Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Jag har också haft en period av diarré men nu är jag tillbaka på förstoppning ha ha ha... Ingenting är konstant, här gäller det att vara flexibel ;)
    Har för mig att jag hade det så sist också men sen i slutet så höll förstoppningen i sig hela vägen ut tyvärr.
    Säger man inte att man ofta får diarré strax innan förlossningen? Som att kroppen förbereder sig för vad som komma skall?
    Men det är väl lite tidigt för det redan nu?

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-20 12:40:37 följande:

Kela det var jag som skrev det om att foglossningen kan bli värre om bebisen fixerar sig. Jag har själv märkt av det och även doktorn sa det till mig i lördags. Min foglossning är helt sjuk nu, jag har så himla ont i mina höfter, sover sjukt dåligt och har ont bara jag rör mig. 

Samma här!
    Ska fråga läkare och bm på onsdag så får vi se om dom säger samma som din.
    Allt gör ont nu :(
  • Kela1981

Men vad är det för idiot-kommentarer Curlingmorsan?!
    Er bebis är väl ingen dålig idé oavsett hur mycket eller lite ni har era andra barn?
    Det är väl dessutom ingen annans ensak hur många barn man har?
    Herregud! Man får absolut lov att ha sina egna åsikter och tankar om andras sätt att leva men man får också lov att hålla dom för sig själv om det inte är positivt! Framförallt om det gäller en gravid kvinna i ens familj!
    Nä! Stå på er och fokusera på de familjemedlemmarna som ger positiv energi. Negativitet finns det gott om ändå <3

• Kela1981

Ååååå vad roligt att höra zarizen!
    Hoppas ni får komma hem snart och mysa allihop <3

• Kela1981

Alltså det är en liten livlig fröken som bor i min mage!
    Om hon fortsätter såhär när hon kommer ut så blir det full rulle på en helt annan nivå än vad jag är beredd på ha ha ha....
    Tidigare så tryckte hon så hårt med ena foten att jag kunde utskilja hennes tår!!!!
    Herregud! Tagga ner! Ha ha ha....

• Kela1981
    Moorii skrev 2016-06-20 20:57:48 följande:
    Haha, hjälp! Nyss tryckte herrn i magen ena foten mot nedersta revbenet så att det liksom fjongade till när han släppte sen. Aj! >< han får gärna ta det lugnt nu tycker jag!
    O aj! Det där lät inte så skönt heller XD
    Det blir ju inte mer plats för att dom trycker och puttar ha ha ha
  • Kela1981

Lycka till med proverna idag curlingmorsan. Den där frukosten lät bra mycket godare än den där sörjan man får dricka hos bm :) Jag mår inte illa vanligtvis men den där drickan var nära att komma upp igen :(

Idag har jag exakt två månader till bf. Tycker två månader låter länge men sen börjar man tänka att det är 8 veckor och har jag tur så kommer hon om 6 dvs då är det bara 1,5 månad kvar och det är ju jättesnart!!!!
    Ställde mig och kokade nappar och flaskor nu på morgonen och ska se om jag inte kan plocka ner bebiskläderna från vinden lite senare och börja sortera upp lite :)
    Ååååå nu kan man börja boa på riktigt!
    Ska montera om spjälsängen också så den är redo för en spädis igen <3

• Kela1981
    Mika86 skrev 2016-06-21 13:00:53 följande:

Lycka till curlingmorsan, hoppas det går bra o att du lyckas, hade hellre gjort så jag med, bättre än äcklig dricka o sen bara sitta o dryga i en obekväm soffa i 2 timmar. Kela jag håller med, det känns faktiskt rätt konstigt att det snart är dax, igår va det 7 veckor kvar till förlossningen o det är ju snart lixom o om mindre än 3 veckor till innan jag är beredd på att han kommer, shit alltså nu måste jag få allt färdigt både liggdelarna o babyskyddet är undanlagda än

Ha ha ha jag känner igen det där.
    Allting från dottern ligger undanstoppat för "det är ju så lääääänge kvar" Sen hamnar man ändå och gör allting i sista minuten :)
  • Kela1981

Man får lite vatten att dricka precis efter sockerlösningen så man kan skölja ner det värsta.
    Det är nog lite olika hur bm mottagningarna ser ut. Där jag går finns stora fåtöljer med fotpall och sen fick vi titta på en film om förlossning och amning under tiden som vi väntade. Hade jag velat så hade jag nog kunnat slumra i stolen en stund.
    Annars hade jag med mig en bok och en tidning så jag kunde underhålla mig och tänka på något annat än att jag var hungrig.
    Hoppas det går bra för dig. Ta med dig dricka och en smörgås så du kan äta något så fort dom har tagit proverna :)

• Kela1981

Sitter och sorterar lite kläder från när dottern var spädis. Herregud vilka mängder!!!!
    Storlek 50 och 56 är riktiga berg XD
    Nu blir det att köra ett par maskiner så dom blir lite fräschare :)

Svar på tråden BF Augusti 2016