Padirac skrev 2019-03-02 11:07:15 följande:
Anton,
Det är fruktansvärt just nu.
Det är fler som är ute och skjuter med sina automatkarbiner och kastar granater än det är folk ute som tar en promenad i vårsolen, är på väg till aktiviteter för sig och barnen eller till vänner och familj, är på väg till affären eller till caféer och restauranger.
Dessutom är alla hundar som nu rastas eller är ute för att få sin motion på väg att bita alla barn som finns ute och leker, vargarna stryker runt husknutarna och vildsvinen har tagit över varje tomt och park.
Glöm inte heller att alla pojkar, flickor, män och kvinnor kommer att gängvåldtas under dagen.
Det finns helt enkelt inget skydd för de få vanliga människor som fortfarande försöker leva sina vanlig liv i dagens Sverige. Alla risker som finns kommer att helt utplåna det trygga land där människor enbart lever för att det är förbjudet att döda dem...
Vi andra som inte köpt domedagsprofeternas, vurmarnas och svansens undergångshistoria kommer att ha en synnerligen skön helg som vanligt
Jag tyckte det var en händelse som såg ut som en tanke att artikeln i Metro faktiskt innehöll uppgiften att det dödliga våldet har minskat.
Apropå påtagliga hot. Det finns ingen som bombarderar FL med beskrivningar över risken att dö på grund av att bakterier utvecklat antibiotikaresistens, men det är väl inte lika romantiskt att dö i blodförgiftning eller av köttätande bakterier som att bli skjuten - även om risken att det är bakterier som ställer till det är ofantligt mycket större.
Nåja - som man sjunger i Värmländsk kavaljersvisa: Det gör detsamma vart jag kommer när jag dör /.../ ty vänner det har jag på bägge ställena, så det gör detsamma vart jag kommer när jag dör.