• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Ønskebarn

[quote=76331760][quote-nick]Myran76 skrev 2016-02-12 16:24:51 följande:[/quote-nick]Vi fick resultatet hemskickat för 2 veckor sedan. Det visade på en pojke![/

Grattis till en liten pojke myran!

Spännande nmg, att få veta kön. Hur är det de ser det på nipt? Vi gör inte några sådana test så vi får väl vara tålamodiga till RUL eller liknande (vill gärna veta).

• Mika86
    Myran76 skrev 2016-02-12 16:24:51 följande:

Vi fick resultatet hemskickat för 2 veckor sedan. Det visade på en pojke!

Grattis till er son

Här är det en spänd väntan inför rul, magkänslan säger pojke men enligt nubteorin verka det kanske va en flicka iaf, precis som gubben tror.

Är det nån som är duktig på nub o skallteorin?

Fått direktiv från läkaren idag att jag ska öka dosen levaxin med en halv tablett
  • Nmg

Åh va spännande förstår att det var nervöst innan brevet kom

Myran76 skrev 2016-02-12 16:24:51 följande:

Vi fick resultatet hemskickat för 2 veckor sedan. Det visade på en pojke!

• Nmg

På nipt ser man det genom att ta blodprov på den gravida och då innehåller blodet spår av barnets DNA. På så

Sätt kan man få fram kön samt att sannolikheten för lromosomavvikelserna är tillförlitlig till 99%. I alla fall downs syndrom. De andra ligger på 98% tror jag de sa.

Ønskebarn skrev 2016-02-12 16:42:56 följande:

[quote=76331760][quote-nick]Myran76 skrev 2016-02-12 16:24:51 följande:[/quote-nick]Vi fick resultatet hemskickat för 2 veckor sedan. Det visade på en pojke![/

Spännande nmg, att få veta kön. Hur är det de ser det på nipt? Vi gör inte några sådana test så vi får väl vara tålamodiga till RUL eller liknande (vill gärna veta).

• Myran76
    Ønskebarn skrev 2016-02-12 16:42:56 följande:

Tack! Som Nmg sa så är det ett blodprov. Är det en pojke så hittar de Y-kromosomer i mitt blod, och de borde ju inte vara där :) Vet inte riktigt hur de kan skilja på om dessa Y-kromosomer är från nya bebisen eller vår förra son men eftersom de säger att de har rätt till 99% så borde de ju ha klurat ut hur de ska läsa resultatet. 
  • Myran76
    Mika86 skrev 2016-02-12 17:48:40 följande:
    Grattis till er son

Här är det en spänd väntan inför rul, magkänslan säger pojke men enligt nubteorin verka det kanske va en flicka iaf, precis som gubben tror.

Är det nån som är duktig på nub o skallteorin?

Fått direktiv från läkaren idag att jag ska öka dosen levaxin med en halv tablett
    Tack! 
    Vet inget alls om nub och skallteorin. Vad är det för nåt? Kan man kolla det hemma? Skulle vara kul att se om det överenstämmer med Nipt-resultatet. 
  • Mika86
    Myran76 skrev 2016-02-12 18:45:22 följande:

Tack! 

Vet inget alls om nub och skallteorin. Vad är det för nåt? Kan man kolla det hemma? Skulle vara kul att se om det överenstämmer med Nipt-resultatet. 

Skallteorin är nåt om att pojkar har plattare panna o flickor rundare, nub är typ delen nedanför magen, lite svårt att förklara men googla på det.

Jätte spännande sånt o jämföra o kolla o försöka lista ut
  • Zarizen

Nipt undersökningen görs väl bara i Sthlm?

Har inte blivit erbjuden den här där jag bor (Värmland). Kostar undersökningen?

• Nmg

Jag vet inte om den erbjuds alls? Kanske för de som ligger i nån extrem riskzon?vi gjorde privat i Sthlm. Betalade 8300kr (och då ingick ett UL för 500kr) vill man inte ha UL kan man dra av det på priset. Men jag ville gärna se bebisen en gång till

Zarizen skrev 2016-02-12 19:40:39 följande:

Nipt undersökningen görs väl bara i Sthlm?

Har inte blivit erbjuden den här där jag bor (Värmland). Kostar undersökningen?

• Mulan91
    jagvillhabarn skrev 2016-02-12 12:28:11 följande:

Fy då :(

Nä nästan aldrig huvudvärk annars. De e nästan så jag hoppas att det e järnbrist för de kan man ju göra något åt. Annars om det e hormonellt så pratade bm om att skriva ut panocod. Går att ta under graviditet men e ju ändå morfin i så ska ju helst undvikas. Men samtidigt när de e som värst kan jag knappt ta mig till toan utan o ramla ihop av smärtan :(

Usch var länge sen man fick migrän, har mest haft huvudvärk då och då men idag kom jäkeln tillbaka med hämnd :( ni är inte ensamma om eländet haha. Värst är det när jag blir trött på jobbet
Svar på tråden BF Augusti 2016