• Nmg

BF Augusti 2016

Hehe visst ör det svårt!!! Man vet ju liksom inte nu hur länge man vill va hemma jag ska fråga min chef om drt är ok om jag återkommer i januari och berättar hur jag vill göra. Då är jag ju ute 4 mån innan då det borde ju va ok skönt att Vara hemma ett år!

HJohannesson skrev 2016-04-25 03:25:56 följande:

Jag tror att jag är hemma helt 1 år och börjar jobba varannan helg efter augusti 2017 (eventuellt tidigare, beror på hur sugen jag är på att jobba)

Jag vill inte att barnet börjar fsk innan jan 2018 iaf, helst inte innan aug 2018. Jag vill inte ta slut på alla fp dagar då så jag får se hur vi gör :)

• Nmg

Ingen foglossning än som tur är! En fråga om frukt, äter ni mycket frukt? Läste nånstans att man kan få stora barn? Jag äter 2 frukter om dagen och ibland mer. Idag blev det en citrusfrukt, 2 små kivin,1 äpple och några bitar melon. Är det för mycket frukt?

• Nmg

Jag tecknade en gravidförsäkring för en vecka sen via trygg o hansa, betalade in ett en gång belopp.

Hazel Grace skrev 2016-04-29 07:31:54 följande:

Jag har alltid sovit på mage innan men nu somnar jag för det mesta på sidan. Vaknar nästan alltid på rygg dock men jag har hittills inte känt obehag av det eller så.

Roligt med Skövde Snuttispluttis! Jag är uppväxt i närheten ;)

Hur har ni gjort eller ska göra med försäkring och så? Jag blev uppringd av trygg hansa igår som erbjöd gratis rådgivning så jag ska dit på onsdag. Men känner nu att jag kanske borde ha kollat lite själv innan jag bokar möte. Jag kan verkligen inget om sånt... Vad är bra och vad är inte bra? Är alla bolag sak samma? Vad ska det täcka? Någon som har lite koll eller tips? :)

• Nmg

Oj har hänt massor här! Skönt att höra att du

Mår bra, livet är för kort för att gå runt och må dåligt!

skattenmust skrev 2016-04-30 19:17:38 följande:

Tack, det känns bra  Jo han var mer präglad av sin egen tradition å kultur än ngn av oss visste, inte ens han själv..

• Nmg

Härligt! Snart är augusti!!

skattenmust skrev 2016-05-01 08:33:27 följande:

vecka 23, meeeen imon går jag in i vecka 24 :)

• Nmg

Nån mer än jag som blrjat få vad kramper på nätterna? Är det nåt fel då? Jag är i v 24 nu (23+2)

Här kommer en magbild från mig Oxå

• Nmg

Fina magar alla har har ni börjat

Mäta SF mått Än? Jag ska till bM och 8 dagar

Och Mäta då, spännande!

• Nmg

ja jag är nervös inför vägningen nästa vecka hoppas jag inte har gått upp så mycket!
    idag när jag åkte bil så fick jag ont i magen vet inte vad det va men det kom och gick ett par ggr och nu har jag inte känt att det har gjort ont på 4 timmar så det borde vara lugnt? har känt nån svag spark oxå så det borde va lugnt med bebisen? vad kan det vara? kan man få så om man är lite förstoppad, typ av gaser? gick på toa när jag kom hem och det kändes bättre efter det, hoppas det inte är nåt allvarligt bara. 

• Nmg

just ja gällande foton så tog jag varje vecka i början men nu försöker jag ta varje vecka men ibland glömmer jag det så det blir varannan...
    har ni köpt mycket mammakläder? jag har fått en påse med kläder av en bekant, mest långärmade tröjor som va fräscha som de kommer jag använda men byxora satt inge bra så jag behöver köpa nya och nya kortärmade tröjor också, annars kommer man avlida i värmen.

Var på H&M idag och köpte några plagg.. men gaah va dyrt det blir även fast det är H&M.... fick verkligen tänka till och inte köpa på mig för mycket, bättre att vänta med shorts osv tills det blir varmt på riktigt man kanske har gått upp mer då så man behöver köpa nån stl. större...

Svar på tråden BF Augusti 2016