• Mika86

BF Augusti 2016

Här mäter de inte heller magen förrän v 26-27, jag ska dit nästa vecka o tror hon mäter då, nyt t ul imorgon fast vet inte riktigt hur mycket av bebisen man får se, de ska mäta blodflödet

Vi packar lätt då vi inte heller tänker stanna, vill hem efter de obligatoriska 6 timmarna, förhoppningsvis kommer bebisen innan lunch om man lyckas knipa till igångsättning

• Mika86

Tidig hemgång är nog olika men vi ha 6 timmar o sen är det tillbaka för pkuprovet.

Glukosbelastning görs på vissa ställen om man ha högt bmi o vissa ställe görs det på alla, man gör de runt v 28, dricka en sockerlösning på fastande mage o sen vänta 2 timmar o sen kolla med nytt stick i fingret, är för att se om man har graviditetsdiabetes

• Mika86

Jo den där sörjan är vidrig, urk, ser inte fram emot det, mår man inte illa innan så gör man av den sliskiga drickan.

Ang förlossning o lavemang så har jag aldrig tagit det, iofs inte hunnit men inte velat ha det. Läst nånstans att BM tycker det är bättre utan,*äckelvarning* bättre med en korv att ta bort än sprutskit

• Mika86

Urinprov få vi göra själva här, gör det alltid direkt när man kommer, kolla med två olika stickor, nån är om äggvita

• Mika86

Gubben vägde 2000 o jag 4200 o våra barn 3580-3984 så vet inte hur pass det går i gener o från vem isf.

Jag fick ett litet typ skrapsår vid tredje förlossningen o fick kylspray på men inget alls vid de andra, blev igångsatt andra o tredje, sen bruka ju första va längst med

• Mika86

Hallonpajen fy vad jobbigt att bli så felsydd

Hoppas verkligen du kan få samma BM eller en lika bra

• Mika86

Curlingmorsan, usch din stackare att ha det så jobbigt än, finns andra mediciner att få utskrivet, comp nånting, armband, postafen, olika huskurer, men antar att du testat allt

Jag ha samma pappa till alla sex barnen o just det där med illamåendet är extremt varierande, med första spydde jag mellan v 5 o 20 innan det började släppa, inget funkade o blev sängliggande. Inte varit så illa med nån av de andra, varierar från typ pyttelite till lite mer

• Mika86

Curlingmorsan fy fan så jobbigt när du testat så mycket utan effekt, hoppas det kan bli lättare nu knflr sommaren, då vill man ju kunna va människa.

Snuttispluttis haha ja de som vet säger ju att det bruka göra det men jag vet tydligen inget mitt illamående ha börjat i v 8-9 med två av barnen o slutar runt v 18 helt,v 25 idag o må fortfarande illa vissa dagar

• Mika86

Snuttispluttis haha kan ju va så enkelt med de två tre sista ha inte haft nån lärdom om när man ska komma heller undra om man kan lära lille R i magen sånt

• Mika86

Snuttispluttis haha barn ha ingen vettighetskänsla

De två första kom "bra, tredje hade vi barnvakt lördag o framåt men inte måndagen men givetvis kom han då, fjärde kom i bilen dagen innan ett viktigt möte med arbetsgivaren, femte kom i v 35 o pappan missade det då endast jag åkte ambulans. Alla är födda mellan 1 o 35 dagar innan.

Har " turen" att inte ens behöva tänka tanken på att gå över, mest tankar att hinna till igångsättningsdatumet

Fötterna ha jag inga problem att nå o så men intimrakning haha ja det är en historia i sig så det få allt vänta

Däremot ha jag fruktansvärda problem med händerna vissa dagar (karpaltunnelsyndrom) o fått en del vätska i händerna (säkert fötterna med men inte märkt det) så ringarna ligger på hyllan nu

Svar på tråden BF Augusti 2016