• Sereht

BF 2016 Östersund

Någon som ska ha barn 2016 i Östersunds området?

Själv ska jag ha i april :)

• Svar på tråden BF 2016 Östersund
  • Sereht
    hundenhubbe skrev 2016-03-14 18:48:01 följande:

Hejsan!

Bor i ytterån och har bf 21 maj. Vore kul att följas åt sista månaderna! Har en dotter på 2 år.

Hej! Vad roligt, jag är uppväxt i Ytterån men bor inte kvar där nu:) Vet du vad du väntar för något?
  • Dirvas

Hej alla
    Har inte skrivit i tråden på länge då jag fortfarande mer befinner mig på min gamla hemort och nog först kommer vara riktig Östersundsbo under senare delen av sommaren när förlossning närmar sig. Är det någon som har koll på aktiviteter i Östersund för oss med nyfödda, exvis babysim eller om det finns specifika dagar på öppna förskolan för de riktigt små?
    Känner nästan ingen i staden så skulle va kul att komma ut och träffa lite andra med bebis under hösten :)

• Dirvas
    Skroenan skrev 2016-03-14 15:37:53 följande:

Nu har man varit på ultraljud :) en frisk och kry liten pojke!! Helt otroligt ??????

Vad skönt att allt såg bra ut :) fick också veta att bebis mådde bra på ultraljud i måndags men frågade aldrig om könet. Min man tror dock att han såg nog för att veta att det är en pojke här med :)
  • Skroenan
    Dirvas skrev 2016-03-17 10:47:39 följande:

Hej alla

Har inte skrivit i tråden på länge då jag fortfarande mer befinner mig på min gamla hemort och nog först kommer vara riktig Östersundsbo under senare delen av sommaren när förlossning närmar sig. Är det någon som har koll på aktiviteter i Östersund för oss med nyfödda, exvis babysim eller om det finns specifika dagar på öppna förskolan för de riktigt små?

Känner nästan ingen i staden så skulle va kul att komma ut och träffa lite andra med bebis under hösten :)

Babysim finns på storsjöbadet om jag inte minns fel :) sen finns det många öppna förskolor! Jamtli ska jag kika in på :) vet inte exakta dagar o så men det kan man ta reda på :) sen ska det finnas babymassage också har jag för mig! Jag ska ju ha i aug så kommer mysa runt hela hösten så vi kan umgås :D
  • Skroenan
    Dirvas skrev 2016-03-17 10:50:16 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut :) fick också veta att bebis mådde bra på ultraljud i måndags men frågade aldrig om könet. Min man tror dock att han såg nog för att veta att det är en pojke här med :)

Vad härligt :D grattis! Ja jag tror det är lättare att ana pojke än flicka :)
  • Villhaenbebbe

Hej alla

Det finns babysim på storsjöbadet :) sen så har jag koll på att på öppna förskolan på Frösön, där jag bor är det onsdagar som det är 0-8 månader! Mån 0-6 år, tis 0-2, Tors 0-2! :)

Tror det är samma på z-gränd mitt i stan!
  • hundenhubbe
    Sereht skrev 2016-03-17 08:15:04 följande:

Hej! Vad roligt, jag är uppväxt i Ytterån men bor inte kvar där nu:) Vet du vad du väntar för något?

De blir en liten tjej till! Haha blir bara tjejer i våran familj! Ska bli kul med två små brudar ????
  • Sereht
    hundenhubbe skrev 2016-03-17 15:31:29 följande:
    De blir en liten tjej till! Haha blir bara tjejer i våran familj! Ska bli kul med två små brudar ????
    Vad roligt :) Jag ska också ha en liten tjej, eller ja jag hoppas iaf att det fortfarande är det :P
  • Sereht

Hej alla

Hej! Jag har ingen aning om aktiviteter än men lär ju snart få reda på det då jag ska ha barn i april så då kan jag meddela :) Vi får se till att träffas allihopa, det hade varit skoj :)
  • lacomte

Hej hoppas alla i tråden har fått lyckad gravetet min slutade i vecka 12+3 med havandeskapsförgiftning + att livmodern lossnade. Men inte kastar vi in handduken en. Första mensen nu efter allt strul så snart sätts det igång igen :)

Svar på tråden BF 2016 Östersund