• Mulan91

BF Augusti 2016

Jag ska nog också köra så :) kombinera båda

• Mulan91
    Line9 skrev 2016-06-11 15:42:40 följande:

Jag har också problem med järnet. Tål inte järntabletter alls så försöker äta järnrik mat och gröna smoothies. Kommer järnvärdet under 100 så ska jag få järn i dropp. Hoppas på att slippa det då man kan få stark huvudvärk av det och jag vägrar äta huvudvärkstabletter nu när jag är gravid. Sist hade det stigit från 102 till 106 så håller tummarna att det stannar där nu.

Oj visste ej att man kunde få dropp för det.. Jag vägrar också huvudvärkstabletter. Lycka till! :)
  • Mulan91

Skönt att allt såg bra ut curlingmorsan! Läskigt sånt där. Vad bra att de tog dig på allvar och undersökte ordentligt :)

Nmg jag är snart klar med alla förberedelser, vi väntar på sängen som är beställd och så väntar jag på att vaggan jag vill kommer in på lager.. Annars får jag ta o beställa en annan snart :) känns bra haha men Gud vad mycket pengar som har gått åt!

• Mulan91
    tjejen 85 nr 1 skrev 2016-06-12 16:24:46 följande:

Mulan91

Vi är beräknade samma dag hehe :)

Vad roligt !! :)) grattis! Vi får se om datumen stämmer sen i aug ;)
  • Mulan91

Jag kom precis på att jag har en relativt dyr sak kvar att köpa -_- bröstpump hahaa noo hade glömt bort det!

• Mulan91

Jag uppdaterar BF-listan lite då och då :) trådstarten blir så himla lång annars. Så om ett tag kommer jag ta upp det och be er att skriva upp er så kommer du också vara med.

Jag var också 18 när jag fick min första :)

• Mulan91

Jag måste ha bröstpump haha. Fick en sån hemsk mjölkstockning/inflammation när jag började amma sist, jag vill ha en pump i närheten för att undvika det den här gången..

Jag bhvr kunna pumpa också så jag har lite extra mjölk ifall jag måste göra nåt ex gymma och lämna bebisen med pappan o hon/han blir hungrig.

Hade en manuell handpump sist men den var så jobbig haha vill ha en elektrisk men vet inte om det är värt pengarna.. Får se :)

Antar att behovet är olika för alla :) jag vet att jag kommer att behöva en iaf.

• Mulan91

Jag ska också testa bärsjal den här gången. Mest för att jag får en gratis haha. Hade bärsele (babybjörn) sist, var jätte nöjd med den. Fick dock lite ont i ryggen när barnet blev större.

• Mulan91

Håller med! Kolla upp det, det kan inte skada! Själv har jag haft minimalt med förvärkar så jag skulle bli orolig om jag hade ont. Förmodligen är det inget men bättre att veta så att du slipper oroa dig <3 lycka till!

Svar på tråden BF Augusti 2016