BF 2016 Östersund
Någon som ska ha barn 2016 i Östersunds området?
Själv ska jag ha i april :)
Någon som ska ha barn 2016 i Östersunds området?
Själv ska jag ha i april :)
Åh vad roligt! Grattis också! Jag känner ingen som är med barn just nu så roligt att prata lite med några som är det :) Roligt ändå att dom är nära i ålder.
Jag antar att båda ni är i förhållanden?
Jag håller med, tycker det är viktigt att prata med andra gravida, för kompisar som inte är/varit gravida har svårt att förstå kan jag känna, så känns det kanske inte lika intressant för dom som för en själv haha.. Ja det blir nog bra, jag har ungefär lika nära ålder till min bror och det har varit fantastiskt!
Ja jag är i förhållande, du också?
Och du, oroa dig inte för förlossningen, min första var så jävla bra. Känns nästan svår att toppa! Det är olika för alla såklart men lyssna inte bara på skräck historier, det kan lika gärna gå superbra :) vet att folk kan bli provocerade när man säger att det var en jättebra upplevelse, vilket är väldigt märkligt tycker jag :)
Jomen precis så blir det ju:) Blir säkert hur bra som helst det där :) Hoppas du på tjej eller kille?
Jag är faktiskt ensam och har varit det sen starten så det suger ju men jag har gett mig fan på att jag ska klara det :) Men man saknar ju att ha någon att dela det med men iofs så kan jag ju göra precis på det sätt jag vill om man ska se det "positiva" i det :P
Gud vad skönt att någon har haft en bra förlossning. Körde du med något smärtstillande? Är tveksam till vad jag ska göra, hade helst velat prova helt utan men lär ju fega ur hehe
Faktiskt så spelar det ingen roll den här gången, med första så ville jag ha en tjej (är väl vanligt att man som tjej vill ha just en flicka) och blev en liten pöjk. Men nu skulle det vara så fint med en lillebror så dom kan följas åt hela livet men en av varje är också fint, så faktiskt så blir jag glad vilketsom. Sen så underlättar det ju med en kille då vi har massa kläder och så haha :)
Det kommer du klara galant ska du se, skönt på sätt och vis att inte ha någon att störa sig på och få göra som man själv vill hela tiden :) har du familj/nätverk och så här så du kan gå avlastning (ibland behövs det..)
Jag hade epidural, och det var helt fantastiskt att få den för innan gjorde det ont, såklart. Hade dock velat känt av krystvärkarna mer då epidural kan göra så man inte känner det så tydligt! Men får jag chansen kommer jag välja det denna gång också :) dock tog jag inget annat, testade lustgas men det var bara jobbigt och kände mig yr av den!
För mig spelade det ingen roll heller, jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle bli gravid så det kom som en positiv chock kan man säga. Däremot kan jag tycka att det är lättare att hitta namn till flickor :)
Jo, det är väl det. Har nog en mamma och några syskon som mer än gärna sitter barnvakt och sånt kan jag tänka mig :)
Det är många som pratar bra om epiduralen, men jag är lite skeptisk :P Hur lång tid tar det innan man återfår känseln och kan stå och gå som vanligt efter den?
Vart går du mvc förresten?
här är det tvärt om, massa bra pojknamn haha! :)
Jag kunde gå som vanligt hela tiden när jag hade den i, dock jobbigt med alla sladdar och så! Enda jag fick som "biverkning" var klåda på benen under tiden den var i och tappade känseln på benen, alltså huden inte klädslan av att kunde gå haha!
Jag går på frösön, bor här :) dudå? Bodde du i valla?
Jaha där ser man :P Jag tycker det är svårt med namn överhuvudtaget så den här lilla ska vara glad om den får sig ett :)
Ok, jag har typ ingen känsel på huden i benen redan då jag opererade ryggen tidigare i år. Därför det känns lite sådär att dom ska ta spruta där bak också :/
Jaha, då går vi på samma då :D Ja, precis jag har precis flyttat till valla :)
Ah men då förstår jag att du tvekar! Jag tror dock absolut man kan klara det utan bedövning, kvinnor har ju gjort det i urminnes tider! :)
Åh kul! Vem går du hos? Jag har Linda, hade det förra graviditeten också :) trivs jättebra med henne!
Hejhej
Här är en till tjej från östersunds området.
Har bf mitten på juli om allt går bra. V.10 nu.
27 år och detta blir mitt första barn.
Har ett otrevligt missfall sen innan så nu hoppas vi på att få behålla detta.
Hejhej
Här är en till tjej från östersunds området.
Har bf mitten på juli om allt går bra. V.10 nu.
27 år och detta blir mitt första barn.
Har ett otrevligt missfall sen innan så nu hoppas vi på att få behålla detta.