• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-22 21:15:54 följande:

Hej hej,  , ja mina tidigare mf var väldigt tidiga, hade jag inte plussat så tidigt så hade jag kanske inte märkt att jag var gravid,(förutom den enorma smärtan när det hände) Men jag visste och det gjorde riktigt ont in i själen dom första gångerna men sedan stängde man av. Tills nu, då oron kommer smygandes när jag helst av allt vill njuta. Jupp Kub UL gick bra och hon var väldigt livlig och verkar dessutom redan ha temprament, När bm skulle knuffa lite på henne så drog hon upp ena benet och sparkade till, för att sedan vända ryggen till, haha va vi skrattade. Min man sa det, jaa mammas berömda temprament ;)  Jag har inte vågat regga graviditeten på varken pampers eller libero, och kommer vänta lite till ändå, går in i vecka 14+.0 imorgon tror jag. Så ja den mest kritiska perioden är över, dessutom så är jag redan så stor att många tror att jag är i 5-6 månaden, hahaha Men det blir väl så med 3 dje barnet :) Jag som dig, har inga symtom, mer än ömma boobs, thats it.  Jag hoppas också att jag kan slappna av efter rul men det känns som en evighet tills dess, hehe när är du beräknad? Och tack för svar :)

Det kan jag tänka mig! <3 har bara varit med om ett och bara det tog hårt! Så jag kan knappt tänka mig din smärta du måste ha känt!

Vart lite nyfiken, hur fick ni reda på könet? Bm vi hade kunde inte se.

Jag är beräknad till 29 aug, var den 21 enligt sista mens men enligt både vul och ul så måste det ha blivit senare...har rul i början av april. Känns som en evighet!!
  • Serah
    Snuttispluttis skrev 2016-02-22 21:35:04 följande:

Tack för välkomnande! :)

Har alla gjort ul redan? Här i Norge är det så svårt att få tidigt ul om inget direkt är fel och det kostar typ 1500 kr att köra privat så vi får snällt vänta till rul med att ens se om det finns nåt där inne. Alltså, det är ju inget som indikerar att det skulle vara nåt fel, men ni vet ju hur man nojjar och oroar sig :/

Inga fler sd sista dagarna, men känner av ligamenten ibland när jag byter ställning och kissar. Bra tecken ändå så jag är nöjd :)

Skattenmust, vad hemskt med så många mf i bagaget. Tur ändå att du har fått flera barn ändå :) Att man orkar försöka igen.

Mulan91, jag är också dödligt trött igen. Skulle kunna sova/vila dygnet runt om jag kunde. Har tagit vitaminer, järn och omega3 sen grav. med dottern dock så tror inte att det är någon brist iaf. Har du kollat sånt?

Oj! Dyrt! Jag valde kub, visst kostar det men 330kr är inte lika farligt som 1500kr :o det var av olika skäl vi valde det. Dels för stt jag är över 30, vill se att allt är bra innan rul, med nr 3 uppräcktes en cysta på rul som följdes upp under hela graviditeten, det slutade väl men oron att nåt liknande ska dyka upp med denna finns ju också. Nu var dwt för tidigt att se ändå så... :/ men sannolikheten är nog väldigt liten skulle jag tro (hoppas jag)

Kostar kub mycket i Norge? Eller var det den summan du skrev?

Ligamenten känner jag också, som mest när bag ligger ner och reser mig snabbt, eeler det klassiska när man nyser, Aj!

Hade 118 i järn så det var bara att börja knapra igen för min del. Men jag är lika trött för det :p
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-22 22:42:20 följande:
    Det kan jag tänka mig! <3 har bara varit med om ett och bara det tog hårt! Så jag kan knappt tänka mig din smärta du måste ha känt!

Vart lite nyfiken, hur fick ni reda på könet? Bm vi hade kunde inte se.

Jag är beräknad till 29 aug, var den 21 enligt sista mens men enligt både vul och ul så måste det ha blivit senare...har rul i början av april. Känns som en evighet!!
    ja det var väldigt tufft och jag slutade faktiskt att känna glädje när jag plussade, det var bara att invänta ett nytt mf. Men denna gången så verkar det ha gått vägen :) Jo vår Bm såg p kub att det var en liten tösabit :) jag har också rul den 7 april och ja det är ju en evighet att vänta.
  • Anonym (Ont vid samlag?)

Jag hoppar in med en snabb fråga. Är det någon mer som fått ont direkt efter samlag?

• EmmelieHSTD

Hej allihopa!

Tänkte hoppa in i denna tråden om det är okej?

Är 25 år och gravid med vårt första barn, allt är mycket nytt och spännande! Har ett X med oss i bagaget som vi fick i våras men denna gången verkar allt gå som det ska :)

Var enligt sista mens beräknad till 28/7 och enligt tidigt ul (pga X förra graviditeten) beräknad till 30/7.

Och igår var vi på rul och blev då flyttade ytterligare 3 dagar, alltså till 2/8. Vi ska tillbaka för nytt ul om 1-2 veckor då hon inte fick riktigt alla mätningar som hon ville ha. Men huuuur fantastiskt var det inte att få se den lille där inne, åh blev ju helt förälskad!!

Oj, nu blev det en roman. Hoppas iaf att det är ok att joina. Tänkte passa på och kolla om ni har någon grupp på fb också? :)

• skattenmust
    Anonym (Ont vid samlag?) skrev 2016-02-23 00:38:58 följande:

Jag hoppar in med en snabb fråga. Är det någon mer som fått ont direkt efter samlag?

Puffar upp och undrar samma sak...
  • Snuttispluttis
    Serah skrev 2016-02-22 22:51:38 följande:

Oj! Dyrt! Jag valde kub, visst kostar det men 330kr är inte lika farligt som 1500kr :o det var av olika skäl vi valde det. Dels för stt jag är över 30, vill se att allt är bra innan rul, med nr 3 uppräcktes en cysta på rul som följdes upp under hela graviditeten, det slutade väl men oron att nåt liknande ska dyka upp med denna finns ju också. Nu var dwt för tidigt att se ändå så... :/ men sannolikheten är nog väldigt liten skulle jag tro (hoppas jag)

Kostar kub mycket i Norge? Eller var det den summan du skrev?

Ligamenten känner jag också, som mest när bag ligger ner och reser mig snabbt, eeler det klassiska när man nyser, Aj!

Hade 118 i järn så det var bara att börja knapra igen för min del. Men jag är lika trött för det :p

1500 är bara för att få ett vanligt ul :/ Har ingen aning om vad kub kostar. Säkert massor..

Hade lätt betalat 330 kr bara för att få se knodden innan rul.

Förstår att ni ville kolla. Cystor har väl en tendens att vilja komma tillbaka? Skönt att det gick bra förra gången iaf.

Åh, vid nysning har jag inte känt nåt än. Tror inte att jag gjorde det med dottern eller. Men det är vanligt alltså?

Dock när jag hostar känns det som att jag ska kräkas för hostningen sitter så djupt :/

Har järntabletterna börjat hjälpa då? Det tar väl några veckor innan man känner nån eventuell skillnad tror jag.
  • Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-02-22 21:48:49 följande:

Känner också av ligamenten och ser det som en bästa vän, fast det gör vansinnigt ont ibland. Ja men mina mf var efter mina 2 barn som jag har, så denna räkan är sååå efterlängtad, dock svårt att känna sig helt avslappnad då oron är som en ständigt moln över en.

Får också tacka för välkomnande i tråden :)

Aha, tycker det är så konstigt det där. Att man kan få normala graviditeter och sen helt plötsligt flera mf :/ Är det den ökade åldern som gör det eller bara slump? Förstår oron. Har (pepparpeppar) inga mf i bagaget, men den ständiga oron för att nåt ska gå fel finns ändå. Väntar med spänning på att få känna de första rörelserna!
  • Snuttispluttis
    Anonym (Ont vid samlag?) skrev 2016-02-23 00:38:58 följande:

Min låga energinivå gör tyvärr att det inte blir nåt sexande här :/ Sen börjar magen komma också och då känner jag mig inte bekväm med det. Men det är väl vanligt med sd efter samlag. Är det sån smärta kanske?
  • Anonym (Malin)

Har aldrig känt nån konstigt efter sex men har däremot en annan fundering, det har till och från knakat rätt rejält i mina höfter när jag reser mig och liksom ilar till i blygdbenet, rätt obehagligt men inget jag lagt nån större energi på men idag efter jag åkt längdskidor (bara 5km) så kan jag knapp resa mig, det ilar och gör ont i hela "höftpartiet" eller vad man ska säga... Snälla säg att detta är övergående, är ju bara i v15, vill inte känna mig som en pensionär redan!

Svar på tråden BF Augusti 2016