• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Stod på city gross idag och skulle handla när jag känner hur bh'n spricker i ryggen ha ha ha ha. Den här gravidkroppen har nått nya dimensioner XD

• Misszandra

Jag går in i vecka 31 på torsdag och jag måste säga att han rör sig mindre och mindre. Han rör sig ju fortfarande men blir lite orolig att han inte är lika aktiv som förut, vad kan det bero på? 

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-05-23 21:11:13 följande:

Jag går in i vecka 31 på torsdag och jag måste säga att han rör sig mindre och mindre. Han rör sig ju fortfarande men blir lite orolig att han inte är lika aktiv som förut, vad kan det bero på? 

Mindre plats att röra sig på skulle jag säga men är du orolig så ring din bm så du får komma och kolla det.

Här var det mycket mindre aktivitet förra veckan tyckte jag men nu är det fart där inne igen. Antar att hon låg och sparkade inåt istället.
  • Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-05-23 21:23:12 följande:
    Mindre plats att röra sig på skulle jag säga men är du orolig så ring din bm så du får komma och kolla det.

Här var det mycket mindre aktivitet förra veckan tyckte jag men nu är det fart där inne igen. Antar att hon låg och sparkade inåt istället.
    Hmm, jaa jag får se om de blir bättre. Han är väldigt lugn hela förmiddagarna, rör sig knappt alls och rör sig ytterst lite hela dagen sen kvällen har han en stund då jag känner honom mkt men sen blir det lugnt igen. Han var väldigt aktiv för nån vecka sen, var helt galen på eftermiddagarna/kvällarna, körde kickboxning som bara den. Sen jag började känna hans rörelser har han inte varit nån morgonmänniska, han sover till typ 11-12 sen drar han igång en stund. Men är som mest aktiv nu vid denna tiden. Han hickar mkt också, så där är ju rörelser. Men jag vill bara att allt ska vara okej med honom. Han kanske är lika trött som mamma nu! :D 
  • anlili

Tycker också det är svårt att veta hur hon ligger. Än så länge är jag säker på att hon inte lagt sig till rätta iaf för rörelserna ändras hela tiden. Iom att jag har moderkakan i bakkant den här gången känner jag så mycket mer och det är ofta en stor knöl nånstans på magen. Är den stor antar jag att det är rumpan eller huvudet, men kan aldrig avgöra vilket. Det är ofta jag sitter och känner på "knölarna" och försöker klura ut vad som är vad och hur hon i så fall ligger,men det är skit svårt.

• Nmg

Hittade dessa på Facebook och höll

På att få andnöd av skratt. Det här Är vad som

Väntar oss sov gott allihopa

• Snuttispluttis

Haha, nice Kela! Kände brösten att det var lite trångt? ;)

Jag känner inte heller så mycket rörelser på dagarna. Men har kommit fram till att det är för att jag typ aldrig vilar :/ Så fort jag får en stund att sitta/ligga så brukar jag känna bebisen hålla på där inne. Fast det är inte så mycket sparkar, mest rörelser.

Så lite plats ska det väl inte vara i vecka 28 att det redan blir mer svepande rörelser än sparkar?

Jaja, var hos bm igår iaf och allt såg bra ut.

Meeeen nu har jag gått upp 12 kg.. Alltså, hoppas att det är mycket vätska så jag blir av med det snabbt och smärtfritt efter fl :P

• moen

Hahah kela! Jag har inte ens tänkt på att den kan spricka! Kanske jag ska ge mig iväg och köpa nya bh-ar :'D

• Kela1981

Ha ha ha nä jag hade inte heller tänkt på att den kanske bara kunde ge upp en dag! Spännande saker händer när man är gravid ;)

Det känns som att bebbe växer så det knakar denna veckan! Magen känns som om den är på bristningsgränsen och det spänner och drar i skinnet :/ Foglossningen är också i en helt annan dimension! Igår kunde jag inte röra högerbenet på hela kvällen för det gjorde så jäkla ont :(

Idag ska jag på föreläsning på BVC i ämnet "att få syskon". Ska bli spännande :)

• Snuttispluttis

Åh, intressant föreläsning! Sånt borde de ha på alla bvc. Du får dela med dig om det är några Aha-grejer eller bra tips :)

Svar på tråden BF Augusti 2016