• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • KillBill
    KillBill skrev 2019-08-13 10:40:23 följande:
    Här ser du en graf över dödligt våld mot kvinnor i nära relationer fast under en längre tidsperiod. Denna graf utgör ett bra exempel på varför man ska vara försiktig med att dra slutsatser från utfallet ett enskilt år. 
    Och här kommer källan: https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/f%C3%B6rfattarna-vill-inte-att-kvinnorna-bara-ska-bli-siffror-i-statistiken-12489841
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-08-13 10:40:23 följande:

Här ser du en graf över dödligt våld mot kvinnor i nära relationer fast under en längre tidsperiod. Denna graf utgör ett bra exempel på varför man ska vara försiktig med att dra slutsatser från utfallet ett enskilt år. 

Det var en bra och tydlig illustration. Tack.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-08-14 09:11:16 följande:

Tänk att få vara polis i dagens Sverige. Detta måste vara så långt ifrån film och TVs romantiserade bild över polisyrket som man kan komma..

https://mitti.se/nyheter/polisen-ryckte-polisskrack/?view=app
    Så det är därför polisen är så osynlig när det sker ett brott. De är rädda för att någon (till exempel ett barn eller en kriminell) skall bli skrämd av deras närvaro.
  • KillBill
    nattuw skrev 2019-08-14 11:23:44 följande:

Så det är därför polisen är så osynlig när det sker ett brott. De är rädda för att någon (till exempel ett barn eller en kriminell) skall bli skrämd av deras närvaro.

Det säger nog en del om dig som person som gör den analysen.
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-08-14 11:35:53 följande:
    Det säger nog en del om dig som person som gör den analysen.
    Ja det säger att jag som person vill ha en fungerande rättsstat där polisen kommer när när någon blir misshandlad även om det innebär att gärningsmännen blir rädda för polisen.
  • KillBill
    nattuw skrev 2019-08-14 14:21:26 följande:

Ja det säger att jag som person vill ha en fungerande rättsstat där polisen kommer när när någon blir misshandlad även om det innebär att gärningsmännen blir rädda för polisen.

Och vem tycker annorlunda?
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-08-14 14:25:09 följande:
    Och vem tycker annorlunda?
    De som ifrågasätter min analys.
  • KillBill
    nattuw skrev 2019-08-14 14:46:58 följande:

De som ifrågasätter min analys.

Menar du halmgubbarna?
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-08-14 14:55:18 följande:
    Menar du halmgubbarna?
    Eftersom jag inte vet vem eller vilka de andra som skriver på forumet är så kan jag inte utesluta att det rör sig om halmgubbar eller andra nära släktingar till the Scarecrow from oz.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna