• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Jag har "bara" gått upp 4 kg hittills :o nu går magsjuka här hemma också buhuuu hoppas jag inte får det!

Va kul med alla RUL :) lycka till!

• anlili

Vad roligt att så många har haft/ska ha sina rul nu. Och att det har sett bra ut för alla. Grattis!

HazelGrace: Min bm sa att det hinner fyllas på tillräckligt om man går en halvtimme innan. Det är ingen fara om det är för fullt i blåsan - mer att det blir obehagligt om hon trycker för hårt på en full blåsa. Jag får alltid höra att blåsan är väldoft full - sist hade jag gått på toan 20 minuter innan ul och det var ändå mycket i. Fast jag är väldigt okänslig för sånt. Känner mig inte ett dugg kissnödig trots att hon säger att jag borde vara så nödig att jag måste springa till toaletten direkt efteråt, haha.

Igår fick jag ett nytt symptom. Magen kändes så spänd att jag trodde den skulle spricka. Och så gjorde det ont runt naveln, så pass att jag kakor kunde leka med dottern för att det var så obehagligt när hon bara nuddade den. Och hon är en riktig klättermaja när jag kommer hem från jobbet på kvällarna. Blev lite orolig, kändes aldrig så under förra graviditeten vad jag kan minnas, 6 efter lite highlander kom jag fram till att även detta var helt normalt. Och idag är det bättre tack och lov, har varit tråkigt att vara tvungen att hålla dottern på avstånd i 18 veckor.

• HJohannesson
    Hazel Grace skrev 2016-04-05 22:57:43 följande:

Älskar att det är så aktivt och diskuteras mycket här!

Jag ska på RUL imorgon (äntligen!!!) på östra sjukhuset. Längtar så jag spricker. Tänkte fråga en sak, det står att man ska ha "lätt fylld blåsa" när man kommer dit. Det är 11 på förmiddagen så om jag kissar när jag går upp vid 9.30 hinner jag fylla blåsan lagom då?

Hade en mardröm inatt om att jag blödde och satt på toan sen såg konturerna av en bebis där nere som kommit ut från mig. Kändes så jävla surt dagen före rul och jag var helt förkrossad. Fy fan va jag grät. Sen vaknade jag mitt i natten och hade så ont i magen. Gick upp och kissade men inget blod eller så. La mig igen och när jag vaknade var det borta. Vet inte om det bara var oro eller vad det var. Sov ensam också då min sambo opererades igår så han fick ligga över på sjukhuset. Så lite extra oro där. Nu är han hemma iaf så inatt hoppas jag att jag får sova gott.

Jag ville egentligen inte bestämma namn innan bebis har kommit men nu har vi typ gjort det ändå :p visade sig att vi inte alls har samma smak av namn så vi har enats om ett flicknamn och ett pojknamn hittills eftersom vi inte vet vad det blir. Tror inte vi ska ta reda på det heller :) men namnförslagen fortsätter! Men han gillar inte mina förslag och jag gillar inte hans. Haha! Får se hur det slutar.

Jag fick gå och kissa under mitt rul för urinblåsan tog upp hela bilden :)
  • Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-04-05 21:16:14 följande:

Tackar för alla grattis!!

Hallonpaj, fy vad utmattande det låter! Även en kort förlossning tar ju på krafterna och sen att inte få sova på så lång tid innan :/ Och sen med äldre barn så kan man ju inte bara följa bebisens dygnsrytm heller. Låg och gottade mig på BB flera dagar med dottern, men det blir det ju inget med denna gången :P

Och du får spara allt rosa/flickigt till nästa gång ;)

Men lider med dig när det gäller namn! Vi är riktigt lättade att det blir en flicka för pojknamn är så svårt!! :P

Vi har några namn som vi gillar, men sen får vi se vad hon ser ut att heta när vi träffar henne innan vi bestämmer.

Mika86, jag är såpass säker på att ta mig till full öppning på egen hand (meditation) så är nog mest bebisens hälsa som jag tänker på. OM allt går bra så skulle jag nog kunna föds själv, men tänk om det drar ut på det eller om nåt går fel.. Sen vill jag verkligen inte se nåt av allt som kommer ut där nere så har gärna nån med erfarenhet som står där och torkar bort ;)

Har du råkat ut för att inte hinna in?

Och jag har ingen försäkring. Kanske borde se på det.. Tror att jag hade nån med dottern, men minnet alltså.

a.

Snabba förlossningar bruka va de som gå bäst faktiskt.

Vår fjärde är född på väg in till fl, typ 20 minuter från sjukhuset, va av BM som hämtade oss jag fick veta det om snabba förlossningar.

Vi va nervösa över att se bilen sen men det va faktiskt knappt synligt alls o va ändå ljusgrå tygklädsel.

Femte skulle blivit igångsättning men vattnet gick hemma så fick åka ambulans in enligt bms direktiv, hann va på fl i 4 minuter o då höll jag igen krystvärkarna, gubben missade det med 9 minuter
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-06 06:49:48 följande:

Lycka till mer era rul idag

hehe va gulligt, tack :) Jag e såå spänd :) glad, å rädd :)
  • Hallonpajen

Tack för grattis och lycka till ni som ska på RUL idag! Jag kissade precis innan - nu är ju barnet så stort så det borde inte vara några som helst problem att se det även med tömd blåsa. Jag var ju så kissnödig så jag höll på att gå sönder vid KUB så det ville jag inte vara med om igen :)

jag har gått upp 22 kg med båda barnen så det räknar jag kallt med igen. Har nog redan gått upp 10 :) Jag lägger på mig lite överallt trist nog men det är bara att acceptera!

Vi har nästan bestämt namn också - knasigt nog. Sonen är däremot mycket bestämd att det är en Alex, men vi andra är inte lika eniga. Så jag tror att det blir en liten Vide. Adam, My och Vide blir det då :)

Stolt sytok!
  • skattenmust
    Hallonpajen skrev 2016-04-06 09:39:54 följande:

Tack för grattis och lycka till ni som ska på RUL idag! Jag kissade precis innan - nu är ju barnet så stort så det borde inte vara några som helst problem att se det även med tömd blåsa. Jag var ju så kissnödig så jag höll på att gå sönder vid KUB så det ville jag inte vara med om igen :)

jag har gått upp 22 kg med båda barnen så det räknar jag kallt med igen. Har nog redan gått upp 10 :) Jag lägger på mig lite överallt trist nog men det är bara att acceptera!

Vi har nästan bestämt namn också - knasigt nog. Sonen är däremot mycket bestämd att det är en Alex, men vi andra är inte lika eniga. Så jag tror att det blir en liten Vide. Adam, My och Vide blir det då :)

hehe My e mitt andranamn :)
  • Snuttispluttis
    Mika86 skrev 2016-04-06 06:48:44 följande:

a.

Snabba förlossningar bruka va de som gå bäst faktiskt.

Vår fjärde är född på väg in till fl, typ 20 minuter från sjukhuset, va av BM som hämtade oss jag fick veta det om snabba förlossningar.

Vi va nervösa över att se bilen sen men det va faktiskt knappt synligt alls o va ändå ljusgrå tygklädsel.

Femte skulle blivit igångsättning men vattnet gick hemma så fick åka ambulans in enligt bms direktiv, hann va på fl i 4 minuter o då höll jag igen krystvärkarna, gubben missade det med 9 minuter

Oj, var det inte nervöst när ni förstod att bebisen skulle komma?

Känns skönt att föda på sommaren iaf så vi slipper oroa oss för halka, snöstorm och sånt. Tar nog med lite extra handdukar i bilen för säkerhets skull, haha.
  • Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-04-06 10:41:56 följande:

Oj, var det inte nervöst när ni förstod att bebisen skulle komma?

Känns skönt att föda på sommaren iaf så vi slipper oroa oss för halka, snöstorm och sånt. Tar nog med lite extra handdukar i bilen för säkerhets skull, haha.

Jag va väl trög o fattade inte att det va krystvärkarna utan ignorerade de tills det verkligen tryckte på där nere, sen tog det väl typ 1 minut tills han va ute.

Det är faktiskt den bästa förlossningen av alla o än idag tycker jag syns om poliserna som stannade o undrade varför vi stod där på parkeringen med varningsblinkers mitt i natten aldrig sett en polis så chockad.

Jo det är mycket bättre väder nu än vi hade -12 grader då.

Ha ni med långt till fl?

Vi ha 5 mil så ta typ 45 minuter

Gör det o ett stort badlakan överst i väskan, vår son fick mina byxor över sig
Svar på tråden BF Augusti 2016