BF Augusti 2016
Ja verkligen men jag har hört att den är bra ![]()
Wow vad dyrt!!
Ja verkligen men jag har hört att den är bra ![]()
Wow vad dyrt!!
Jag jobbar på kontor och om allt går bra så jobbar jag till 11 juli och går hem ca1,5 månad innan bf. Tar semester och komptimmar. Då jag jobbar på en stor industri så får jag inte gå ute i produktionen pga. Höga ljudnivåer och magnetiska fält.så jag håller mig inne på kontoret
hur länge ska du jobba?.
Jo det blev lite dyrt, närmare 400kr med den där handsken...
Mina bröst har ju såklart växt sen jag blev gravid men jag tycker inte att de är så Jättestora och tunga?
Hur räknar ni Föressten er vikt fram till nu? Räknar ni med vikten innan ni blev gravid eller vikten på inskrivningen?
Jag vägde 68kg på inskrivningen i v 10 och nu vägde jag Mig på egen våg idag och då visade vågen 71 v 22. Så 3 kg sen inskrivning, men min vikt innan jag blev gravid var ca 66-67 nånting så räknar jag på det har jag gått upp 4-5kg
Nja jg tror inte att hon frågade mig om
Min vikt innan jag blev gravid. Konstigt...
Mika86, att det kan vara så olika! Spelar ju ingen roll så länge som det funkar som det ska när bebisen väl ammar :)
Jag räknar vikten från innan jag plussade. Den reggades vid inskrivning också så det är den som bm utgår ifrån.
Frågar de inte om vikt innan graviditet i Sverige? Väger de alltid och tar den vikten som startvikt? Lite konstigt isf med tanke på att man ofta är i vecka 10-12 på inskrivningen, eller?
Jag motionerar allt jag kan för att hålla vikten på okej nivå. Idag var jag så aktiv att jag knappt kunde gå pga foglossningen på kvällen sen :/ Men så härlig dag med sol! :)
En fråga, kan bebis sparka mot urinblåsan så här tidigt? Ibland känner jag liksom hur det pulserar där lite otäckt faktiskt
Jag äter inte heller kött , ska bli spännande att se om
Järntabletterna har hjälpt nåt när jag ska till bm i början av maj
Jobbigt att Blodvärdet inte går upp. Hur lågt har du?
Jag äter inte kött men jag äter massor av ägg och dricker mycket mjölk (och vatten, och pepsi haha). Mycket frukt med. Sen äter jag typ inget annat.
Inget av det innehåller väl egentligen järn men det kanske hjälper kroppen att ta upp järn? Jag har inte ätit järntabletter och har fortfarande 120 i hb.
Hoppas du inte mår dåligt av ditt låga järnvärde. Din bebis mår garanterat bra iaf :)
Ni som Är eller tar varit runt v 23 nyligen, hur har ni
Mått? Jag är i v 22+1, och känner att vissa dagar är jag super pigg nästan som att jag inte vore gravid, och vissa dagar ( som idag) trött, orkar inget, inte så mycket aptit. Nån som vet om tröttheten kommer tillbaka omkring denna period? Jag har ätit järntabletter från start men de kanske inte hjälper mer får kanske dubbla dosen efter att jag varit hos bm.
Ang. Humör så är irritationen tillbaka, har varit väldigt lugnt npgra veckor men nu är man på om blickar kunde döda humör haha.
Usch tråkigt med illamående ! Har du halsbränna oxå?
Nmg
Tycker det är fram o tillbaka hela tiden, ena dagen är allt toppen o nästa må man skit typ, särskilt med illamåendet, igår mådde jag lite illa hela dagen nästan o spydde vid lunch,idag åt jag frukost utan problem.
Dock ha jag börjat känna av fogarna nu när illamåendet börjat släppa
Mådde lite illa idag efter lunchen faktiskt hopps att det bara är nåt tillfälligt. Ja halsbränna har jag så gott dom varje dag, inte så extremt men lite jobbigt ändå...
Nä tack o lov, räcker gott med förmiddagsillamående, få va glad att det inte är värre.
Har du mycket problem med båda delarna?
Har ni börjat fundera något på föräldraledighet? Hurlänge ska ni vara hemma?
Jag har börjat räkna lte, det lutar åt att jag börjar jobba 1 dag i veckan från april. och sen heltid i juni och sen semester 5-6 veckor under sommaren innan jag jobbar igen, och då går maken hem till januari 2018.
Känns tråkigt att jobba heltid en månad innan semestern men samtidigt får man ju en hel lön i juli, vilket kan vara roligt när vi tar semester ihop osv så man har pengar att göra nåt kul för.