• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Serah
    Anonym (Malin) skrev 2016-02-23 14:43:47 följande:

Har aldrig känt nån konstigt efter sex men har däremot en annan fundering, det har till och från knakat rätt rejält i mina höfter när jag reser mig och liksom ilar till i blygdbenet, rätt obehagligt men inget jag lagt nån större energi på men idag efter jag åkt längdskidor (bara 5km) så kan jag knapp resa mig, det ilar och gör ont i hela "höftpartiet" eller vad man ska säga... Snälla säg att detta är övergående, är ju bara i v15, vill inte känna mig som en pensionär redan!

Låter som foglossning, men jag är ingen expert tyvärr. Trots tre barn så har jag inte haft några större problem med fogarna. Vissa får det tidigt. Hoppas ändå att du får det lindrigt
  • Serah
    Snuttispluttis skrev 2016-02-23 14:00:03 följande:

1500 är bara för att få ett vanligt ul :/ Har ingen aning om vad kub kostar. Säkert massor..

Hade lätt betalat 330 kr bara för att få se knodden innan rul.

Förstår att ni ville kolla. Cystor har väl en tendens att vilja komma tillbaka? Skönt att det gick bra förra gången iaf.

Åh, vid nysning har jag inte känt nåt än. Tror inte att jag gjorde det med dottern eller. Men det är vanligt alltså?

Dock när jag hostar känns det som att jag ska kräkas för hostningen sitter så djupt :/

Har järntabletterna börjat hjälpa då? Det tar väl några veckor innan man känner nån eventuell skillnad tror jag.

Usch jag hoppas inte stt cystor är nåt som kan komma igen :( vill inte att lillen ska råka ut för samma smärta igen.

Vanligt med känningar vid nysning? Haha ingen aning :D jag känner mig lika novis för varje graviditet haha.

Usch hostan lät inget rolig alls :(

Så kan det ju vara. Har ju bara ätit i kansle en vecka nu så det kan vara att det dröjer
  • JenNor83

Har aldrig känt nån konstigt efter sex men har däremot en annan fundering, det har till och från knakat rätt rejält i mina höfter när jag reser mig och liksom ilar till i blygdbenet, rätt obehagligt men inget jag lagt nån större energi på men idag efter jag åkt längdskidor (bara 5km) så kan jag knapp resa mig, det ilar och gör ont i hela "höftpartiet" eller vad man ska säga... Snälla säg att detta är övergående, är ju bara i v15, vill inte känna mig som en pensionär redan!

Foglossning skulle jag gissa på,känner igen det,har haft det bägge graviditeterna förut och nu kom det i v12 typ,är i v 14 nu och kan knappt gå så jag har tid hos fysioterapeuten och troligtvis får jag väl kryckor den här gången också,hoppas det är övergående för din del och endast beror på överansträngning :)
  • Yarrow
    anlili skrev 2016-02-21 09:22:18 följande:

Vi kommer ha 16 månader mellan första tjejen och lillen i magen också. Hur skulle du säga att det har varit att ha två så tätt? Hur reagerade 3-åringen på att få ett syskon?

Folk brukar säga att har du två barn kan du lika gärna skaffa en trea. Att det är övergången från 1 till 2 barn som är jobbig, den tredje bara hänger med. Hoppas att det blir så för dig!

Han har älskat sin lillebror från första sekund. Han till och med pratat om honom i sömnen. Hehe. De är helt oskiljaktiga.
  • Yarrow
    Serah skrev 2016-02-21 09:50:57 följande:

Oj det kan jag tänka mig. Du kommer nog vara tufft i början men jag tror barnen kommer ha stor glädje av varandra som äldre :)

Jobbigt att inte veta vilken vecka du är i. Du kan inte boka in ett privat ul för att kolla upp det?

Jag hade blödningar i början av graviditeten och trodd det var kört. Bokade in provat ul och där i var en liten böna med tickande hjärta. Var sån lättnad! Men vart flyttad en vecka... Vilket innebär att jag skulle blivit befruktad en dag efter mens...?! Så himla skumt. Tror inte riktigt på det men men. Får se när den lille vill kika ut helt enkelt, 21 augusti (som var enligt sista mens) eller 29 augusti (enligt vul och kub ul) :p

Vi har inte heller berättat för någon än. Vet inte när vi gör det heller. Troligtvis efter rul då vi vet könet. Orkar inte höra mer "nu måste det vara en flicka", har fått höra det alla tre gånger, vilket är väldigt tröttsamt :(

Den närmaste privat kliniken ligger 10 mil bort och vi har inte heller någon som skulle kunna ta hand om barnen under tiden.. Så vi väntar på Rul, inte så långt kvar :)

Vi tänkte samma, så trist att få höra "nu hoppas ni väl på en flicka?"... Nä, vi hoppas på ett frisk barn :)
  • Mulan91
    Snuttispluttis skrev 2016-02-22 21:35:04 följande:

Tack för välkomnande! :)

Har alla gjort ul redan? Här i Norge är det så svårt att få tidigt ul om inget direkt är fel och det kostar typ 1500 kr att köra privat så vi får snällt vänta till rul med att ens se om det finns nåt där inne. Alltså, det är ju inget som indikerar att det skulle vara nåt fel, men ni vet ju hur man nojjar och oroar sig :/

Inga fler sd sista dagarna, men känner av ligamenten ibland när jag byter ställning och kissar. Bra tecken ändå så jag är nöjd :)

Skattenmust, vad hemskt med så många mf i bagaget. Tur ändå att du har fått flera barn ändå :) Att man orkar försöka igen.

Mulan91, jag är också dödligt trött igen. Skulle kunna sova/vila dygnet runt om jag kunde. Har tagit vitaminer, järn och omega3 sen grav. med dottern dock så tror inte att det är någon brist iaf. Har du kollat sånt?

Helvete haha hopps det går över! Jag tar järn bara just nu, enligt blodprov såg resten bra ut. Vilket e bra men sugigt att inte kunna göra något åt tröttheten haha! Tror jag ska dra ner takten på jobbet dock, kan ju vara det som tröttar ut mig, är ju trots allt gravid och inte mitt vanliga jag. Svårt det där med att sakta ner spec när förväntningarna på jobbet är så höga! Blir nog bra när man pratat med BM och får höra hennes åsikt.

Jag har UL på fredag, det kostade inget. Vi ska fastställa graviditetens längd och RUL är en månad senare. Håll ut! :) hade enbart RUL på mitt först barn och vet att man verkligen längtar tills man får se knytet! Kram
  • Anonym (Ont vid samlag?)
    Har en udda fråga tror jag- Kan man bli så rädd för något att bebis får hjärtinfarkt i magen? Dom säjer ju att bebis känner vad mamman känner?

Jag har en hemsk spindelfobi och det har syster min med, En stor jäkel klättrade längs väggen jämte mig i köket när hon pekar och skriker spindel bakom mig.
    Jag skrek rakt ut och blev kallsvettig.

Kan detta påverka bebis?
  • Zarizen

När börjar magen formas som en rund fin gravidmage egentligen? Just nu ser man ju bara småtjock ut :(

• Zarizen
    Anonym (Ont vid samlag?) skrev 2016-02-23 18:04:49 följande:

Har en udda fråga tror jag- Kan man bli så rädd för något att bebis får hjärtinfarkt i magen? Dom säjer ju att bebis känner vad mamman känner?Jag har en hemsk spindelfobi och det har syster min med, En stor jäkel klättrade längs väggen jämte mig i köket när hon pekar och skriker spindel bakom mig.Jag skrek rakt ut och blev kallsvettig.Kan detta påverka bebis?

Nej det kan jag inte tänka mig att barnet kan få.
  • Mika86

Låter verkligen som förlossning

Med tredje barnet hade jag det så illa, ständig värk "på" musen, kunde inte ena kliva upp normalt ur badkaret, att gå till grannen (500m) va lixom inte ens att tänka på för då låg jag sen o hade skitont, lösningen ca att helt sluta äta vitaminer konstigt nog, blev inte bra men bättre.

Införskaffa ettfoglossningsbälte o kanske få akupunktur, vattengympa kan med underlätta men väldigt viktigt, tänk på din "stil" ta inte stora stag, sitt inte skräddare osv
Svar på tråden BF Augusti 2016