• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • KillBill
    XL perspektiv skrev 2019-03-03 22:38:04 följande:

När terrorresorna tog fart på allvar hade Reinfeldt redan avgått. Eller hur. Alternativt är allt Fälldins fel.

En efterhandskonstruktion av dig. Tips, prova att googla Mohamed Moumou, Mehdi Ghezali eller Taimour Abdulwahab.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    XL perspektiv skrev 2019-03-03 23:01:27 följande:
    Bockar och tackar för denna djupt intellektuella insikt.
    Du får vända dig till de som dragit denna slutsats - jag har bara refererat till dem och ska inte falskeligen a cred för detta Drömmer
  • XL perspektiv
    KillBill skrev 2019-03-03 23:02:04 följande:
    En efterhandskonstruktion av dig. Tips, prova att googla Mohamed Moumou, Mehdi Ghezali eller Taimour Abdulwahab.
    Fattar inte vad du menar. Inte åker jag tillbaka i tiden och skriver mina inlägg. Jodå, jag vill minnas att en och annan vänsterskribent försvarat Ghezali genom åren.
  • XL perspektiv
    Padirac skrev 2019-03-03 23:02:51 följande:
    Du får vända dig till de som dragit denna slutsats - jag har bara refererat till dem och ska inte falskeligen a cred för detta Drömmer
    Som sagt, jag säger inget mer.
  • KillBill
    XL perspektiv skrev 2019-03-03 23:05:50 följande:

Fattar inte vad du menar. Inte åker jag tillbaka i tiden och skriver mina inlägg. Jodå, jag vill minnas att en och annan vänsterskribent försvarat Ghezali genom åren.

Hehe när du avslöjats med att svamla försöker du byta fokus, va oväntat
  • XL perspektiv
    KillBill skrev 2019-03-03 23:08:57 följande:
    Hehe när du avslöjats med att svamla försöker du byta fokus, va oväntat
    Som jag uppfattade det så hade jag rätt. Terrorresorna tog fart efter att Reinfeldt avgått. Det hindrar inte att det skedde några stycken dessförinnan.

Verkar inte som något block var så intresserade av terrorresorna för några år sedan. Eller har du några exempel på nedröstade motioner från vänsterblocket där de ville försvåra terrorresor?
  • Padirac
    XL perspektiv skrev 2019-03-03 23:13:00 följande:
    Som jag uppfattade det så hade jag rätt. Terrorresorna tog fart efter att Reinfeldt avgått. Det hindrar inte att det skedde några stycken dessförinnan.

Verkar inte som något block var så intresserade av terrorresorna för några år sedan. Eller har du några exempel på nedröstade motioner från vänsterblocket där de ville försvåra terrorresor?
    XL perspektiv skrev 2019-03-03 22:36:18 följande:
    Olika personer kan ju anse olika saker. Ganska ointressant att diskutera det.
    XL perspektiv skrev 2019-03-03 23:06:36 följande:
    Som sagt, jag säger inget mer.

• KillBill

Nej du har fel. Redan 2012 påbörjades terrorresor från Sverige och andra delar av Europa till Syrien. Reinfeldt avgick dom du kanske vet inte förrän senhösten 2014.
  • Padirac

Terrorresorna hade inte med Reinfeldts avgång att göra - jag vet inte hur du fått till denna tankevurpa
  • XL perspektiv
    KillBill skrev 2019-03-03 23:19:18 följande:
    Nej du har fel. Redan 2012 påbörjades terrorresor från Sverige och andra delar av Europa till Syrien. Reinfeldt avgick dom du kanske vet inte förrän senhösten 2014.
    Lite googling visar sig att 2014 hade blott 80 terrorresor påbörjats. Jag får nog anses ha rätt i att problemet visade sig på allvar ungefär vid maktskiftet.

Den intressanta frågan är varför ingen av regeringarna gjorde något. Vad är den gemensamma nämnaren mellan regeringarna? Jo, MP. Läs och begrunda:

"På ett seminarium om islamofobi jämförde Mehmet Kaplan, gruppledare för Miljöpartiet i riksdagen, svenska jihadister som strider i Syrien med svenska frivilliga som stred i finska vinterkriget 1939-1940 mot Sovjetunionen. Ja, du läste rätt."

Regeringen Reinfeldt hade gjort sig beroende av MP, och det gäller även regeringen Löfvén. Att MP skulle gå med på några som helst begränsningar av terroresor är av lätt insedda skäl en befängd tanke.

Så inget hände. Att hjälpa en terrororganisation att begå bestialiska mord tar man med en axelryckning i Sverige.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna