var snäll mot katten skrev 2019-08-27 18:56:21 följande:
Du tycker inte att C och L har någon skuld alls i detta?
Jag menar...C och L har ju de facto gått ihop med V och övriga vänsterpartier. Igår skrev C-representater i en debattartikel att Alliansen inte längre finns.
Vad menar du återstår för KD och M? Med nuvarande förutsättningar kan de lika gärna lägga ned verksamheten. Deras enda chans till minsta lilla inflytande är tillsammans med SD i frågor där de faktiskt tycker lika. De måste vara försiktiga såklart. Ett sådant samarbete väcker givetvis enorm avsky hos vänsterfanatiker, men samtidigt är det väldigt många sansade som ser att det också finns fördelar.
Synd att polariseringen blivit så monumental.
Skuld till vad?
Om vi pratar om skuld till det accelerande vapenvåldet och gängkriminaliteten så tycker jag att ALLA riksdagspartier bär skuld .
Angående resten av ditt inlägg:
Om du på allvar tror att det enbart är "vänsterfanatiker" som absolut inte vill se ett samarbete mellan M, KD och SD undrar jag vilken verklighet du lever i. Bland många kärnväljare hos M och KD och i flera starka falanger inom såväl M som KD finns ett enorm starkt motstånd mot samarbete med SD. Att dessa kärnväljare inom M och KD skulle vara "vänsterfanatiker" är ju ingenting annat än ett dåligt skämt.
Dessa kristdemokrater och moderater som inte för sitt liv vill se sina partier samarbeta med SD skulle säkert hellre äta upp sin ena sko än rösta på något parti vänster om centern.