• Nmg

BF Augusti 2016

Jag fick eksem första gången när jag va gravid sist för 12 år sen. Då var jag utomlands och fick på magen och händerna. Sen dess har jag endast fått eksem på magen om jag smörjer med solskyddsfaktor och sen olja typ hawaiian tropic. Denna gång hade jag smörjt med BuS, och sen var jag i solen dagen efter så fick jag som små "finnar" på armarna och händerna, så jag vet inte om det är solen eller bus. Så jag avvaktar med bus ett tag så får vi se vad det va dom orsakade det.

Tycker oxå att det är himla trevligt med värme men inte när man ska sova.. Hehe aldrig är man nöjd.idag ska jag till Bm fårmförhoppnibgsvis lyssna på hjärtljud och börja mäta magen! Ska bli så

Spännande!!

• Nmg

Kah har smörjt med aloe Vera och det va ganska skönt för eksemen slutade klia.

Nu har varit hos BM, allt såg bra ut, blodtryck glukos mm. Hade gått upp 4,5kg sen inskrivningen vilket jag är glad för att det inte är Mer. Jag ör inte så lång så jag har inte mycket tills jag ser rund ut haha.

Bebis hjärtljud va oxå bra och SF mått 23 i vecka 24+3.

• Nmg

Tack tack!

Det kommer gå bra för dig oxå, det är så spännande att lyssna på hjärtljud

Visst är det helt galet är det är vår tur snart? Även fast jag är Less på magen vissa dagar så kommer jag nog sakna detta sen. Är lite stressad över att jag inte är klar med allt men kommer gå hem på semester ca 6 v innan bf så jag borde ju hinna då har nu helt snöat in mig på baby favours sitter och googlar och grejar, jag älskar att pyssla så det blir

Väl Nåt sånt under semestern att greja med inför bebisens ankomst. Så roligt

Snuttispluttis skrev 2016-05-09 21:04:00 följande:

Hoppas att det "bara" är uvi då Kela! När får du svar?

Skönt med aloevera Nmg! Har en mjukgörande från Jason som är sååå skön nu på sommaren :)

Och grattis till att allt såg bra ut på kontrollen! En liten milstolpe ju :) Ska dit på onsdag och hoppas på samma resultat jag också.

• Nmg

Ja man har fått så mycket hjälp här med alla funderingar osv. Kommer sakna detta sen!

Misszandra skrev 2016-05-09 22:17:13 följande:

Nu när jag har läst lite om vad ni skriver måste jag säga att ni alla verkar så snälla. Genuint omtänksamma! Har skrivit i några andra grupper men aldrig stött på en som bryr sig så mycket om varandra. Det är verkligen underbart att se! :)

• Nmg

Va skönt att det såg bra ut! Hoppas bebis stannar där inne ett tag till!

Line9 skrev 2016-05-09 21:40:28 följande:

Idag var jag iväg och gjorde ett tillväxtultraljud för läkarna vill se så bebis växer ordentligt pga min tarmsjukdom. Men de behövde inte oroa sig, bebis väger 1172 gram nu i vecka 28+3 och det är -9% från kurvan men allt ifrån +20% till -20% skulle vara normalt. Var så skönt att visa dem att min kropp gör sitt jobb för en gångs skull haha.

Var till bm i fredag och hon sa då att bebis ligger med huvudet nedåt med ej fixerad och idag på ultraljudet låg bebis fortfarande med huvudet nedåt. Blev så himla nervös för nu känns det så verkligt att bebis ska ut :o

• Nmg

Funderar på en vit ask med blått sidenband ioch en liten napp på. Alltså en glasnapp, ich sen tänkte jag lägga choklad i asken

Snuttispluttis skrev 2016-05-10 10:33:45 följande:

Skönt att bebis växer okej Line! Blir det fler tul också?

Är du inne på nåt speciellt att pyssla ihop Nmg?

Med dottern virkade jag en filt i mormorsrutor. Tog eeeevigheter men den blev superfin. Den här gången finns inte tiden till nåt sånt :/

Och håller med! Här är det en himla fin stämning och man kan dela med sig av både det ena och det andra :)

• Nmg

Får man betalt från jobbet när man går till barnmorskan?

• Nmg

Oki tack!

Anonym (Malin) skrev 2016-05-10 13:36:02 följande:

[quote=76611548][quote-nick]Nmg skrev 2016-05-10 12:49:24 följande:[/quote-nick]Får man betalt från jobbet när man går till barnmorskan?[/

Vissa företag har det som en förmån och i vissa kollektivavtal finns det också skrivet, där jag jobbar finns det inget sånt överhuvudtaget. Så man får nog kolla vad som gäller på sin arbetsplats..

• Nmg

Har inte riktigt hängt med på semester och grav. Penningen diskussionen. Får man söka grav penning endast om man har ett tungt jobb där man inte kan utföra sitt ordinarie jobb? Jag jobbar på kontor så det är inte tungt, då borde jag inte kunna få det?

• Nmg

Nån som har tips för vad jag kan göra åt fötterna? Igår Kväll När jag skulle ta en dusch såg jag att jag hade lite svullna vrister. Der Har ju varit varmt nu npgra dagar och jag har ett VÄLDIGT stillasittande jobb, kan sitta hela dagen med paus för toa och lunch ungefär.'

Hjälper det om jag lägger upp benen på en stol medans jag jobbat? Kanske en liten stund ett par ggr om dagen. Könns lite nonchalant att sitta så och jobba... Med en laptop i knät men vad ska man göra... Vill inte se ut som en elefant vid fötterna. Ligger i sängen nu och ska strax upp och just nu ser de normala ut efter att ha legat en hel natt.

Måste man ha stödstrumpor? Får panik av tanken att ha de hela sommaren i värmen...

Svar på tråden BF Augusti 2016