• Nmg

BF Augusti 2016

Ja usch för alla åsiktsmaskiner ! Tänk att Vissa inte kan låta bli att lägga dig i andras val haha

• Nmg

Jag ammade min dotter typ 1 vecka det var det värsta hag gjort, fruktansvärt ont hade jag i h varje gång hon skrek kände jag bara "ta bort henne jag vill inte amma henne" sen försökte jag pumpa ur men det sinade så det blev ersättning till slut, bestämde mig att ska jag ha barn igen ska jag inte amma, nu 12 år senare så ska jag ha en ich jag tänker inte amma, oavsett vad nån säger. Nämnde det för nån vecka sen för svärmor, hon sa inget nen jag såg "blicken". Suck,,, tänk att folk ska ha åsikter...

Föressten jag äter vegetariskt, ingen fisk

Eller så, borde man Äta omega 3 tabletter? Min bm sa inget om det... Tänkte gå till Life idag ich köpa nåt i så fall.

Ang babyboxarna har jag oxå hämtat ut det mesta, väntar på den från libero och sen ska jag hämta en från apoteksgruppen, tror jag

Är klar sen

• Nmg

Hmm svårt att säga, man får ju mer flytningar nu men jag skulle ringa och kolla det för säkerhets skull så

Du slipper oroa dig hela helgen!

Kela1981 skrev 2016-05-27 11:20:48 följande:

Okej tjejer jag behöver råd igen.... Äckelvarning dock!

Var precis på toa och hade fått världens flytning eller slemklump i trosan! Kan det vara slemproppen redan?!

Den var typ helt vit och slajmig i konsistensen. Tjockare än en flytning men inte fast om ni förstår vad jag menar :/

• Nmg

Åh tack för tipset!! Satt och och funderade igår hur jag skulle göra, vill ju ha nytt men typ tusen kr är

Väldigt dyrt!

Kela1981 skrev 2016-05-27 12:11:56 följande:

Tänkte tipsa om en hemsida som jag hittade som säljer babynest för oss som tänker köpa nytt men kanske inte vill lägga 900 spänn på det ;)

www.milooo.se säljer massor av olika från 350:- och uppåt :)

• Nmg

Med dottern så lossnade slemproppen på julafton och hon kom 1/1 så det tog en vecka nästan efter att den lossnat

• Nmg

Har för mig att den va lite rosastrimmig och den liknade inte nåt annat jag sett tidigare så jag antog att det var den

Kela1981 skrev 2016-05-27 19:39:14 följande:

Hur var du säker på att det var slemproppen?

Tänker att det är så tidigt så den säkert återbildas men det skadar inte att vara lite extra försiktig :/

Vill inte att hon ska komma nu även om hon gärna får komma ett par veckor tidigare än beräknat :)

• Nmg

Men usch! Jag skulle bli vansinnig om nån stirrade pp

Mitt bröst. Yuck...

• Nmg

Säg att han stör om han ska klappa henne medan hon äter, fortsätter han så kan du ju säga åt sambon att prata med sin pappa

Snuttispluttis skrev 2016-05-28 10:30:17 följande:

Skönt at höra att jag inte är den enda som tyckte svärfar betedde sig lite opassande. Jag menar, om man sitter och ammar i samma rum så syns ju inte så mycket av bröstet. Men om nån går fram, böjer sig ner över en och kollar så syns ju allt.. Om jag inte minns fel så strök han dottern över huvudet också, medan jag ammade! Om det händer igen, vad kan jag säga utan att verka otrevlig? Typ "vi skulle vilja vara lite ensamma nu"?

Jag har amningsbhar från Carriwell och Boob (tror jag den heter). Supersköna, utan bygel. Enda negativa är att bröstvårtorna typ alltid syns igenom, så är man känslig för det så är det dåliga köp. Fast med ilägg försvinner ju det problemet :) Behöver köpa större storlek bara. Mina bröst har redan blivit typ 20% större än med dottern.

Mulan, tror att det är okej oavsett om det är blod eller inte ihop med slemproppen. Har för mig att jag har läst det iaf :)

• Nmg

Japp jag köpte en tiny love baby rocker 3 in 1, tänkte använda den som säng första veckan oxå får plats med den vid min säng

Mulan91 skrev 2016-05-28 15:25:15 följande:

Att shoppa online är ju livsfarligt!! Gjorde av med över 2000kr nyss haha xD men på saker man behöver ändå..

Har ni köpt in babysitters/vaggor/gungor? Den jag ville ha är slut i lager :/

• Nmg

Idag är jag i v 28, känns inte som att det är

Så långt kvar nu men när man tänker på att det är tre månader kvar nästan så känns det sååå lååångt. Hur mycket mer ska magen växa liksom? Kommer se ut som en ko Haha.

ET tips Föressten, köpte två linnen idag på Gina tricot, de är lösare ner till och det fanns omlassa mönster och olika färger för 99kr styck, tips bara så slipper man köpa dyra mamma kläder o dessa kan man ju använda sen oxå här kommer en bild på magen i v 28 i alla fall hehe.

Svar på tråden BF Augusti 2016