• Sereht

BF 2016 Östersund

Någon som ska ha barn 2016 i Östersunds området?

Själv ska jag ha i april :)

• Svar på tråden BF 2016 Östersund
  • Sereht
    Villhaenbebbe skrev 2016-01-14 09:42:17 följande:

Ja allt såg bra ut :) fick veta att moderkakan var i framvägg så det förklarar varför jag inte känt så mycket än, vid den här tiden förra graviditeten kunde jag se utanpå magen, men hade då moderkakan i bakvägg :) nu känner jag honom där inne men inte alls på samma sätt som förra gången!

Ja alltså den här ryggsmärtorna alltså.. Hade ont i svanken från v 11 förra graviditeten sen har det hållit i sig, hann aldrig bli bättre då jag burit en bebis först i magen sen i armarna och nu igen i magen haha

Jag har också den i framvägg. Vet iofs inte hur det brukar kännas när man inte har det men nu kan jag både se och känna sparkarna rätt bra Men det tog ett bra tag innan jag märkte något.

Jag hoppas ryggen håller ett tag till. Har sökt om ledigt från i slutet av februari så jag hoppas jag får det beviljat!
  • Sereht
    Skroenan skrev 2016-01-14 21:35:44 följande:

Sereth - jag går in i vecka 12 imorgon :)(10+6 nu) så om en vecka ungefär kan man andas ut litegrann!

Inskrivning på måndag. Skulle haft i tisdags men blev ombokad :)

Tiden går ganska snabbt i början, tyckte det var nyss jag var i v 7 och nu är jag nästan i 27 men nu börjar det bli lite drygt
  • Sereht
    Dirvas skrev 2016-01-15 16:05:18 följande:

Sereht: "Åh vad roligt :) Grattis! Får jag fråga hur länge ni försökt att bli med barn?"

Tack :) 2,5 år försökte vi innan vi fick börja med behandling. Har lite svårt att förstå att det faktiskt ligger något i magen som ska bli vår bebis, längtar lite tills det syns så kanske det blir lättare att ta in.

Vilken vecka är du i nu? Är det första barnet för dig med?

Ok, jag fattar inte heller att jag har ett barn i mig. Jag har också haft problem att bli med barn och trodde inte alls att jag kunde bli det. Men det blev jag, kanske inte direkt som jag hade tänkt men det brukar det ju aldrig bli ändå:-P

Japp, det är första barnet för mig med helt obeskrivlig känsla
  • 88therese

Eftersom jag inte fått något tidigt ultraljud och därför varit väldigt orolig om hur de ligger till då vi tidigare haft missfall så beställde vi en doppler på nätet. (Mest för å se om de funkar för kul skull)

Har provat den några gånger men inte hittat nått men har tänkt att de varit tidigt än...men så härom dagen så fick jag bara för mig att jag skulle prova å direkt så hittade jag HJÄRTLJUD! ett riktigt galopperande sådant.

Min sambo blev livrädd då han innan haft svårt att fatta så fick han sig ett litet uppvak nu ????

Känner mig mycket lugnare nu när jag vet att de finns nått levande där inne ????

• Sereht
    88therese skrev 2016-01-15 22:13:47 följande:

Eftersom jag inte fått något tidigt ultraljud och därför varit väldigt orolig om hur de ligger till då vi tidigare haft missfall så beställde vi en doppler på nätet. (Mest för å se om de funkar för kul skull)

Har provat den några gånger men inte hittat nått men har tänkt att de varit tidigt än...men så härom dagen så fick jag bara för mig att jag skulle prova å direkt så hittade jag HJÄRTLJUD! ett riktigt galopperande sådant.

Min sambo blev livrädd då han innan haft svårt att fatta så fick han sig ett litet uppvak nu ????

Känner mig mycket lugnare nu när jag vet att de finns nått levande där inne ????

Vad skönt att du har fått höra nu iaf! Jag hörde faktiskt hjärtljuden första gången nu på 25 veckors kontrollen så det var häftigt. Kan dock inte fatta det än. Vet inte vad som behövs för att jag ska förstå att det är något där inne.

Tror det blir så där med smileysarna om man använder mobilen:-P
  • Skroenan

Nu är man inne i vecka 13 och kan andas ut lite :) första känsliga perioden är över! Jag mår oförskämt bra förutom sömnsvårigheter. Är otroligt varm och rastlös på nätterna. Kan inte ha fönstret öppet för då fryser sambon och jag blir lätt förkyld :/

Hur går det för er andra? :) vilka veckor är ni i nu ?

• Villhaenbebbe
    Skroenan skrev 2016-01-24 21:14:55 följande:

Nu är man inne i vecka 13 och kan andas ut lite :) första känsliga perioden är över! Jag mår oförskämt bra förutom sömnsvårigheter. Är otroligt varm och rastlös på nätterna. Kan inte ha fönstret öppet för då fryser sambon och jag blir lätt förkyld :/

Hur går det för er andra? :) vilka veckor är ni i nu ?

Skönt att vara över v 12! :)

Här går det bra, är i v 22 och ryggen värker, men annars är det bra! Har börjat se sparkarna utanpå magen nu, så mysigt! Även fast det är andra barnet så är det fortfarande lika svårt att förstå att det är en liten människa där inne haha! Dock rusar tiden iväg med denna, så är väl inte allt för länge tills man får träffa han :) vi har även kommit överens om namn, så nu kallat vi han Sigge!
  • Sereht
    Villhaenbebbe skrev 2016-01-25 14:33:28 följande:

Fint namn! Jag gillar verkligen Disa! :)

Det vi gjorde var att packa alldeles för mycket kläder, både till mig och lillen. Jag hade mest sjukhuskläderna och han skulle mest ligga hud mot hud då han var lite kall mest hela tiden, så hade räckt med kläder att åka hem i :)

Men sen uppskattade jag verkligen att ha med egna duschgrejer, typ tvål som luktar gott och loition osv. Var så skönt att kunna tvätta sig och lukta "hemma".

Till bebis så får man ju ett paket från libero med blöjor och våtservetter, så det behövs inte tas med!

Amnings-bh och anmningsinlägg är det enda jag kommer på som jag inte hade klarat mig utan, brösten läcker ju en hel del när mjölken rinner till! Om man nu ska amma såklart :)

Ja, jag gillar det namnet

Alltså vilken strl ska man ta med på kläderna? Man vet ju liksom inte om hon blir lång eller kort hehe.

Ja just det ja, då slipper jag tänka på det då iaf

Amningsinlägg har jag köpt så det har jag redo men jag har faktiskt inte införskaffat någon BH som är bra för att amma i men har några såna man knäpper upp framtill som kanske kan funka om inte boobsen växer något mer:-P

Är det först när man fått barnet som mjölken rinner till eller kan det hända innan?
  • Villhaenbebbe
    Sereht skrev 2016-01-25 14:52:07 följande:

Ja, jag gillar det namnet

Alltså vilken strl ska man ta med på kläderna? Man vet ju liksom inte om hon blir lång eller kort hehe.

Ja just det ja, då slipper jag tänka på det då iaf

Amningsinlägg har jag köpt så det har jag redo men jag har faktiskt inte införskaffat någon BH som är bra för att amma i men har några såna man knäpper upp framtill som kanske kan funka om inte boobsen växer något mer:-P

Är det först när man fått barnet som mjölken rinner till eller kan det hända innan?

Vi hade med storlek 50 och 56, vår kille var liten så 50 var nästan lite stort, men ta med ett/två set av dom två storlekarna så har du ifall bebis är liten/stor!

Ja det ska nog funka, jag hade en från boob som jag älskade, dock så är dom dyra, men att investera i en bra amnings bh är en bra idé, för man kommer använda dom flitigt under en period! :)

Min mjölk rann till 2 dagar efter förlossningen, då kom den riktiga mjölken och boobsen blev som stora silikontuttar haha, men det gick ner efter någon dag!

Men råmjölk läckte jag sen v 20 ungefär, så jag använde anmningsinlägg redan då, annars blev det så fula fläckar på kläder/i bh-n! Men alla gör ju inte det, som tur är, för det var ganska jobbigt tyckte jag!
Svar på tråden BF 2016 Östersund