• Mika86

BF Augusti 2016

Moen aldrig haft problem vid de andra graviditeterna men beror kanske på värmen med. Igår fick jag använda diskmedel för att få av de, va bättre på eftermiddagen så tog på de o idag på morgonen va de haövsvåra att få av så fick ta av de på riktigt nu tror jag

• Mika86

Mulan jo det bör gå över, haft det sista graviditeterna men bara i slutet så typ efter v 30-33 o inte så här illa

• Mika86

Jo de ha ju verkligen gjort det o tror det blir likadant igen om det bli planerat i samma vecka som dottern, då blir det dagen innan systerdottern 18 årskalas.

Haha ja hon märkte att det va läge att störa då

Jo känner med så med ringarna, de är ju en del av mig lixom så man känner sig naken utan, inte tagit av de på 8 år (eller ja korta stunder men inte så här)

• Mika86

Curlingmorsan jag har fått en planerad igångsättning i v 37+0, tidigaste man fick sätta tydligen, fast jag fick i v 34+6 istället.

Oj inte kul att va så rädd är det själva smärtan eller vad är du rädd för?

Jag är lite rädd att det ska dra igång hemma igen o att det blir några komplikationer under en hemförlossning.

• Mika86

Snuttispluttis jo det är okej att missa iom att det är såna omständigheter, t.o.m fixat henne som barnvakt om det bli igångsättning v 37+0

Usch ja fy det lät ju mindre trevligt men gott innan iaf.

Japp aldrig haft det, så tänker att det kanske beror på värmen då de andra är vinterbarn.

Det är jätte häftigt att inte föda på sjukhus, det är helt klart bädta förlossningen nånsin, men tänker man sen, vad händer om nåt gå fel, ha man samma tur igen att det går bra, vill inte "ockupera" en ambulans som kan behövas bättre på nåtannat håll, jag föder jj ändå bara barn, visst sen ha ambulanspersonalen verkligen gillar dessa körningar då det blir en rolig o positiv körning där det inte är nåt allvarligt men ändå så känns det elakt

• Mika86

Snuttispluttis jo jätte skönt men har bra kontakt med henne förövrigt så, hon är gudmor till dottern.

Jo det är jätte häftigt med en sån förlossning men inför framtiden o tänka på en till då kommer ju oron över att nåt händer, varför ha sån tur två gånger lixom, visst i efterhand så hade vi klarat av att dottern föddes hemma men det vet man ju inte innan.

Kela tycker att du ska ringa in till de o kolla upp om tappen är påverkad, sd är ju lugnt men ihop med mensvärk kan det ju bli fel.

Curlingmorsan usch vilken jobbigt upplevelse förstår att du känner lättnad över en igångsättning då det är lugnare o lättare att berätta. Om du inte får en igångsättning så är det ju en sak du ska skriva i ditt förlossningsbrev. Men tror att du få igångsättning, det är ju ändå "bara" en igångsättning vi pratar om o inget snitt.

Vill hälsa er nya välkomna jag med

• Mika86

Kela lycka till nu, hoppas allt ser bra ut. Iofs skönt om det visar sig va uvi, då få man ju veta varför iaf o det slutar förhoppningsvis

• Mika86

Misszandra ja här är verkligen supermysigt, aldrig varit nåt otrevligt svar eller bemötande o ändå är tråden så välfylld med inlägg.

Känns jätte konstigt, 10 veckor kvar bara innan bebisen kommer om han gör som syrran, så 5 ynka veckor kvar innan jag tänkte gi in i "viloläge" .

Gick igenom förlossningsväskan igår, det som saknas är mobilladdare, kamera, napp o amningsinlägg. Vill ha allt färdigt så snart det går så sommarlovet blir lugnt o man kan engagera sig i barnen som är hemma o lediga

• Mika86

Ha gjort misstaget att packa väskan med värkar, glömde typ hälften, gör inte om det o rekommenderar det inte heller.

Packat barnens väskor under värkar med, gör inte om det heller, men nu behövs det inte men de små få varsin hög på matbordet.

Idag va det BM besök, så mysigt att göra hjärtljuden <3 bli nytt besök om 2 veckor, shit nu närmar det sig, snart dax att boka läkarbesök med för planerad igångsättning känns underbart

• Mika86

Kela usch vad drygt att hon va så dålig man kan visst underlätta lite genom olika rörelser o sånt o ett bälte, för det måste du väl fått?

Håller med Milan, jätte spännande att läsa "nu ha jag värkar" riktigt så man längtar ju.

Jag har bf 25 men blir förhoppningsvis igångsatt 5-10

Svar på tråden BF Augusti 2016