Mm jag förstår det där, man blir såååå irriterad när folk ska kommentera om ens kropp. Riktigt störigt!! Har tyvärr inge tips men om du pratar om när bebisen kommer (alltså datumet) så borde väl nyheten sprida sig av sig självt kan man tycka. Jag är inte så stor i magen men jag blir så arg som
När svärfar sa att jag har en tung person nu mm i nåt sammanhang, jag blev väldigt arg. Och sen när folk ska titta på magen oxå. Jag ver att de menar väl men
Måste man stirra på magen???
Hallonpajen skrev 2016-05-19 10:20:30 följande:
Märkligt att det ska vara så svårt Mulan91!!
Får ni många frågor om när det är dags? Jag börjar bli så SJUKT trött på alla frågor och nu på morgonen var jag riktigt otrevlig mot en kollega i kön till kaffeautomaten...hon hade inte sagt något innan, men jag skojar inte om minst 5 personer per dag ska kommentera "oj, här har det växt" eller "oj, när är det dags?!". Jag är större denna gång (tredje) men det är inte så jäkla roligt att höra och jag har svårt att svara på ett trevligt sätt längre. Annars är det minsann aldrig ok att kommentera andras kroppar, men jag känner mig VERKLIGEN som ett offentligt villebråd just nu. Någon som har några bra förslag på svar...? Har allvarligt övervägt post-it lapp på magen...
Apropå rörelser så känner jag bebis mest hela tiden...inte på natten dock så jag hoppas (:)) att det betyder att han sover då. Är väldigt glad över att han är så aktiv för jag blir lätt så orolig och nojig annars. Mina tidigare två körde oftast varannan dag-aktivitet...men det var nog inget mönster jag kunde se när de kom ut.