• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Myran76
    Nmg skrev 2016-02-11 12:50:59 följande:

Va kul! Jag väntar svar från nipt test!

Ska du också ta reda på kön? Till oss berättade de bara om allt såg bra ut eller inte, och vi fick fråga om könet. Vi bad att få resultatet hemskickat så vi kunde titta ihop när vi kände oss redo. 
  • Emmasofiabe

Hej! Jag har bf 27/8 ???????? jag ser att många här skrivit om illamående och jag vill bara komma in och rekommendera akupunktur!! Jag har gjort det tre ggr hos min barnmorska (får det under varje besök) och det är helt fantastiskt hur det funkar! Tänkte på om det är någon som lider kan det vara värt!

Även såg jag en kommentar om nån som fick en blixtrande känsla nere vid äggstockarna när du reser dig. Jag har haft exakt samma!!! Men min barnmorska sa att det är en muskel som hamnar lite i kläm nu när allt växer och man kan massera den, den ligger långt ner typ under höftbenet och det har funkat för mig!

Jättekul att så många skriver här ????????

• hallonpajj

Hur håller ni er lugna under tiden mellan undersökningar?

Känner att jag ofta blir orolig att något ska hända bebisen eller att den inte mår bra. Jag skulle vilja kunna njuta mer, men det är så jobbigt att inte veta.

• HJohannesson
    jagvillhabarn skrev 2016-02-11 10:02:59 följande:

Hej.

Hoppar in här jag med :)

BF 2 augusti första barnet är nu i v 16 och dras med en olidlig huvudvärk dygnet runt. Någon mer här med kraftig huvudvärk? Ska till bm imorgon o kolla så att det inte e järnet trots att de var bra för några veckor sedan.

Jag har migrän :/ det är jobbigt att inte kunna ta medicin mot det.

Hade du mycket huvudvärk innan du blev gravid?
  • HJohannesson
    hallonpajj skrev 2016-02-12 09:33:54 följande:

Känner att jag ofta blir orolig att något ska hända bebisen eller att den inte mår bra. Jag skulle vilja kunna njuta mer, men det är så jobbigt att inte veta.

Ja, hur håller man sig lugn? Jag är i vecka 16 och har rul först om 4 veckor...
    Känner inte av bebis ngt och magen är lite lagom halvfet bara. Känner mig inte särskilt gravid.

Men, jag är gravid tills motsatsen är bevisad. Visar rul att allt är fel så blir det ju inte bättre för att jag är orolig nu.

Försök att njuta av att du är gravid, vilket du är. Resten av tankarna får man skjuta åt sidan :)
  • Nmg

Ja vi ska ta resa på kön det kommer stå på provsvaret i v 11+3 när ja va på nipt test och UL så sa hon att könet såg ut som att de kunde va en kille men eftersom det är så tidigt och könen kan se lika ut så tidigt (svullna) så hon ville inye säga säkert. När får ni veta?

Myran76 skrev 2016-02-12 04:29:39 följande:

Ska du också ta reda på kön? Till oss berättade de bara om allt såg bra ut eller inte, och vi fick fråga om könet. Vi bad att få resultatet hemskickat så vi kunde titta ihop när vi kände oss redo. 

• anlili
    Emmasofiabe skrev 2016-02-12 08:39:59 följande:

Hej! Jag har bf 27/8 ???????? jag ser att många här skrivit om illamående och jag vill bara komma in och rekommendera akupunktur!! Jag har gjort det tre ggr hos min barnmorska (får det under varje besök) och det är helt fantastiskt hur det funkar! Tänkte på om det är någon som lider kan det vara värt!

Även såg jag en kommentar om nån som fick en blixtrande känsla nere vid äggstockarna när du reser dig. Jag har haft exakt samma!!! Men min barnmorska sa att det är en muskel som hamnar lite i kläm nu när allt växer och man kan massera den, den ligger långt ner typ under höftbenet och det har funkat för mig!

Jättekul att så många skriver här ????????

Skönt att höra att fler har fått samma underliga känsla. Det går ju så fort så det är som sagt svårt att avgöra vart i magen det "blixtrar" men jag tror ändå att det har varit lite högre upp i magen mellan naveln och höftbenet typ, lite åt sidan. Men det finns säkert muskler/ligament/nerver som kan komma i kläm där med. Har bara hänt 3-4 gånger än så länge och är inget jag lider av direkt, mer att man blir lite chockad och orolig att det ska vara nåt som är fel.
  • jagvillhabarn
    HJohannesson skrev 2016-02-12 10:27:36 följande:

Jag har migrän :/ det är jobbigt att inte kunna ta medicin mot det.

Hade du mycket huvudvärk innan du blev gravid?

Fy då :(

Nä nästan aldrig huvudvärk annars. De e nästan så jag hoppas att det e järnbrist för de kan man ju göra något åt. Annars om det e hormonellt så pratade bm om att skriva ut panocod. Går att ta under graviditet men e ju ändå morfin i så ska ju helst undvikas. Men samtidigt när de e som värst kan jag knappt ta mig till toan utan o ramla ihop av smärtan :(
  • Myran76
    Nmg skrev 2016-02-12 10:40:29 följande:

Ja vi ska ta resa på kön det kommer stå på provsvaret i v 11+3 när ja va på nipt test och UL så sa hon att könet såg ut som att de kunde va en kille men eftersom det är så tidigt och könen kan se lika ut så tidigt (svullna) så hon ville inye säga säkert. När får ni veta?

Vi fick resultatet hemskickat för 2 veckor sedan. Det visade på en pojke!
  • Myran76
    hallonpajj skrev 2016-02-12 09:33:54 följande:

Jag är faktiskt ganska lugn mellan undersökningarna. Däremot blir jag väldigt nervös precis innan en undersökning. Därimellan tänker jag att allt säkert är bra, men när jag väl ska få svar svart på vitt och framför allt när de börjar med ultraljud eller doppler och det tar någon minut innan de hittar något så känns det som om mitt hjärta ska stanna. Svårt att tygla den där känslan. Men det är nog viktigt att försöka tänka positivt mellan undersökningarna för det är ju så lång tid och bra om man kan slappna av lite. Du får prova affirmationer, andning, yoga eller vad som nu kan hjälpa. Eller att komma hit och skriva av dig :)
Svar på tråden BF Augusti 2016