Digestive skrev 2019-08-19 14:50:04 följande:
Ja, det borde ha formulerats tydligare:
de vänsterorienterade samt etablissemangsvänliga är mer nöjda med/i situationen. Som nöjd letar man sällan alternativ och man ska nog skatta sig väldigt lycklig om man är nöjd idag - för alternativen är försvinnande få. Som etablissemangsvänlig aktivist så glömmer man tydligen väldigt lätt sin egen sits, och istället för att skatta sig lycklig över den så förlöjligar man istället folket som klagar över bristen på alternativ. Men det är bra att du verkar nöjd och inte behöver söka alternativ för att bli det, FDFMGA - övriga kan dock inte leva på din lycka.
Nu skrev jag >>har snart<< och inte >>har<< så det finns inte mer att bemöta här.
Inte heller var det en profetia utan en lösning som jag tror att fler och fler börjar att se. Men i övrigt så har urbaniseringstrenden vänt iallafall för Stockholm.
Vad menar du?
Är vänstern och etablissemanget mer nöjd än vilka? Mer nöjd med vad?
Vilka är etablissemanget? vilken är situationen?
Jag tror att både vänster och etablissemang (vad det nu är) ser allvarligt på såväl villkoren för boende, utanförskap, försörjning, välfärd, klimat, miljö och samhällsbygge/gemenskap. Det gör definitivt högern med.
Däremot finns det olika paradigm, olika beskrivningar av världen där olika synsätt kämpar för att göra sig förstådda. I bruna ringhörnan står Svansen som vill få alla att tro att allt är åt helvete - och vi vet vilka de skyller på. Invandrare och politiker... I den andra ringhörnan står de som svansen kallar för pk-etablissemanget, kulturmarxister, vänsterliberala, såssar, kommunister och låtsasborgerliga. Däremellan finns två etablerade partier som vill men inte vågar ta parti för de i Svansens ringhörna.
Vilket paradigm ska användas för att bygga framtiden?
Det paradigm som basuneras ut från den bruna ringhörnan har en lösning på den enda orsaken till PROBLEMEN att repatriering och Finspång är en del av lösningen...
Det tydligaste beskedet så här långt är att de i andra ringhörnan inte köper den bruna verklighetsbeskrivningen. Det gör inte heller de som deltar utanför ringen.