• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Rataxes
    Padirac skrev 2019-08-26 15:46:16 följande:

Kriminell uppgörelse enligt Sydsvenskan. Så återigen är det de kriminella och de i deras närmsta närhet som drabbas av de kriminellas dödliga våld

Uppgifter om att läkaren som sköts i huvudet tidigare vittnat i en uppmärksammad gängrättegång har framkommit. Det är klart att man kan kalla den kvinnan för "i deras närmsta närhet". Hade hon inte vittnat så hade hon förmodligen varit vid liv.

En skam att inte klara av att skydda vittnen. Avgå för helvete, din jävla halvfigur till justitieminister, och

ta resten av oduglingarna med dig. Din upprördhet i media är enbart patetisk.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2019-08-26 22:06:33 följande:
    Uppgifter om att läkaren som sköts i huvudet tidigare vittnat i en uppmärksammad gängrättegång har framkommit. Det är klart att man kan kalla den kvinnan för "i deras närmsta närhet". Hade hon inte vittnat så hade hon förmodligen varit vid liv.

En skam att inte klara av att skydda vittnen. Avgå för helvete, din jävla halvfigur till justitieminister, och
    ta resten av oduglingarna med dig. Din upprördhet i media är enbart patetisk.
    Det är i dag inte klart om det beror på kopplingen kvinnan har till en grovt kriminell man eller om det är vittnesmålet (enligt uppgift ej centralt eller avgörande vittnesmål) som gjorde henne till måltavla.  Polisen har fler teorier de arbetar efter just nu vad jag kan läsa i media.
  • Padirac
    var snäll mot katten skrev 2019-08-26 23:54:43 följande:
    Många kvinnor har relationer till kriminella män. Helt frivilligt. Utan att för den skull bli avrättade. Du får nog snickra vidare på dina hobbyteorier.
    Det var polisens teorier jag redogjorde för. Står att läsa i närmsta media vad polisen sagt om frågan. Så hemmasnickrade är de inte.

Det är otroligt mycket vanligare att de som har en relation till kriminella råkar illa ut än de som inte har en relation till kriminella. det ligger så att säga i sakens natur, speciellt om det handlar om gäng och nätverk som nuförtiden skjuter varandra till döds.

Det är idag mycket liten risk att den som inte har kontakt eller samröre med kriminella gäng, nätverk råkar ut för deras interna dödliga våld.

Kanske är kvinnan som sköts till döds idag ett av få undantag, kanske inte.  Jag väntar och ser vad som kommer fram om det hela.
  • Padirac
    var snäll mot katten skrev 2019-08-27 00:08:50 följande:
    Det är otroligt mycket vanligare att de som har en relation till kriminella själva är kriminella, än att de som saknar relationer till kriminella skulle vara det. Schack matt.

Hur vanligt menar du att det är att läkare har samröre med kriminella gäng? Hade den lilla bebisen också samröre med kriminella gäng menar du?

Det är smått otroligt att du inte ser allvaret i att en kvinna, läkare, mamma med bebis i famnen blir avrättad med flera skott i huvudet.

Vad spelar det för roll om kvinnan utgör ett undantag från dina hobbyteorier? Hon är fortfarande avrättad av de du försvarar.
    Ja, precis så är det. Schack patt   

Läkaren i detta fall hade barn och förhållande och gick i detta fall bredvid en grovt kriminell person. Barn, oavsett det är 4 åriga flickor i bilar, barn i granatbekastade lägenheter eller spädbarn i famnen på den som delar ett liv med en grovt kriminell blir tyvärr inblandade i de kriminellas liv  och död.  Samhället väntar många gånger för länge med att omhänderta barn i utsatta situationer, andra gånger får samhället inte göra någonting. 

Vem menar du att jag försvarar jag då jag redogjort för polisens olika teorier så som de presenterats i media och sagt att jag inte vill påstå det ena eller andra om vem som var måltavla och varför förrän det finns fakta?  Tomte

Sen när blev avstående från att spekulera utan underlag ett försvar för det ena eller andra? Tomte
  • Padirac
    var snäll mot katten skrev 2019-08-27 00:50:53 följande:

Detta var i Malmö. Tror du grovt kriminella personer är något ovanligt där? Är det inte relativt svårt att bli brutalt avrättad om man inte är i närheten av en mördare(grovt kriminell)

Ja, hon var läkare, mamma och hade därmed barn. Är det nåt slags berättigat skäl att mörda henne, eller vad yrar du om?

Jag har inte lika lätt att acceptera mördarsamhället som du har. För bara 10 år sedan var denna typ av avrättningar ypperligt ovanliga i Sverige. Undrar inte du också vad som gått åt helvete? Det verkar som du tycker det är acceptabelt att människor avrättas.

Du försvarar både mördare och de politiker som gör dem möjliga. Det drabbar ingen oskyldig, påstår du hela tiden. Om de skulle vara oskyldiga så känner de någon skyldig.

Du blandar ihop och underförstår andras påståenden. Ett krasst konstaterande om fakta är inte ett försvar.

Men det förstås, det finns ju de som beskriver verkligheten med alternativa fakta för att det ska passa egna värderingar och känslor. Är det det du gör då du underförstår andras åsikter?
  • Snäll men inte tråkig
    FDFMGA skrev 2019-08-20 22:19:11 följande:
    Ja - och ur den aspekten (rättsstaten) är det olyckligt att M och KD sneglar mot SD, det skulle i stället behövas en bred politisk uppgörelse om hur man ska undvika att olika subkulturer i Sverige avlägsnar sig från vissa grundläggande värderingar.

Det vore också mycket önskvärt att regeringen fick tummen ur arslet och förmådde komma med förslag som kraftigt begränsade förutsättningrarna för den typ av brottslighet som förknippas med invandring men inte har med invandring att göra - jag syftar på den öststatsbrottslighet som ser Sverige som en butik där man kan kan förse sig med båtmotorer och diverse annat som man sen kan föra ut ur landet utan att tullen har möjlighet att ingripa.
    Kan bara hålla med om att det är djupt olyckligt att "normala" partier som M och KD mer och mer öppnar upp för samarbete med SD.

Angående "öststatsbrottsligheten" är det ju som du är inne på oftast ligor på tillfälligt besök i Sverige som genomför de organiserade stöldraiderna och betydligt mer sällan östeuropeiska gästarbetare eller östeuropeiska invandrare som kör runt och plockar in båtmotorer och fyrhjulingar i skåpbilar på nätterna.

Och ja, också här har regeringen gjort alldeles för lite.
  • Rataxes
    K Markatta skrev 2019-08-27 09:19:51 följande:

Förste Desinformatör (S) hos Malmö Stad (S) twittrade igår på knackig engelska:

twitter.com/malmostad/status/1165953961922322434

Översatt: "Utvecklingen går åt rätt håll! Skjutningarna minskar! Malmö är säkert!"

Bagdad-Bob har alltså fått asyl i Malmö
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • K Markatta

www.gp.se/ledare/ministrarnas-twittrande-stoppar-inte-v%C3%A5ldet-1.17516448

Nej, så här går det ju inte till. Inte i Sverige. Ovan nämnda situation är inte sann. För i Sverige bemöter regeringen våldsvågen med inlägg på sociala medier. "Det är en ofattbart grym handling, som väcker avsky hos mig och i hela landet", skrev statsminister Stefan Löfven (S) på Twitter, angående mamman som sköts i huvudet. "Vilka fega och avskyvärda odjur", skev justitieminister Morgan Johansson.

Fegt. Grymt. Avskyvärt. Fördömanden haglar. Men vad händer i verkligheten? Ingenting. Om det moderna Sverige hade varit en kriminalroman eller en film hade historien sågats eftersom den hade bedömts vara för osannolik. Ingen trovärdig regering hade suttit sig ner och twittrat i ett sådant läge.

• K Markatta

Då var det dags igen för Stefan Löfven, Morgan Johansson och Mikael Damberg att upprepa "Det är inte OK!" och "Det är oacceptabelt!" men sedan inte lyfta ett finger för att något ska ändras, än mindre ta konsekvenserna av sitt misslyckande och avgå:

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/en-skadad-efter-skottlossning-i-vallingby

En kvinna hittades skadad efter en skottlossning i Vällingby, i nordvästra Stockholm vid 01:31 inatt. Klockan 07.19 gick polisen ut med att kvinnan avlidit av sina skador.

- Jag hörde något som liknande en skottlossning, med snabba skott. Jag associerade det med automatvapen, säger en person som bor i området, till SVT Nyheter Stockholm.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna