• Mulan91

BF Augusti 2016

Juste ang brösten så har mina växt väldigt mycket och är helt ådriga :( uuuusch. Men läckt har jag inte gjort på länge nu. Har inte "pillat" så mycket på bröstvårtorna eller så, jag känner mig jätte känslig sä vill knappt smörja in de ens xD

• Mulan91

Åh men Kela ibland måste man som mamma! Det känns bättre sen ska du se :)

Tråkigt med foglossningen :( kan inte din man hjälpa dig med ärendena? Förstår hur du känner dig, ogillar starkt känslan av att inte klara av saker själv!

• Mulan91

Hade också ett sånt där ögonblick nyss. Känner mig värdelös som mamma. Min son gör saker ibland som jag inte kan förstå mig på. Han stal en kristallskål som jag fått av min mamma och gömde den i sin kudde... Och så har han tagit sönder sin bonussysters mjukisdjur, häromdagen tog han sönder min mobil. Känns som att allt man säger skiter han i och han ljuger otroligt mycket för mig :( blir så sårad. Hans pappa ljög jätte mycket för mig när vi fick vår son så allt känns bara ännu jobbigare. Vet att min son har adhd och han förmodligen reagerar på alla förändringar också , han är ju bara 6 men ändå. Jag blir ledsen :( ber liksom att mitt nästa barn inte ska ha adhd o så får jag skuldkänslor för det. Usch känner mig utmattad..

Förstår dig verkligen, jag känner likadant. Man är heltidssjukskriven och vill men kan inte göra det man vill. Frustrerande! Men vi får trösta oss med att det inte är långt kvar :)

• Mulan91

Tack Kela! <3 orken är inte på topp just nu haha.

Misszandra åh jag förstår att det måste vara läskigt, men finns många barn som klarar sig galant om det skulle bli så att han kommer tidigare. Hoppas att han får stanna inne så länge som möjligt, lycka till! Kramar

• Mulan91
    skattenmust skrev 2016-06-13 18:43:50 följande:

Hej tjejer...

Hoppas att allt är bra med er alla, jag tog en paus här inne pga privata omständigheter som jag var tvungen att ordna...Idag var jag på tillväxt ul och min lille tjej är livlig, stark...men lite liten och går inte upp som hon ska i vikt, så kom smällen när dr säjer- Vi kommer ha kontroller på dig nästan dagligen nu, ev måste vi ta ut henne redan nu, vi ska försöka att vänta i iallafall 2 veckor till och se hur hon mår, har inte vikten gått upp så tar vi ut henne, men hon överlever...

behöver jag säja att det är mkt tårar här nu?!...

jag ska tillbaka redan imorgon och sedan igen på tors..så mkt i mitt liv att jag just nu känner mig ganska så orkeslös...men ville kika in å säja att jag inte glömt av er..

Kram

Hej Skattenmust! Har tänkt på er! Tråkigt att höra nyheterna, hoppas att det löser sig och hon växer på sig! <3

Styrkekramar
  • Mulan91
    tjejen 85 nr 1 skrev 2016-06-14 13:07:43 följande:

Ja det är väl ganska ovanligt att bebis kommer just på beräknat datusm hehe. Vilken förlossning har du valt? Jag har valt sös.

Ja man får väl se :) min första kom i tid dock, eller aa en dag sent men värkarna startade på BF dagen. Ja jag har också valt SöS :)

Jag tror jag har 74 dagar kvar jag vet inte xD
  • Mulan91

Hah och roligt! Hade nog kikat runt och försökt räkna ut vem som är vem hahaha..

Jag har skrivit ett förlossningsbrevet :) mest om min förra upplevelse och vad jag tyckte om/inte tyckte om då. Ganska kortfattat alltihop :)

Skönt att du mår bättre hallonpajen! Va kul att kunna göra allt själv. Det mesta blev köpt här tyvärr :/ haha.

• Mulan91

Jag har varit sjukskriven ett tag pga foglossning ..

Mot halsbränna kan man testa ingefära (té), eller dricka lite äppelcidervinäger utspätt i vatten. Tugga tuggumi ska också hjälpa :) lättast är det om man vet varför, ifall du ätit för stora portioner eller om d helt enkelt e bebisen som trycker på vilket e lite svårare att undvika :P krya!

• Mulan91

Jag har också känt en sån där smärta! Antog att d hade med moderkakan o göra eller nåt eftersom att d va ungefär där nånstans d gjorde ont om man tryckte. Har typ inte vågat trycka där nå mer :P

Var öm där hela dagen minns jag när jag hade gjort ultraljud.

Svar på tråden BF Augusti 2016