• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91
    Mika86 skrev 2016-02-12 18:54:23 följande:

Skallteorin är nåt om att pojkar har plattare panna o flickor rundare, nub är typ delen nedanför magen, lite svårt att förklara men googla på det.

Jätte spännande sånt o jämföra o kolla o försöka lista ut

Intressant teori!! :)
  • Mika86
    Mulan91 skrev 2016-02-12 22:54:41 följande:

Intressant teori!! :)

Tycker sånt o skrock är jätte spännande

Likadant med bikarbonattestet o det tyder på att vi väntar en flicka, stämde förra gången, men är ju typ 50% sannolikhet att det stämmer
  • Josefineq

Jag är beräknad till den 17/8. Är i vecka 14 (13+3). Vi har bara gjort KUB och då såg allt bra ut! Kul att se den lille röra på sig därinne och att allt såg bra ut.

Dock har jag fått problem med sköldkörteln. Den producerar för lite av ett hormon, så nu går jag på levaxin. BM sa att det inte är någon fara men man blir ändå orolig.

• Nmg

Hur gör man bikarbonattestet?

Mika86 skrev 2016-02-13 07:41:29 följande:

Tycker sånt o skrock är jätte spännande

Likadant med bikarbonattestet o det tyder på att vi väntar en flicka, stämde förra gången, men är ju typ 50% sannolikhet att det stämmer

• Mika86
    Nmg skrev 2016-02-13 09:42:32 följande:

Hahah då

Måste jag prova det idag!

Jag har gjort det med morgonurin både med tösen o denna gången.

Gjorde det två gånger när jag va gravid med henne o samma resultat båda gångerna, tänkte att det kan störa om man druckit med
  • hallonpajj
    HJohannesson skrev 2016-02-12 10:30:47 följande:

Ja, hur håller man sig lugn? Jag är i vecka 16 och har rul först om 4 veckor...

Känner inte av bebis ngt och magen är lite lagom halvfet bara. Känner mig inte särskilt gravid.

Men, jag är gravid tills motsatsen är bevisad. Visar rul att allt är fel så blir det ju inte bättre för att jag är orolig nu.

Försök att njuta av att du är gravid, vilket du är. Resten av tankarna får man skjuta åt sidan :)

Myran76 skrev 2016-02-12 16:28:21 följande:

Jag är faktiskt ganska lugn mellan undersökningarna. Däremot blir jag väldigt nervös precis innan en undersökning. Därimellan tänker jag att allt säkert är bra, men när jag väl ska få svar svart på vitt och framför allt när de börjar med ultraljud eller doppler och det tar någon minut innan de hittar något så känns det som om mitt hjärta ska stanna. Svårt att tygla den där känslan. Men det är nog viktigt att försöka tänka positivt mellan undersökningarna för det är ju så lång tid och bra om man kan slappna av lite. Du får prova affirmationer, andning, yoga eller vad som nu kan hjälpa. Eller att komma hit och skriva av dig :)

Tack! Vad gulliga ni är, klart man ska tänka positivt, men det är svårt. Jag gillar tanken - så länge inget annat har bevisats är allt bra! :) så ska jag försöka tänka.

Har RUL om lite drygt 3 veckor, tror att jag kanske börjar känna bebisen som olika ryckningar och bubbel i magen.Hoppas det är den jag känner, men det får jag väl veta när det eventuellt blir starkare. Tyvärr är min puls i magen så himla stark att det är svårt att känna annat där.
  • Myran76
    Zarizen skrev 2016-02-12 19:40:39 följande:

Nipt undersökningen görs väl bara i Sthlm?

Har inte blivit erbjuden den här där jag bor (Värmland). Kostar undersökningen?

Vad jag förstått så körs ett test i Stockholm nu där de som fått dåliga Kub-siffror erbjuds Nipt. Alla andra får betala. Tror det är svårare att hitta ställen som gör det i vissa landsting men eftersom det bara är ett blodprov så ska man kunna be att få göra det och sedan låta dem skicka det till ett lab som utför testet. Kostnader varierar från 6500 kr till över 10000 kr. Beror kanske på vilket labb som gör testet. Från början skickades det ju utomlands och det kanske man fortfarande gör... 

Men i alla fall, det är ovanligt att bli erbjuden att göra det. Man får fråga själv. 
  • Mika86

Idag fick jag besked om kub resultatet. Va låg sannolikhet, va 1 på 232000 oo 1 på 20000 för nån annan avvikelse.

Nu vänta vi spänt på rul o kallelsrn

Svar på tråden BF Augusti 2016