• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Serah
    Snuttispluttis skrev 2016-02-25 14:16:53 följande:

Så länge som det inte kliar i handflatorna och fotsulorna ska det inte vara nån fara om det är gravidklåda. Tycker att du kan få ta blodprov och kolla levervärdena för säkerhets skull dock. Det stillar ju oron att få se att allt är bra. Men jag tror mer att det är lite som din bm säger (fast man kan ju vara lite förstående för oron). Prova att smörja med mjukgörande ett par ggr om dan och när det kliar, nåt med aloevera brukar vara skönt, och fundera på det som Skattenmust skrev. Om du har ätit nåt i stor kvantitet.

Och det var precis det som började imorse :/ nu på kvällen känns det lite värre. Var på toa nyss och kikade av en slump på magen, helt full med röda utslag...!de kliar inte (vågar inte dra handen över heller ifall det börjar retas upp) får försöka få tag i bm, men det får vänta till på måndag då de äldre barnen är hemna på sportlov, sista dan imorgon.

Har inte ätit nåt av stor kvantitet heller... Så tror inte det är nåt sånt. Ska ändå byta tvättmedel i helgen och se om det blir nån skillnad
  • Mulan91

Jag hade ostmackor som cravings, och kött. Men inte längre! Jag har svårt att äta mer än små portioner :( smått jobbigt för jag har svårt att öka i vikt och bhvr göra det, sist jag ammade blev jag undernärd. Vill gärna undvika det igen!

Choklad har jag konstigt nog tappat smak för helt och hållet!

• Serah
    skattenmust skrev 2016-02-25 16:48:44 följande:

Ja vi har haft en del och det blir ev fler , vet inte riktigt mer än att jag ska flyttas till spec mvc, sedan får dom ta ställning om det ska göras mer utöver själva rul.

Allting har varit bra med bebis men jag var/är allvarligt sjuk också så läkaren sa att detta är en mirakelbebis , hehe Men hon är stark 

Vilken liten kämpe ni har! :) hur står det till med dig nu? Medicineras du under hela graviditeten?
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-25 21:26:25 följande:

Någon annan som har crawings? Här är det räkor och citron, gärna frukt med.

Inga cravings här. Får se om det kommer nån.

Har knappt sovit nåt pga all klåda. När jag väl lyckades somna så vaknade yngsta (vid 4) och var gnällig, vägrade somna om.. Så typiskt.

Upptäckte på morgonen nu att jag är alldeles rödflammig på hela kroppen förutom ansiktet som ser typ blekt ut :p har ont i armbågarna och knäna också. Har ringt bm men hob ringer inte upp förrän vid 11. Känns som en evighet :(
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-26 08:16:00 följande:
    Vilken liten kämpe ni har! :) hur står det till med dig nu? Medicineras du under hela graviditeten?
    hehe ja hon är en kämpe utan dess like, ja jag medicinerad under hela graviditeten, med min egen medicin men är inte tillåten att ta någon som helst annan, inte ens panodil.
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-26 08:16:00 följande:
    hehe ja hon är en kämpe utan dess like, ja jag medicinerad under hela graviditeten, med min egen medicin men är inte tillåten att ta någon som helst annan, inte ens panodil.
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-26 08:20:32 följande:
    Inga cravings här. Får se om det kommer nån.

Har knappt sovit nåt pga all klåda. När jag väl lyckades somna så vaknade yngsta (vid 4) och var gnällig, vägrade somna om.. Så typiskt.

Upptäckte på morgonen nu att jag är alldeles rödflammig på hela kroppen förutom ansiktet som ser typ blekt ut :p har ont i armbågarna och knäna också. Har ringt bm men hob ringer inte upp förrän vid 11. Känns som en evighet :(
    Men va jobbigt, tycker nog att du ska söka akut om inte din bm tar dig på allvar. Jag hade en bm som inte kunde mer än jag själv, och undrade jag något så fick jag mer svar av att googla. Nu har jag bytt i väntan på spec mvc :) 
    4?? du milde tid, jag är inte avundsjuk..stackars..
  • Axelberg79

Det enda jag kommer på att jag tycker är godare nu än förut är kall mjölk. Och att jag absolut inte är så sugen på godis och glass.. jag har alltid varit en enorm sockerråtta :)

• Serah
    skattenmust skrev 2016-02-26 08:56:42 följande:

Oj ok. Hoppas du inte kommer i de situationerna där du tex skulle behöva panodil. Det är ju inte bara hon som är en kämpe, du med.
Svar på tråden BF Augusti 2016