• Mulan91

BF Augusti 2016

Det är ju GBS... Jag minns att någon här haft det tidigare men minns inte vem. Det händer ganska ofta och hon som hade det gick det bra för. Tror inte du ska oroa dig allt för mycket, Google kan skrämma en, håller med om att du ska ringa vårdupplysningen så kan de förklara bättre. Vilken idiot till läkare!!

• Mulan91

Google e farligt haha. Man kan googla på huvudvärk och gå ifrån datorn bergsäker på att man e döende i cancer :P hade det varit nåt farligt är jag säker på att läkaren hade kallat in dig!

Juste det var du som skrev om GBS curlingmorsan :)

• Mulan91

Jag har också problem med mitt järn, låg på 106 sist och innan de hade jag 112... Jag äter niferex en gång om dagen som BM nu önskade till två några gånger i veckan, inte varje dag.. Jag blir också dålig i magen och misstänker att problemet ligger i att min kropp har svårt att ta upp järnet.

Har ökat på mitt C-vitamin intag, dricker apelsinjuice varje gång jag ätit något med järn i, och försöker tänka på att inte blanda kött med mjölkprodukter..

Tror jag ska testa blutsaft utöver allt jag gör nu för o se om det blir någon skillnad. Men det gör jag efter jag går till BM på måndag. Säger till om apelsinjuicen funkat något :P

• Mulan91

Min BM sa samma sak men jag klarar mig inte utan att äta i sängen haha :(((( älskar att äta sent! Men smart d där med att ta dom när man går upp för i kissa. Tog du båda två då Moen?

• Mulan91

Åh vad fint att ni båda mår bra Zarisen! Kämpa på <3 tack för uppdateringen, undrade hur det var med er. Kramar

• Mulan91
    moen skrev 2016-06-10 20:02:42 följande:

Haha äta i sängen :))) Ja jag tog båda samtidigt

Tack jag ska testa!! Ja men finns det nåt bättre än att äta i sängen? :((( haha
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-06-10 21:47:31 följande:

Bm sa inget om sprutor hon sa bara att vi ska utvärdera om jag har vitaminbrist innan vi ökar till 2 tabletter. Hoppas jag får komma dit ich lämna prov snart, så jag kan börja med 2 tabletter, känner mig trött

I feel you, är också jätte trött :( lycka till!
  • Mulan91

Har du testat hälsokost istället? Blir lite dyrare men tar man en ökad dos av blutsaft eller annat som ex life (eller andra hälsokost butiker) erbjuder så kommer man upp i Niferex järnnivå. Tycker faktiskt inte alls att du borde ta niferex om du mår sådär, tydligen reagerar inte din mage bra alls på det, vilket inte är så konstigt egentligen. Niferex e väldigt onaturligt.. Tror inte alltid vår kropp vet hur den ska hantera vissa kemiska produkter.

• Mulan91

Tror inte microlax är lösningen, du skulle ju i princip behöva ta det hela tiden om du blir så pass förstoppad av niferex :/ hoppas du hittar en bra lösning!

• Mulan91

Jag tror inte det, läst om att många som får magproblem med tabletterna slipper det med blutsaft. blutsaft e ju liksom frukt/bär medan Niferex är framställt i labb med jätte koncentrerat järn som magen kan ha svårt med... Men blutsaft smakar skit xD hahaha

Svar på tråden BF Augusti 2016