• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Och jag har en kompis som var med i den där studien med livmodertappen. Hon tyckte att det bara var positivt att få lite extra kollar och ultraljud :)

• Hallonpajen

Dubbelgrattis Snuttispluttis! Till att bli framflyttad och en tjej. Jag undrar vad jag ska göra med mitt enorma tyglager av rosa och lila och flickiga tyger därhemma :D

Ja, jag hoppas verkligen det blir lindrigare latensfas denna gång. Är inte det minsta rädd för snabb förlossning iaf - men jag förstår att det inte känns roligt att vara rädd för det heller! Det värsta med långa latensfaser är att jag båda gångerna inte har sovit på minst 48 timmar när bebisen väl kommer så jag är så jäkla trött (och det hjälper heller inte till med krystvärkar då). Båda ungarna är födda mitt i natten dessutom... Men, jag ska såklart inte klaga, det har ju gått bra!

Usch vad svårt det blir med namn nu! Jag hade flera flicknamn "klara" men inte ett enda pojknamn. Är ni många som "bestämt" namn redan eller väntar ni?

Stolt sytok!
  • Mika86

Snuttispluttis vad härligt att allt såg bra ut o att bli flyttad på det hållet
    Jobbigt att va rädd för att inte hinna in men vill lugna dig lite, det gå bra ändå är du rädd för just själva grejen att föda på "fel" ställe eller att det händer nåt med barnet?

Hallonpajen, förstår att du gärna få en snabb förlossning, hoppas verkligen den bli bra.
    Namn ha barnen bestämt här redan, bli en Robin, kul med syskon som är äldre som kan va med o bestämma

• skattenmust

Efter ett smärre utbrott med svordomar på mvc idag så fick jag lite svar iallafall, å känner mig trygg med det, Nu har jag RUL kl 15 imon, jippiiiiii

Grattis till er andra med lyckade rul , är så glad för er skull.
    Ang försäkring så är det säkert bra, bara jag som är väldigt skrockfull å det gäller även svart katt över gatan, gå under stege mm ;)
    Man ska göra vad som känns rätt för en :)

• Mulan91

Jag är inte heller mycket för försäkringar! Är inte skrockfull däremot är jag troende och jag vet inte vill lägga förtröstan på Gud istället. Men det är klart, händer något så hjälper säkert en försäkring rent ekonomiskt!

Jag tog epiduralen under min förlossning och den var fantastisk. Påverkade inte mina krystvärkar :) hade dock ont i korsryggen efteråt men vet inte om det var sprutan eller bara graviditeten/förlossningen som slet ut ryggen. Blev bra efter mycket träning!

• skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-04-05 18:32:17 följande:

Jag är inte heller mycket för försäkringar! Är inte skrockfull däremot är jag troende och jag vet inte vill lägga förtröstan på Gud istället. Men det är klart, händer något så hjälper säkert en försäkring rent ekonomiskt!

Jag tog epiduralen under min förlossning och den var fantastisk. Påverkade inte mina krystvärkar :) hade dock ont i korsryggen efteråt men vet inte om det var sprutan eller bara graviditeten/förlossningen som slet ut ryggen. Blev bra efter mycket träning!

Åhh jag är med troende, och lägger all min tillit till Allah Hjärta ( fast jag är skrockfull med). Jag håller med dig även med epiduralen, haha
    yes denna aggro kvinnan är troende och ber ;) Kan man inte tro när jag skriver å har mina dalar, jag försöker verkligen att bättra mig där :)
  • skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-04-05 18:48:50 följande:

Haha det är okej att bli arg ibland! :)

Jo jag vet ;) saken är denna att jag fick bara ett sms sent på eftermiddagen igår med texten- Du SKA till spec mvc?? say what???? vadå jag ska??! flippade ju över, men nu när jag pratat med dom idag så fick jag en del förklaringar, det har inte så mycket med lillan att göra utan mer med min sjukdom och att jag kan få extra ul osv under hela graviditeten :)
Svar på tråden BF Augusti 2016