• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • anlili
    Yarrow2 skrev 2016-02-21 02:29:28 följande:

Serah, som vi ;) har en 15 månaders och en som fyller 3 i maj. Har 16 månader mellan dem. Fullt sjå här hemma och så helt plötsligt blev där en till, vi som inte ens har tid med sex :) haha.

Är runt vecka 14 nu, vet fortfarande inte exakt. Kan vara vecka 16, eller 12 med.. Eller ja. Kanske inte 12 då jag gjorde positivt test på julafton.. Men jag tycker det är jobbigt att inte veta. Vi har fortfarande inte berättat för någon, det känns för overkligt liksom..

Vi kommer ha 16 månader mellan första tjejen och lillen i magen också. Hur skulle du säga att det har varit att ha två så tätt? Hur reagerade 3-åringen på att få ett syskon?

Folk brukar säga att har du två barn kan du lika gärna skaffa en trea. Att det är övergången från 1 till 2 barn som är jobbig, den tredje bara hänger med. Hoppas att det blir så för dig!
  • Serah
    Yarrow2 skrev 2016-02-21 02:29:28 följande:

Serah, som vi ;) har en 15 månaders och en som fyller 3 i maj. Har 16 månader mellan dem. Fullt sjå här hemma och så helt plötsligt blev där en till, vi som inte ens har tid med sex :) haha.

Är runt vecka 14 nu, vet fortfarande inte exakt. Kan vara vecka 16, eller 12 med.. Eller ja. Kanske inte 12 då jag gjorde positivt test på julafton.. Men jag tycker det är jobbigt att inte veta. Vi har fortfarande inte berättat för någon, det känns för overkligt liksom..

Oj det kan jag tänka mig. Du kommer nog vara tufft i början men jag tror barnen kommer ha stor glädje av varandra som äldre :)

Jobbigt att inte veta vilken vecka du är i. Du kan inte boka in ett privat ul för att kolla upp det?

Jag hade blödningar i början av graviditeten och trodd det var kört. Bokade in provat ul och där i var en liten böna med tickande hjärta. Var sån lättnad! Men vart flyttad en vecka... Vilket innebär att jag skulle blivit befruktad en dag efter mens...?! Så himla skumt. Tror inte riktigt på det men men. Får se när den lille vill kika ut helt enkelt, 21 augusti (som var enligt sista mens) eller 29 augusti (enligt vul och kub ul) :p

Vi har inte heller berättat för någon än. Vet inte när vi gör det heller. Troligtvis efter rul då vi vet könet. Orkar inte höra mer "nu måste det vara en flicka", har fått höra det alla tre gånger, vilket är väldigt tröttsamt :(
  • Snuttispluttis

Hej! Okej om jag hänger här lite? 13+0 idag (enligt mens) och börjar tro att det ska bli nåt av den här graviditeten också :) Har en liten tjej på åtta månader sen tidigare så blir inget vilande här även om det är behövligt.

Usch så orkeslös jag är!

Tänkte höra om nån annan också har känt sd redan? Inget ont, men tydligt sd en kväll när jag hade gått och lagt mig. Antar att det är för att jag inte vilar tillräckligt och pga tät graviditet.

Ha det gott!

• skattenmust

Hej på er, Hoppas det är okey att jag hoppar in i denna grupp, tråd.
    Jag väntar 3 dje barnet och är beräknad från början till den 29 aug, men kub ul sa att det beräknas till den 22 aug istället.

Jag är väldigt orolig i denna graviditet och undrar om de finns fler här inne som man kan bolla tankar och ideer med kring detta.?

Har haft 6 missfall innan så är lite nojjig fast vi sett att räkan är sprallig, rörlig.

Var på akuten i lörd då jag hade ont i buken, vilket visade sig vara den där underbara förstoppningen samt lite växtvärk från livmodern som växer, Jag upplevde att läkaren tryckte ner sina fingrar ganska så hårt i buken vilket väl hemma skapade oro. Har någon annan varit med om en lite "hårdare" usk? Och det inte varit något farligt?

• Mulan91

Välkomna alla nya :) och grattis!

Jag tror jag fick det en gång för ett tag sedan, gjorde ont men gick över och sen dess har jag inte haft... Jobbar ganska hårt som usk på golvet med en hyperaktiv 6 åring i trotsåldern haha vet inte om det spelar någon roll.

Mår bättre nu i v14 än tidigare i graviditeten dock känner jag att tröttheten smugit tillbaka smått :/

Lycka till! :)

• Serah
    skattenmust skrev 2016-02-22 17:12:32 följande:

Hej på er, Hoppas det är okey att jag hoppar in i denna grupp, tråd.

Jag väntar 3 dje barnet och är beräknad från början till den 29 aug, men kub ul sa att det beräknas till den 22 aug istället.

Jag är väldigt orolig i denna graviditet och undrar om de finns fler här inne som man kan bolla tankar och ideer med kring detta.?

Har haft 6 missfall innan så är lite nojjig fast vi sett att räkan är sprallig, rörlig.

Var på akuten i lörd då jag hade ont i buken, vilket visade sig vara den där underbara förstoppningen samt lite växtvärk från livmodern som växer, Jag upplevde att läkaren tryckte ner sina fingrar ganska så hårt i buken vilket väl hemma skapade oro. Har någon annan varit med om en lite "hårdare" usk? Och det inte varit något farligt?

Åh! Då förstår jag att du är orolig! Är det tidiga missfall du haft innan? Tänkte om du kunde trösta dig med att du nu gått över den värsta perioden och går över till den lite mer säkra. Plus att du varit på kub, med bra resultat antar jag.

Jag trodde det var kört för oss innan kub ul, kände ju inget alls, inga symptom öht. Förutom tröttheten då. Men det var sån lättnad att se en liten figur på skärmen!

Går in i v13+0 imorgon. Vågade mig på att ladda ner gravidappen igen. Med trean gjorde jag det inte förrän i v 17 eller nåt. Var så orolig hela tiden. Hoppas du kan slappna av ännu mer efter rul! :)
  • Serah
    Snuttispluttis skrev 2016-02-21 14:13:11 följande:

Hej! Okej om jag hänger här lite? 13+0 idag (enligt mens) och börjar tro att det ska bli nåt av den här graviditeten också :) Har en liten tjej på åtta månader sen tidigare så blir inget vilande här även om det är behövligt.

Usch så orkeslös jag är!

Tänkte höra om nån annan också har känt sd redan? Inget ont, men tydligt sd en kväll när jag hade gått och lagt mig. Antar att det är för att jag inte vilar tillräckligt och pga tät graviditet.

Ha det gott!

Välkommen (från en annan nykomling, som vågat sig in här efter kub ul).

Känner mig också väldigt orkeslös. Kommer ihåg killens D droppar och laktulos men glömmer jämt mina järntabletter :p

Har inte känt några sammandragningar än. Även om det är tätt inpå tidigare graviditet. Men din är mycket tidigare än min så kag tror det kan bero på det, som som du skrev :)
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-22 20:18:20 följande:
    Åh! Då förstår jag att du är orolig! Är det tidiga missfall du haft innan? Tänkte om du kunde trösta dig med att du nu gått över den värsta perioden och går över till den lite mer säkra. Plus att du varit på kub, med bra resultat antar jag.

Jag trodde det var kört för oss innan kub ul, kände ju inget alls, inga symptom öht. Förutom tröttheten då. Men det var sån lättnad att se en liten figur på skärmen!

Går in i v13+0 imorgon. Vågade mig på att ladda ner gravidappen igen. Med trean gjorde jag det inte förrän i v 17 eller nåt. Var så orolig hela tiden. Hoppas du kan slappna av ännu mer efter rul! :)
    Hej hej,  , ja mina tidigare mf var väldigt tidiga, hade jag inte plussat så tidigt så hade jag kanske inte märkt att jag var gravid,(förutom den enorma smärtan när det hände) Men jag visste och det gjorde riktigt ont in i själen dom första gångerna men sedan stängde man av. Tills nu, då oron kommer smygandes när jag helst av allt vill njuta. Jupp Kub UL gick bra och hon var väldigt livlig och verkar dessutom redan ha temprament, När bm skulle knuffa lite på henne så drog hon upp ena benet och sparkade till, för att sedan vända ryggen till, haha va vi skrattade. Min man sa det, jaa mammas berömda temprament ;)  Jag har inte vågat regga graviditeten på varken pampers eller libero, och kommer vänta lite till ändå, går in i vecka 14+.0 imorgon tror jag. Så ja den mest kritiska perioden är över, dessutom så är jag redan så stor att många tror att jag är i 5-6 månaden, hahaha Men det blir väl så med 3 dje barnet :) Jag som dig, har inga symtom, mer än ömma boobs, thats it.  Jag hoppas också att jag kan slappna av efter rul men det känns som en evighet tills dess, hehe när är du beräknad? Och tack för svar :)
  • Snuttispluttis

Tack för välkomnande! :)

Har alla gjort ul redan? Här i Norge är det så svårt att få tidigt ul om inget direkt är fel och det kostar typ 1500 kr att köra privat så vi får snällt vänta till rul med att ens se om det finns nåt där inne. Alltså, det är ju inget som indikerar att det skulle vara nåt fel, men ni vet ju hur man nojjar och oroar sig :/

Inga fler sd sista dagarna, men känner av ligamenten ibland när jag byter ställning och kissar. Bra tecken ändå så jag är nöjd :)

Skattenmust, vad hemskt med så många mf i bagaget. Tur ändå att du har fått flera barn ändå :) Att man orkar försöka igen.

Mulan91, jag är också dödligt trött igen. Skulle kunna sova/vila dygnet runt om jag kunde. Har tagit vitaminer, järn och omega3 sen grav. med dottern dock så tror inte att det är någon brist iaf. Har du kollat sånt?

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-22 21:35:04 följande:

Tack för välkomnande! :)

Har alla gjort ul redan? Här i Norge är det så svårt att få tidigt ul om inget direkt är fel och det kostar typ 1500 kr att köra privat så vi får snällt vänta till rul med att ens se om det finns nåt där inne. Alltså, det är ju inget som indikerar att det skulle vara nåt fel, men ni vet ju hur man nojjar och oroar sig :/

Inga fler sd sista dagarna, men känner av ligamenten ibland när jag byter ställning och kissar. Bra tecken ändå så jag är nöjd :)

Skattenmust, vad hemskt med så många mf i bagaget. Tur ändå att du har fått flera barn ändå :) Att man orkar försöka igen.

Mulan91, jag är också dödligt trött igen. Skulle kunna sova/vila dygnet runt om jag kunde. Har tagit vitaminer, järn och omega3 sen grav. med dottern dock så tror inte att det är någon brist iaf. Har du kollat sånt?

Känner också av ligamenten och ser det som en bästa vän, fast det gör vansinnigt ont ibland. Ja men mina mf var efter mina 2 barn som jag har, så denna räkan är sååå efterlängtad, dock svårt att känna sig helt avslappnad då oron är som en ständigt moln över en.

Får också tacka för välkomnande i tråden :)
Svar på tråden BF Augusti 2016