BF 2016 Östersund
Någon som ska ha barn 2016 i Östersunds området?
Själv ska jag ha i april :)
Någon som ska ha barn 2016 i Östersunds området?
Själv ska jag ha i april :)
Ja allt såg bra ut :) fick veta att moderkakan var i framvägg så det förklarar varför jag inte känt så mycket än, vid den här tiden förra graviditeten kunde jag se utanpå magen, men hade då moderkakan i bakvägg :) nu känner jag honom där inne men inte alls på samma sätt som förra gången!
Ja alltså den här ryggsmärtorna alltså.. Hade ont i svanken från v 11 förra graviditeten sen har det hållit i sig, hann aldrig bli bättre då jag burit en bebis först i magen sen i armarna och nu igen i magen haha
Sereth - jag går in i vecka 12 imorgon :)(10+6 nu) så om en vecka ungefär kan man andas ut litegrann!
Inskrivning på måndag. Skulle haft i tisdags men blev ombokad :)
Sereht: "Åh vad roligt :) Grattis! Får jag fråga hur länge ni försökt att bli med barn?"
Tack :) 2,5 år försökte vi innan vi fick börja med behandling. Har lite svårt att förstå att det faktiskt ligger något i magen som ska bli vår bebis, längtar lite tills det syns så kanske det blir lättare att ta in.
Vilken vecka är du i nu? Är det första barnet för dig med?
Eftersom jag inte fått något tidigt ultraljud och därför varit väldigt orolig om hur de ligger till då vi tidigare haft missfall så beställde vi en doppler på nätet. (Mest för å se om de funkar för kul skull)
Har provat den några gånger men inte hittat nått men har tänkt att de varit tidigt än...men så härom dagen så fick jag bara för mig att jag skulle prova å direkt så hittade jag HJÄRTLJUD! ett riktigt galopperande sådant.
Min sambo blev livrädd då han innan haft svårt att fatta så fick han sig ett litet uppvak nu ????
Känner mig mycket lugnare nu när jag vet att de finns nått levande där inne ????
hhm..mina smilesar blir bara en massa frågetecken :-P
Eftersom jag inte fått något tidigt ultraljud och därför varit väldigt orolig om hur de ligger till då vi tidigare haft missfall så beställde vi en doppler på nätet. (Mest för å se om de funkar för kul skull)
Har provat den några gånger men inte hittat nått men har tänkt att de varit tidigt än...men så härom dagen så fick jag bara för mig att jag skulle prova å direkt så hittade jag HJÄRTLJUD! ett riktigt galopperande sådant.
Min sambo blev livrädd då han innan haft svårt att fatta så fick han sig ett litet uppvak nu ????
Känner mig mycket lugnare nu när jag vet att de finns nått levande där inne ????
Nu är man inne i vecka 13 och kan andas ut lite :) första känsliga perioden är över! Jag mår oförskämt bra förutom sömnsvårigheter. Är otroligt varm och rastlös på nätterna. Kan inte ha fönstret öppet för då fryser sambon och jag blir lätt förkyld :/
Hur går det för er andra? :) vilka veckor är ni i nu ?
Nu är man inne i vecka 13 och kan andas ut lite :) första känsliga perioden är över! Jag mår oförskämt bra förutom sömnsvårigheter. Är otroligt varm och rastlös på nätterna. Kan inte ha fönstret öppet för då fryser sambon och jag blir lätt förkyld :/
Hur går det för er andra? :) vilka veckor är ni i nu ?
Fint namn! Jag gillar verkligen Disa! :)
Det vi gjorde var att packa alldeles för mycket kläder, både till mig och lillen. Jag hade mest sjukhuskläderna och han skulle mest ligga hud mot hud då han var lite kall mest hela tiden, så hade räckt med kläder att åka hem i :)
Men sen uppskattade jag verkligen att ha med egna duschgrejer, typ tvål som luktar gott och loition osv. Var så skönt att kunna tvätta sig och lukta "hemma".
Till bebis så får man ju ett paket från libero med blöjor och våtservetter, så det behövs inte tas med!
Amnings-bh och anmningsinlägg är det enda jag kommer på som jag inte hade klarat mig utan, brösten läcker ju en hel del när mjölken rinner till! Om man nu ska amma såklart :)
Ja, jag gillar det namnet
Alltså vilken strl ska man ta med på kläderna? Man vet ju liksom inte om hon blir lång eller kort hehe.
Ja just det ja, då slipper jag tänka på det då iaf
Amningsinlägg har jag köpt så det har jag redo men jag har faktiskt inte införskaffat någon BH som är bra för att amma i men har några såna man knäpper upp framtill som kanske kan funka om inte boobsen växer något mer:-P
Är det först när man fått barnet som mjölken rinner till eller kan det hända innan?