• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Jag kan också få en konstig känsla som du beskriver. Tror att det är de uppmjukade ligamenten där runt omkring som ger ifrån en sån känsla.

• Myran76
    Mika86 skrev 2016-02-04 14:28:44 följande:

Tror jag kände Plutten röra sig igårkväll, blev väl arg av all hosta

Nån mer än jag som fått nån magkänsla om könet än?

Jag mådde mer illa denna gång än förrra så tänkte att det kunde vara en tjej, men nånstans trodde jag ändå mer på kille. Och det senare visade sig rätt. NIPT-testet visade på kille. Så det blir två små grabbar i vår familj. Ska bara ha 2 barn. 

Tror också jag känt små rörelser. Förra grav tog det jättelång tid men nu vet man mer vad man ska känna efter. Kände nog i vecka 15 först, nu är jag i v 16. Förra grav var det nog v 20 eller senare. 
  • Myran76
    Zarizen skrev 2016-02-09 10:08:18 följande:

Ett par frågor.. 

Har ni börjat berätta för folk än? 

Har sagt till familj/några vänner/några på jobbet här men känns som man vill berätta snart.. Inte för att det syns riktigt än men folk börjar ju undra varför man mår så dåligt?! 

Sen fråga om vitaminer/folsyra. Har ni slutat med dem nu efter vecka 12 eller vad tar ni för nått?

Jag berättade för närmsta 2 vännerna tidigt typ v 6 kanske, när vi skulle ut på middag med vin. En av dem skulle precis få barn också (i januari) så det var kul att berätta att det skulle bli en lekkamrat ett halvår senare. 
    Svärmor som bor hos oss tillfälligt fick veta v 8 när jag insåg att jag var så sur och trött att jag ville ha förståelse och extra hjälp med sonen. Och då berättade jag för min familj också. Resten berättar vi för nu när vi vet att KUB och NIPT såg bra ut ? en efter en när vi träffar dem. Är frilansare så har ingen chef att berätta för :)

Har fortsatt med folsyra (är i v 16 nu) men kanske kan sluta då. Har tänkt börja med en multivitamin men har inte varit och köpt dem än. Och mina järnvärden är bra så kanske bara skönt att slippa. Kan ju få konstig mage av dem. Äter också Levaxin. 
  • Mika86

Va på kub idag, dock va blodprovet taget för tidigt så fick lämna ett nytt, de ringer om en vecka med resultatet.

Men va helt underbart mysigt att få se Plutten, det viktigaste ju att få se ett picksnde hjärta

Sitter o försöker avgöra om det är pojke eller flicka med skallteorin men kan inte avgöra, gick inte se på skärmen idag men nyfiken är man allt

• tessilina
    Mika86 skrev 2016-02-10 19:01:24 följande:

Va på kub idag, dock va blodprovet taget för tidigt så fick lämna ett nytt, de ringer om en vecka med resultatet.

Men va helt underbart mysigt att få se Plutten, det viktigaste ju att få se ett picksnde hjärta

Sitter o försöker avgöra om det är pojke eller flicka med skallteorin men kan inte avgöra, gick inte se på skärmen idag men nyfiken är man allt

Hur långt innan ul kan man ta blodprovet utan att det är för tidigt? Eller har det bara att göra med i vilken vecka man är i när man lämnar provet?
  • Mika86
    tessilina skrev 2016-02-10 20:33:38 följande:

Hur långt innan ul kan man ta blodprovet utan att det är för tidigt? Eller har det bara att göra med i vilken vecka man är i när man lämnar provet?

Jag vet faktiskt inte vilket som gäller men va på inskrivningo den 12/1, v 9+4 då så tror det berodde på att det va för långt mellan blodprovet o ul
  • grethas

Jag var och gjorde KUB i måndags. Jag fick svar idag, två dagar senare. I och med att de inte hade fått med det sista blodprovet. Gick bra!

• Zarizen

Var till läkaren igår. Sjukskriven helt denna vecka och nästa vecka ska jag försöka jobba 50%

Tänkte bara ett par veckor till att börja med men läkaren ville längre (tyckte jag måste dra ner på tempot och sänka mina krav) så ska va hemma 50% till 20/3. Om jag inte helt plötsligt börjar må bättre och vill jobba mer..

• jagvillhabarn

Hej.

Hoppar in här jag med :)

BF 2 augusti första barnet är nu i v 16 och dras med en olidlig huvudvärk dygnet runt. Någon mer här med kraftig huvudvärk? Ska till bm imorgon o kolla så att det inte e järnet trots att de var bra för några veckor sedan.

• Nmg

Va kul! Jag väntar svar från nipt test!

Myran76 skrev 2016-02-10 18:15:54 följande:

Jag mådde mer illa denna gång än förrra så tänkte att det kunde vara en tjej, men nånstans trodde jag ändå mer på kille. Och det senare visade sig rätt. NIPT-testet visade på kille. Så det blir två små grabbar i vår familj. Ska bara ha 2 barn. 

Tror också jag känt små rörelser. Förra grav tog det jättelång tid men nu vet man mer vad man ska känna efter. Kände nog i vecka 15 först, nu är jag i v 16. Förra grav var det nog v 20 eller senare. 

Svar på tråden BF Augusti 2016