• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • mikamon
    Hazel Grace skrev 2016-05-24 18:51:25 följande:

Nmg haha! Jag har också sett dom där snurra på typ fb, tycker också det är roligt :D hej framtiden liksom!

Jag har haft lite problem med sammandragningar på jobbet senare tiden. Särskilt när jag sträcker mig och lyfter saker. Bm tyckte inte jag skulle oroa mig men dra ner på tempot. Det är sjukt svårt dock, jag kan inte ta det lugnt. Väntar på svar från fk angående graviditetspenning men är så säker på att få det avslaget. Är helt galet trött nu för tiden med. Hade kunnat sova hela dagen idag.

Jag sjukanmälde mig må-tis pga sammandragningarna, och gick tillbaka till jobbet idag.

Jag tog det väldigt lugnt, och tänkte på hur jag rörde mig osv. Försökte med så minimal stress som möjligt (jobbar på fsk). Gick bra under dagen men nu på kvällen drog sammandragningarna igång igen. Kroppen säger ifrån av minsta lilla :(
    Hallonpajen skrev 2016-05-24 20:24:49 följande:

Mikamon, jag är ungefär lika långt gången som du och har oxå haft problem med sd. Jag tycker att det har varit värst när jag haft problem med magen, och undrar om det är sd-smärta jag känner eller om det helt enkelt är tarmknip. Det är inte så lätt att veta vad som är vad!

Har testat urin för gbs tre gånger, alla svar negativa och allt annat är bra. Så länge de ger med sig vid vila ska det vara ok även om det såklart är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Men obehagligt är det!!

Ja och det är så svårt att veta hur ont sammandragningarna får göra! Några säger att det inte ska kännas alls, och så säger andra att det kan kännas som molande mensvärk. Jag är ganska härdad av mensvärkar jag hade förut innan graviditeten, men dom här sammandragningarna gör nästan lika ont. Ligger bara och kvider stundvis. Och magen är fortf trög så det kniper både här och där. Får man ta Microlax eller liknande?
  • Curlingmorsan

Läst en del inlägg både här och på Facebook det senaste där mammor som önskar igångsättning eller att inte amma ifrågasätts och "anklagas" för att vara en dålig mamma. Är glad och tacksam för att vi i den här gruppen trots olika åsikter ändå respekterar och stöttar varandra! Tack för det tjejer!!

• Nmg

Ja usch för alla åsiktsmaskiner ! Tänk att Vissa inte kan låta bli att lägga dig i andras val haha

• Mika86

Jo jätte trist att det är så många som ska lägga sig i andras livsval överhuvudtaget egentligen men tycker det va skit mycket omamning för ett tag sen, man måste amma men får absolut inte göra det så nån ser, går ju inte ihop.

Huvudsaken tycker jag är att både mamma o barn mår bra, om det sen är vaginal spontanstartad förlossning o amning eller planerat snitt o flaska spelar ju mindre roll

• Snuttispluttis

Ja, usch vad folk orkar lägga energi på att bry sig om vad andra gör och inte gör. Nu ska vi inte gå in på sånt, men det finns bra mycket annat som gör dig till än dålig mamma innan jag ens skulle tänka på att inte amma eller ha igångsättning.

Så många får sig själva att må bättre genom att påpeka andras fel än att bli bättre själva. Pallar inte sånna!

Nåt jag inte heller pallar är värmen! Eller att sitta i solen. Jag som brukar tycka att det är skönt att ligga i solen hela dan klarade knappt 30 min häromdan :P

Och fötterna och fingrarna svullnar och jag luktar svett ett par timmar efter att jag har duschat.. Jo du, den där glansen som de säger att gravida har har jag också. Det är svett!!!

Tacka vet jag långa bomullsklänningar och birkenstocktofflor :P Och glass!!

• Mulan91

Hahaha !

Har ni svårt att amma bland folk? Asså jag slänger ju inte fram tutten direkt har en filt eller nåt som täcker lite men har aldrig känt ångest för att amma ute... Min vännina däremot skämdes tydligen och ville inte amma sitt barn framför folk eftersom att folk typ stirrat eller kommenterat.. Tycker d e helt sjukt att man ska kommentera på att ett barn får sin livsviktiga näring?! Och typ när de suckar o har sig när barnet gråter på buss eller tåg. Vad vill dom att man ska göra egentligen?? Haha

Idag hämtade jag ut babybox från apotek hjärtat btw! :) bättre än lloyds iaf! Fick två av nån anledning, tror d vart nå fel i systemet. Men hey jag klagar inte :) har ni hämtat fler boxar?

• jess06

Jag är sjukt sugen på glass, alltid. Piggelin kan jag klämma hur många som helst på en dag.. Men mjukglass, jag skulle kunna göra vad som helst när som helst för en sådan, haha. Känns dock som att denna halsbränna blir värre! Jag äter omeprazol 20mg varje dag av annan orsak, men det hjälper inte. Nu har jag börjat med novalucol också men det hjälper bara i några minuter :(.

• Kela1981

Fy f-n vilken dag!
    Stackars min sambo! Har varit ett monster hela dagen och allting kulminerade i ett psykbryt av rang precis innan han skulle hämta dottern på dagis. Nu är dom och fikar hos farmor och jag har hunnit lugna mig lite igen.
    Är verkligen inte gjord för att vara gravid, jag hanterar inte dom här humörsvängningarna :(
    När han väl hade gått till dagis så satte jag mig på badrumsgolvet och lipade som ett litet barn i typ en halvtimme innan jag lyckades ta mig samman.
    3 månader kvar och jag hoppas innerligt att hon kommer tidigare så detta kan få ett slut, är så jäkla mätt på det nu.
    Och sen alla dessa tomtar som kommenterar min sjukskrivning med "vad skööööönt för dig" och "passa på å njuuuut"! Njuta av vad?! Foglossningar, sammandragningar, hormonstormar? Jag vet att det inte är menat på det viset men om folk tänkte efter så skulle dom veta att jag inte är gjord för att gå hemma!

Tack tjejer för att ni är här och är fantastiska på alla sätt och vis! Så jäkla skönt att kunna skriva av sig och veta att man inte blir dömd <3

• Mika86

Jag har hämtat,/fått boxar från lloyds, apotek hjärtat, apoteksgruppen, babyproffsen o allt för föräldrar, mest o bäst tyckte jag apotek hjärtats va, fast i allt för föräldrar får man en newbiebody o 25% på valfri vara.

Inväntar liberos box med

Jag har inga problem med att amma offentligt men är inte nån sån som flashar allt man har utan typ drar upp tröjan lite, men har ammat på de flesta ställe känns det som, allt från affärer till matställen, faktiskt aldrig varit nån som sagt nåt eller kollat konstigt, möjligtvis att nån har kollat med glädje typ (tjej som typ "åh bebis/mammamys)

Har ju ändå ammat ett par år sammanlagt

Svar på tråden BF Augusti 2016