• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Tackar för alla grattis!!

Hallonpaj, fy vad utmattande det låter! Även en kort förlossning tar ju på krafterna och sen att inte få sova på så lång tid innan :/ Och sen med äldre barn så kan man ju inte bara följa bebisens dygnsrytm heller. Låg och gottade mig på BB flera dagar med dottern, men det blir det ju inget med denna gången :P

Och du får spara allt rosa/flickigt till nästa gång ;)

Men lider med dig när det gäller namn! Vi är riktigt lättade att det blir en flicka för pojknamn är så svårt!! :P

Vi har några namn som vi gillar, men sen får vi se vad hon ser ut att heta när vi träffar henne innan vi bestämmer.

Mika86, jag är såpass säker på att ta mig till full öppning på egen hand (meditation) så är nog mest bebisens hälsa som jag tänker på. OM allt går bra så skulle jag nog kunna föds själv, men tänk om det drar ut på det eller om nåt går fel.. Sen vill jag verkligen inte se nåt av allt som kommer ut där nere så har gärna nån med erfarenhet som står där och torkar bort ;)

Har du råkat ut för att inte hinna in?

Och jag har ingen försäkring. Kanske borde se på det.. Tror att jag hade nån med dottern, men minnet alltså.

• Kela1981
    skattenmust skrev 2016-04-05 18:41:58 följande:

haha galet, har gått upp 9.5 kg :D 

Jag vågar inte ens väga mig :/ Gick upp totalt 13 kg med dottern men det där kommer jag att slå med hästlängder denna gången tror jag ha ha ha

Ringde bm idag och bad henne skicka mitt moderskapsintyg så jag kan börja kriga med FK om gravidpenning. Lika bra att sätta igång så det är avklarat tänker jag ;)

Angående namn så sitter vi lite i skiten med tanke på att det är en flicka till. Dotterns namn var det enda vi kunde enas om sist och det diskuterades ända in i det sista ha ha ha. Så vi får väl se hur det går det här. Jag vill gärna ha ett par förslag innan bebisen anländer och sen får man se vad som passar bäst. Sambon är mer avslappnad och tycker inte att det är så bråttom :)
  • HJohannesson

Jag är i v24 och har gått upp 6 kg. Tyvärr är det inte bara magen utan jag ser det på mina lår med. Men det är bara att acceptera, fler kilo skall det bli :)
    Men jag tänkt att jag ska sluta äta godis och kakor, det måste ju inte bli för mycket av det goda haha.

• Curlingmorsan

Vi har bara ett namn som båda gillar. Mina barn var emot det först men nu har de ändrat sig. Så det blir nog en Sixten. :)

• Kela1981
    Hallonpajen skrev 2016-04-05 15:18:59 följande:

Vi väntar en liten kille!! Jag som var HELT inställd på en tjej blev först alldeles paff men nu börjar det smälta in i medvetandet...sitter här och planerar hur vi ska berätta för blivande storasystern att det inte alls är en lillasyster i magen :) Det var iaf en aktiv liten kille och allt såg toppenbra ut. Men min moderkaka måste verkligen vara världens bästa stötdämpare för han har inte varit stilla många sekunder på de ultraljud vi varit på och jag känner verkligen inte mycket!!! Men det lär nog ändra sig...

Har ni varit med i studien där de mäter livmodertappen för att se om dess längd har något samband med för tidig födsel? Jag ställde iaf upp och ska mäta den igen om tre veckor.

jag har tecknat gravidförsäkring hos Trygg-Hansa med båda barnen. Har inte behövt utnyttja den men det allra bästa tycker jag är att den täcker de första 6 månaderna sedan. Det är inte det första jag kommer ihåg att göra med en nyfödd hemma så det känns tryggt att ha den. Båda barnen är fortsatt försäkrade hos Trygg Hansa idag.

Stolt sytok!
    Jag valde att inte vara med i studien tyvärr. Är redan med i en om KS så jag har 3 ul till innan fl plus besök hos bm så jag tror jag får svårt att hinna med allt om jag skulle varit med i den också. Tråkigt tycker jag för jag hade gärna gjort det om det funnits utrymme. I stället får man väl vara tacksam för er som ställer upp så att framtida mammor kan få hjälp av resultaten :)
    Gav dock mitt medgivande att dom skulle få gå igenom min journal efter förlossningen och hämta info därifrån :)
  • Curlingmorsan

Gör ni era RUL på Östra, Mölndal eller på MVC? När jag vänta mina två andra barn så bodde vi i Älvängen och då tror jag att jag gjorde RUL på Mölndal där de även är födda. Jag gjorde RUL på MVC här i Kungsbacka den här gången. Ska tillbaks på torsdag igen för att förhoppningsvis få en bättre bild där det tydligt går att se de tre kärlen i hjärtat. Lite orolig även om hon sa att hon tyckte att hon såg dem och att allt annat såg bra ut.

• Hazel Grace

Älskar att det är så aktivt och diskuteras mycket här!

Jag ska på RUL imorgon (äntligen!!!) på östra sjukhuset. Längtar så jag spricker. Tänkte fråga en sak, det står att man ska ha "lätt fylld blåsa" när man kommer dit. Det är 11 på förmiddagen så om jag kissar när jag går upp vid 9.30 hinner jag fylla blåsan lagom då?

Hade en mardröm inatt om att jag blödde och satt på toan sen såg konturerna av en bebis där nere som kommit ut från mig. Kändes så jävla surt dagen före rul och jag var helt förkrossad. Fy fan va jag grät. Sen vaknade jag mitt i natten och hade så ont i magen. Gick upp och kissade men inget blod eller så. La mig igen och när jag vaknade var det borta. Vet inte om det bara var oro eller vad det var. Sov ensam också då min sambo opererades igår så han fick ligga över på sjukhuset. Så lite extra oro där. Nu är han hemma iaf så inatt hoppas jag att jag får sova gott.

Jag ville egentligen inte bestämma namn innan bebis har kommit men nu har vi typ gjort det ändå :p visade sig att vi inte alls har samma smak av namn så vi har enats om ett flicknamn och ett pojknamn hittills eftersom vi inte vet vad det blir. Tror inte vi ska ta reda på det heller :) men namnförslagen fortsätter! Men han gillar inte mina förslag och jag gillar inte hans. Haha! Får se hur det slutar.

• skattenmust
    Hazel Grace skrev 2016-04-05 22:57:43 följande:

Älskar att det är så aktivt och diskuteras mycket här!

Jag ska på RUL imorgon (äntligen!!!) på östra sjukhuset. Längtar så jag spricker. Tänkte fråga en sak, det står att man ska ha "lätt fylld blåsa" när man kommer dit. Det är 11 på förmiddagen så om jag kissar när jag går upp vid 9.30 hinner jag fylla blåsan lagom då?

Hade en mardröm inatt om att jag blödde och satt på toan sen såg konturerna av en bebis där nere som kommit ut från mig. Kändes så jävla surt dagen före rul och jag var helt förkrossad. Fy fan va jag grät. Sen vaknade jag mitt i natten och hade så ont i magen. Gick upp och kissade men inget blod eller så. La mig igen och när jag vaknade var det borta. Vet inte om det bara var oro eller vad det var. Sov ensam också då min sambo opererades igår så han fick ligga över på sjukhuset. Så lite extra oro där. Nu är han hemma iaf så inatt hoppas jag att jag får sova gott.

Jag ville egentligen inte bestämma namn innan bebis har kommit men nu har vi typ gjort det ändå :p visade sig att vi inte alls har samma smak av namn så vi har enats om ett flicknamn och ett pojknamn hittills eftersom vi inte vet vad det blir. Tror inte vi ska ta reda på det heller :) men namnförslagen fortsätter! Men han gillar inte mina förslag och jag gillar inte hans. Haha! Får se hur det slutar.

hehe jag ska åxå göra Rul på östra sjukhuset imon, men lite senare än dig :) haha
  • Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-04-05 23:31:47 följande:

hehe jag ska åxå göra Rul på östra sjukhuset imon, men lite senare än dig :) haha

Kul! ^^ lycka till till oss, hoppas vi får goda resultat :)
Svar på tråden BF Augusti 2016