• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-03-03 08:40:21 följande:
    Jag tror att du har missförstått situationen. Den rödgröna regeringen presenterade redan första året de satt vid makten en lagrådsremiss som förbjöd terroristresor. Denna lag började gälla våren 2016. 

Det som nu förbjuds är deltagande eller samröre med terroristorganisationer. Alliansregeringen hade under åren 2006-2011 flera problem med misstänkta terrorister utan att agera (prova att googla Mohamed Moumou, Mehdi Ghezali eller Taimour Abdulwahab så får du se).  Det är högst befogat att kritisera Alliansregeringen för deras flathet att ta tag i denna typ av problem under de åtta år de regerade och det är glädjande att den nuvarande regeringen äntligen tar tag i problemet (den nuvarande regeringen borde ha gjort detta redan den förra mandatperioden). 

Det var inget svar på första delen av min kommentar. Men jag hade inte väntat mig något annat från dig heller. 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-03-03 11:02:23 följande:
    Ja, den som befinner sig på del plats vid fel tillfälle kan råka illa ut - så har det alltid varit. De som nästan alltid befinner sig på fel plats vid fel tillfälle är de som är inblandade i gängen och nätverken då deras våld blivit grövre.

För övriga personer i Sverige är det en mycket liten risk att råka ut för deras våld. Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag.
    Jag hade en gång en bekant som led av brontofobi, inget han någonsin erkände - kanske inte ens inför sig själv.

I stället blev han oerhört utåtagerande så fort han anade att det kunde bli åska, försökte skrämma upp alla andra och på så sätt kanske lätta lite på det inre trycket.

Faktum är att en gång höll på att orsaka en sjöolycka när vi var ute och fiskade och han anade mörka moln i horisonten, alltså när vi övriga fortsatte att fiska och sa åt honom att ta det lugnt så greps han av panik, drog igång motorn och körde upp oss på det grund i vars närhet vi fiskadeSkrattande

Så kan det gå!
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-03-03 14:01:08 följande:
    Jag hade en gång en bekant som led av brontofobi, inget han någonsin erkände - kanske inte ens inför sig själv.

I stället blev han oerhört utåtagerande så fort han anade att det kunde bli åska, försökte skrämma upp alla andra och på så sätt kanske lätta lite på det inre trycket.

Faktum är att en gång höll på att orsaka en sjöolycka när vi var ute och fiskade och han anade mörka moln i horisonten, alltså när vi övriga fortsatte att fiska och sa åt honom att ta det lugnt så greps han av panik, drog igång motorn och körde upp oss på det grund i vars närhet vi fiskadeSkrattande

Så kan det gå!
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-03 13:18:41 följande:
    Det var inget svar på första delen av min kommentar. Men jag hade inte väntat mig något annat från dig heller. 

Vad menar du?

Jag ställde frågan till dig eftersom du inte ansåg att Alliansen skulle ta ansvar för att den inte förbjöd medverkandet i terrororganisationer åren 2007 -2012, trots att det är känt att Sverige under den tidsperioden hade problem med att det fanns personer med kopplingar till terrororganisationer (bl.a Al qaida). Då ber du mig reflektera över när terrorresorna blev bli ett problem (vi diskuterar som sagt var inte terrorresor har som sagt varit förbjudna sedan 2016 utan medverkade i terrororganisation som föreslås bli förbjudet senare i år).  

Varför inte bara erkänna att du gjorde fel?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • XL perspektiv
    Padirac skrev 2019-03-03 11:02:23 följande:
    Ja, den som befinner sig på del plats vid fel tillfälle kan råka illa ut
    Du tänker på Sverige när IS-terroristerna återvänder?

Stackars förtvivlade föräldrar till ungdomar som hamnat i dessa gäng. Kan du berätta vad dessa föräldrar gjort för fel?
  • XL perspektiv
    KillBill skrev 2019-03-03 16:28:30 följande:

Vad menar du?

Jag ställde frågan till dig eftersom du inte ansåg att Alliansen skulle ta ansvar för att den inte förbjöd medverkandet i terrororganisationer åren 2007 -2012, trots att det är känt att Sverige under den tidsperioden hade problem med att det fanns personer med kopplingar till terrororganisationer (bl.a Al qaida). Då ber du mig reflektera över när terrorresorna blev bli ett problem (vi diskuterar som sagt var inte terrorresor har som sagt varit förbjudna sedan 2016 utan medverkade i terrororganisation som föreslås bli förbjudet senare i år).  

Varför inte bara erkänna att du gjorde fel?

Du kan kanske berätta när fenomenet med terror-resor växte sig starkt?
  • KillBill
    XL perspektiv skrev 2019-03-03 20:17:55 följande:
    Du kan kanske berätta när fenomenet med terror-resor växte sig starkt?
    Nu handlar diskussionen om att regeringen avser att förbjuda medverkade i terrororganisation men terrorresorna startade efter krigsutbrottet i Syrien 2011 och hade ett visst uppsving när kriget i Ukraina startade under 2014.  Den rödgröna regeringen la lagrådsremissen som resulterade i att terrorresorna förbjöds i slutet av 2015 och lagen trädde i kraft vid halvårsskiftet 2016. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • XL perspektiv
    KillBill skrev 2019-03-03 20:54:08 följande:
    Nu handlar diskussionen om att regeringen avser att förbjuda medverkade i terrororganisation men terrorresorna startade efter krigsutbrottet i Syrien 2011 och hade ett visst uppsving när kriget i Ukraina startade under 2014.  Den rödgröna regeringen la lagrådsremissen som resulterade i att terrorresorna förbjöds i slutet av 2015 och lagen trädde i kraft vid halvårsskiftet 2016. 
    När terrorresorna tog fart på allvar hade Reinfeldt redan avgått. Eller hur. Alternativt är allt Fälldins fel.
  • Padirac
    XL perspektiv skrev 2019-03-03 22:38:04 följande:
    När terrorresorna tog fart på allvar hade Reinfeldt redan avgått. Eller hur. Alternativt är allt Fälldins fel.
    Allt beror väl på alla kommunister på forat och bland alla politiska partier - det är i alla fall vad jag läst här på FL

Riksdag och regering - det är väl där besluten fattas och inget enskilt parti har makt att ändra någonting själv. 
  • XL perspektiv
    Padirac skrev 2019-03-03 22:52:16 följande:
    Allt beror väl på alla kommunister på forat och bland alla politiska partier - det är i alla fall vad jag läst här på FL

Riksdag och regering - det är väl där besluten fattas och inget enskilt parti har makt att ändra någonting själv. 
    Bockar och tackar för denna djupt intellektuella insikt.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna