• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Är i v 15+5 idag, kanske växer fortare för att man har ett antal graviditeter avklarade

Enligt appen gravid & baby så ska livmodern va mellan blygdbenet o naveln i v 17

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-24 13:54:06 följande:

Skattenmusten, vilken fin bebismage! Men helt sjukt att du är i samma vecka som jag. Din mage är ju så härligt bebisens och fast. Då ligger jag i lä, fast min mage ser mer jag-har-ätit-för-mycket-tjock ut ;)

Och har pratat med dem ang. ul förut. De hade skrivit in helt fel sista mensdag för mig (fråga mig inte hur). Fick iaf en ny tid den 7 april så nu är det bara att vänta och längta!

Hehe tack så mycket, jag var på ul idag och bebis var så sprallig, lyckan är fulländad {#emotions_dlg.flower} INTE rul, utan extra ul och en remiss till spec mvc. 
    Zarizen skrev 2016-02-24 14:48:20 följande:
    Oj vilken stor och fin mage du redan fått!

Vi är i samma vecka och jag har som sagt bara lite tjock putmage! Inte formad eller nått!
    Hehe tack , jag är jätteglad , men vänta du, rätt vad det är så smäller det på, jag sa till läkaren idag, jag har sådan molande värk. Han tittade på mig och sa - Jaaa det är inte alls konstigt, titta på din stora fina mage, hahaha
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-24 13:54:06 följande:

Skattenmusten, vilken fin bebismage! Men helt sjukt att du är i samma vecka som jag. Din mage är ju så härligt bebisens och fast. Då ligger jag i lä, fast min mage ser mer jag-har-ätit-för-mycket-tjock ut ;)

Och har pratat med dem ang. ul förut. De hade skrivit in helt fel sista mensdag för mig (fråga mig inte hur). Fick iaf en ny tid den 7 april så nu är det bara att vänta och längta!

hehe vi har också rul den 7de april Skrattande
  • Serah

Skattenmust: vilken härligt fin bebismage du har! :)

Usch redan från v7-8 har jag fått eksem på underarmarna, jag brukar inte ha det. Och nu i v 14 har det börjat smyga sig på smått på revbenen och nu kliar det lite på benen! Blir tokig!

Nämnde det till bm förra gången jag var där, kändes som hon bara viftade bort det och sa att man blir extra känslig som gravid :/

Läste lite hastigt om gravidklåda när jag började känna av eksemen på armen, kan det bara det? Så tidigt? Verkar också som det är svårt att "bevisa " men finns det nån hjälp att få?

• skattenmust
    Serah skrev 2016-02-24 22:51:41 följande:

Usch redan från v7-8 har jag fått eksem på underarmarna, jag brukar inte ha det. Och nu i v 14 har det börjat smyga sig på smått på revbenen och nu kliar det lite på benen! Blir tokig!

Nämnde det till bm förra gången jag var där, kändes som hon bara viftade bort det och sa att man blir extra känslig som gravid :/

Läste lite hastigt om gravidklåda när jag började känna av eksemen på armen, kan det bara det? Så tidigt? Verkar också som det är svårt att "bevisa " men finns det nån hjälp att få?

Godmorgon Serah :)

Jag tror det kan vara som du säjer, gravidklåda, eller har du fått dille på något du vanligtvis inte äter? Mycket citrus? 

Hehe tack, ja den är ganska så stor redan, men det beror nog på att jag fått flera innan och är väldigt liten i mig själv.
    Själv har jag börjat få näsblod på morgonen, men jag ser det som ett gott tecken :) Ligamenten kan göra apont nu när jag åkt på en hemsk hosta, MEN jag har börjat känna henne röra sig och putta :)
  • skattenmust

Jag tror det kan vara som du säjer, gravidklåda, eller har du fått dille på något du vanligtvis inte äter? Mycket citrus? 

Hehe tack, ja den är ganska så stor redan, men det beror nog på att jag fått flera innan och är väldigt liten i mig själv.
    Själv har jag börjat få näsblod på morgonen, men jag ser det som ett gott tecken :) Ligamenten kan göra apont nu när jag åkt på en hemsk hosta, MEN jag har börjat känna henne röra sig och putta :)
  • skattenmust

• Nmg

Jag har oxå fått lite näsblod, jag som aldrig brukar ha det annars!

skattenmust skrev 2016-02-25 08:33:29 följande:

Svar på tråden BF Augusti 2016