• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86
    Zarizen skrev 2016-02-09 10:08:18 följande:

Ett par frågor..

Har ni börjat berätta för folk än?

Har sagt till familj/några vänner/några på jobbet här men känns som man vill berätta snart.. Inte för att det syns riktigt än men folk börjar ju undra varför man mår så dåligt?!

Sen fråga om vitaminer/folsyra. Har ni slutat med dem nu efter vecka 12 eller vad tar ni för nått?

Vi berättade för typ en månad sen för att jag inte kunde dölja det längre.

Jag försöker ta de, innan tog jag två varje dag men gått gå ner till en nu pga att man inte ska kombinera levaxin o järn. Ha problem vid middagarna vissa dagar med illamåendet så de dagar tar jag de inte
  • Zarizen
    Mika86 skrev 2016-02-09 10:39:24 följande:

Vi berättade för typ en månad sen för att jag inte kunde dölja det längre.

Jag försöker ta de, innan tog jag två varje dag men gått gå ner till en nu pga att man inte ska kombinera levaxin o järn. Ha problem vid middagarna vissa dagar med illamåendet så de dagar tar jag de inte

Tar du inte järn de dagar du mår illa menar du? Förvärrar det eller? Jag har inte börjat med järn än men kommer nog få börja med det snart tror jag..
  • smugs
    Zarizen skrev 2016-02-09 10:08:18 följande:

Ett par frågor..

Har ni börjat berätta för folk än?

Har sagt till familj/några vänner/några på jobbet här men känns som man vill berätta snart.. Inte för att det syns riktigt än men folk börjar ju undra varför man mår så dåligt?!

Sen fråga om vitaminer/folsyra. Har ni slutat med dem nu efter vecka 12 eller vad tar ni för nått?

Vi berättade för familjen i vecka 8 och vännerna berättar vi allt eftersom vi träffar dem. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 15 nu men har ännu inte berättat på jobbet än. Har RUL i vecka 18 så jag skulle så gärna vilja vänta tills dess men det känns som evigheter tills dess och min mage blir allt större känns det som. 

Undrar också lite över folsyran. Har också hört att man inte behöver ta det efter vecka12-15. Har mailat min BM och väntar svar. Återkommer. 

För övrigt tar jag mumomega 3 för gravida. Det gjorde jag även förra gången. Tar ni några andra vitaminer?
  • Zarizen

[quote=76319057][quote-nick]smugs skrev 2016-02-09 11:22:11 följande:[/quote-nick]Vi berättade för familjen i vecka 8 och vännerna berättar vi allt eftersom vi träffar dem. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 15 nu men har ännu inte berättat på jobbet än. Har RUL i vecka 18 så jag skulle så gärna vilja vänta tills dess men det känns som evigheter tills dess och min mage blir allt större känns det som. 

Undrar också lite över folsyran. Har också hört att man inte behöver ta det efter vecka12-15. Har mailat min BM och väntar svar. Återkommer. 

För övrigt tar jag mumomega 3 för gravida. Det gjorde jag även förra gången. Tar ni några andra vitaminer?[/

Jag har tagit folsyra och gravid tabletter från Apoteket och mumomega ibland.

Är i vecka 13 nu.

• Mika86
    Zarizen skrev 2016-02-09 10:54:24 följande:

Tar du inte järn de dagar du mår illa menar du? Förvärrar det eller? Jag har inte börjat med järn än men kommer nog få börja med det snart tror jag..

Iom att jag ta levaxin få jag bara ta vitaminer (som innehåller järn) vid middagen då de ska intas med måltid, vissa dagar kräker jag efter middagen o vissa kan jag inte äta alls så då tar jag de inte, få inte ner en tablett pga illamåendet utan kräker då nästan direkt
  • hallonpajj

Vi berättade för min familj vid jul, typ v8. Hade ändå inte kunnat dölja det eftersom jag mådde så dåligt. Min sambo berättade för sin så fort vi förstod att det var positivt.

För chefen berättade jag precis efter ultraljudet i v13, då fick vi ju veta att det faktiskt levde en bebis där inne :). Bara en annan kollega som vet.

För kompisar efter ultraljudet när vi har träffat dem, men min sambo har haft jättesvårt att inte säga något, så han har "råkat" säga till flera stycken innan ultraljudet.

Jag tar fortfarande (v15) vitaminerna som barnmorskan rekommenderade.

• smugs

Fick svar från min BM som menar att rekommendationen är att äta folsyra fram till vecka 13. En multivitamintablett för gravida är nog bara bra om man börjar ta. Dessa innehåller ju en liten del folsyra också.

• Mulan91

Jag tar järn och folsyra. Folsyra av eget iniativ och järn på BMs inrådan. Dock tror jag att jag kommer att börja köpa tillskott på life istället för på Apoteket...

• JenNor83

Äntligen fått tid för KUB nästa vecka, jag vill se att det verkligen ligger nåt därinne...särskilt efter alla mediciner jag fått proppa i mig sista tiden...

• anlili

Måste bara fråga om nån har fått samma konstiga känsla i magen som jag. Det har hänt 3-4 gånger kanske, alltid när jag har varit i nån lite konstig ställning, typ när jag har lekt med lillan på golvet och rest mig upp igen. Då har jag fått som en ganska kraftig elektrisk stöt i magen. Det gör inte ont, och går så snabbt att jag inte riktigt kan lokalisera vart stöten var. Själv tänker jag att det kanske är nån nerv som kommer i kläm eller nåt. Men blir lite orolig att det ska va nåt annat. Vad nu det skulle kunna va?

Svar på tråden BF Augusti 2016