• Nmg

BF Augusti 2016

Fin mage skattenmust!

• Nmg

Tack allihopa för svar. Jag har höj o sänkbart bord så jag kan stå, ska se om det blir annorlunda idag om jag lägger upp benen på en stol!

Jag har bara lämnat urinprov vid inskrivningen, lämnade inget när hag va till Bm v 25. Jag Hr lämnat 3 ggr redan på hälsocentral eftersom jag fick uvi i mars.men det har sett bra ut!

Kollade järnvärdet och det låg på 106, hade 100 vid inskrivningen så Bm tyckte det va bra att det hade gått uppåt. Även fast 106 inte är sååå bra men hon tyckte inte jag behövde äta mer järn. Äter 1 tablett om dagen redan.

• Nmg

Va olika det är! Jag dubbelkollade till och med med BM om jag skulle ta en till Niferex och hon sa att det inte behövdes eftersom det hade Gått UPP sen sist och att jag inte ligger under 100. Jag har alltid dåliga järnvärden annars oxå, ligger runt 116 i vanliga fall. Har blivit utredd men de hitta inget fel, bara att jag har riklig mens i vanliga fall. Men nu är illamåendet helt över och jag känner att jag kan äta som vanligt igen så förhoppningsvis bör jag kunna öka det litegrann med paltbröd osv. Har inte ens kunnat tänka på det innan..

moen skrev 2016-05-11 13:06:52 följande:

Oj men 106 är väldigt lågt. Jag hade 104 vid inskrivning och 106 nu senast när jag tittade. Inte alls bra! Så äter dubbla niferex och fått ändra om kosten en del. Om det inte gått upp mer tills nästa gång jag kollar mig måste nåt mer göras :(

• Nmg

Hur är ert humör nu? Jag var jätteirriterad i början av graviditeten men sen blev det lugnare, noll stressad , glad, harmonisk och störde mig inte så mycket på folk osv. Men nu senaste dagarna har jag

Märkt att hag är jätteirriterad igen och långsint. Som ett exempel: vi får gäster nästa vecka (min mans kusin) som ska bo hos oss nån dag, och då blir det säkert nån lunch eller middag hos svärföräldrarna. Känner intr alls för att gå dit och umgås med dem. Stör mig på en grej som hände för nån dag sen, vi hade gjort i ordning på altanen och de var hos oss och skulle fika. Då ställde jag dit en sån där fällbar stol som inte hade gått i lås riktigt, när jag satte mig på den så gick den i lås ich knäppte till, så säger svärfar " ja ni är ju två nu klart det blir tungt"... Tyckte inte alls att det var roligt, då fortsätter han med att säga till min man att "nästa gång du behöver ha hjälp

Med nåt (läs tyngd) så kan du säga till henne för då kan hon komma och vara behjälplig". Jag vet att han menade det som ett skämt men jag blev SKiTIRRITERAD!!! Kanske överreagerar men har gått och stört mig på detta nu i flera dagar och har lust att inte träffa honom

Nå mer resten av graviditeten. Tycker faktiskt inte att det är så roligt att gå upp i vikt och då vill jag inte att man ska Skämta om det. Då Är jag inte ens en "tjock"

Person i vanliga fall, är ganska kort och normalsmal.

• Nmg

Grrrr eller hur! Man blir så Jäkla less alltså!! Får

Lust att svära och säga nåt tillbaka... Haha. Är redan less på att vara gravid, vill bara ha min kropp tillbaka kunna äta allt ich vara mig sjölv igen, då är hag alltså tacksam att jag ör gravid eftersom jag gjort ivf, men jag vill bara vara "klar"nu. Då orkar jag inte höra om att vi

Är två nu osv... Avskyr det snacket. Och som du skrev, folk som

Klappar på Magen.... Då blir man vansinnig....!

• Nmg

Ja eller hur man vill typ kläcka ur sig en kommentar och knäcka helt jag blir helt galen av detta,nä usch vad jag mörker att humöret har vänt. Hur ska man orka typ 14 v till....

Misszandra skrev 2016-05-12 21:20:04 följande:

Jag vet hur det känns, har faktiskt blivit kallad tjockis ett antal gånger redan och har planerat att säga det till dessa personer när min son är född. Som du säger, det är väl nästan värre att kalla en gravid kvinna med alla hennes hormoner något sådant. Och man kan ju inte hjälpa viktuppgång, det är normalt men inget man gillar för det. Så himla trångsynt av människor, i mitt fall män, så klart ... 

• Nmg

Har oxå haft vadkramper, skit drygt! Haha

Ang skorna så funkar det fortfarande få se sen i sommar nör man är större och det är varmare ...

• Nmg

Grattis va roligt! Då är jag inte långt efter, har 104

Kela1981 skrev 2016-05-13 10:37:52 följande:

100 dagar kvar idag! Wooohooooo!

• Nmg

Ni som har moderkakan i framvägg, ska ni göra

Fler UL? Jag frågade min BM om man

Gör nåt mer UL mot slutet för att kolla så inte moderkakan har glidit ner eller nåt men hon sa att det skulle Man ha sett på RUL. Så det blir inga fler UL, är jättenervös, tänk om Man kommer in på

Förlossningen och Moderkakan har åkt ner eller

Nåt och är i vägen...

• Nmg

Hej alla tack för svar gällande moderkakan i framvägg. Har en annan fråga om

Klåda, har ni det? Jag har haft det till och från ibland är det borta i flera veckor sen kommer det tillbaka. Glömde nämna det för min BM förra veckan. Idag tar det kliat ganska mycket igen, mest på

Låren och nedre delen av ryggen. Blir oftast bättre när jag Smörjer in mig, blev orolig när jag

Läste att det kan vara levern mm, men det kliar inte på fotsulor och handflator.

Svar på tråden BF Augusti 2016