• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-26 08:58:38 följande:

Men va jobbigt, tycker nog att du ska söka akut om inte din bm tar dig på allvar. Jag hade en bm som inte kunde mer än jag själv, och undrade jag något så fick jag mer svar av att googla. Nu har jag bytt i väntan på spec mvc :) 

4?? du milde tid, jag är inte avundsjuk..stackars..

Jag hoppas hon tar mig på allvar för jag kan inte sätta mig på akuten just idag. Är hemma med alla tre barn då det är sportlov denna vecka :/ och maken ska på aw just ikväll. Timing...

Jobbigt med en sån bm! Hoppas du blir mer omhändertagen på spec mvc, vilket du borde ;) annars skulle de inte heta som de gör :)

Maken var snäll och tog upp minstingen när vi gav upp med att få honom att somna om. Vi höll ut ända till 5.15.
  • skattenmust
    Axelberg79 skrev 2016-02-26 10:11:49 följande:

Det enda jag kommer på att jag tycker är godare nu än förut är kall mjölk. Och att jag absolut inte är så sugen på godis och glass.. jag har alltid varit en enorm sockerråtta :)

hahaha jag älskar godis men har dock fått enorm avsmak för chocklad, mjölk är något som går åt här i jättemängder :)
    Serah skrev 2016-02-26 10:24:36 följande:
    Oj ok. Hoppas du inte kommer i de situationerna där du tex skulle behöva panodil. Det är ju inte bara hon som är en kämpe, du med.
    jag hoppas verkligen att jag slipper bli sjuk för risken är då att jag blir inlagd istället, hehe joo vi är kämpar {#emotions_dlg.flower} 
    Serah skrev 2016-02-26 10:30:47 följande:
    Jag hoppas hon tar mig på allvar för jag kan inte sätta mig på akuten just idag. Är hemma med alla tre barn då det är sportlov denna vecka :/ och maken ska på aw just ikväll. Timing...

Jobbigt med en sån bm! Hoppas du blir mer omhändertagen på spec mvc, vilket du borde ;) annars skulle de inte heta som de gör :)

Maken var snäll och tog upp minstingen när vi gav upp med att få honom att somna om. Vi höll ut ända till 5.15.
    Ja det är enormt viktigt att känna förtroende för sin bm, åhh va skönt att maken kan hjälpa till, men visst är det typiskt att barnen är hemma när man behöver som mest ro, Min dotter ligger i influensa och har gjort hela sitt lov ..Jag är liite light orolig att åka på det.
    Jo jag är säker på att spec mvc kommer ta hand om oss på bästa sätt, hehe 

• Snuttispluttis
    Serah skrev 2016-02-25 21:48:11 följande:

Och det var precis det som började imorse :/ nu på kvällen känns det lite värre. Var på toa nyss och kikade av en slump på magen, helt full med röda utslag...!de kliar inte (vågar inte dra handen över heller ifall det börjar retas upp) får försöka få tag i bm, men det får vänta till på måndag då de äldre barnen är hemna på sportlov, sista dan imorgon.

Har inte ätit nåt av stor kvantitet heller... Så tror inte det är nåt sånt. Ska ändå byta tvättmedel i helgen och se om det blir nån skillnad

Men se till att få ta blodprov så det inte är nåt fel på levervärdena! Hade massa klåda förra grav. Psoriasisskov, nässelutslag och klåda pga överansträngd hud samtidigt.. Sov inget ett tag så jag vet precis hur du har det :/

Kan rekommendera ett bad med nån badolja (så du inte torkar ut huden) och så smörja med mjukgörande, aloevera och salva med mentol (som jag skrev förut :p)

Hoppas att det bättrar sig!
  • skattenmust

När jag vaknade idag så kände jag mig inte det minsta gravid, trots att jag kände skatten röra sig sent igår natt, undrar om man går in i spökveckorna nu?
    Såg lillsnorkan röra sig så sent som i förigår ..

• skattenmust

Någon annan som gått in i d sk spökveckorna? Känner absolut ingenting idag, har haft jätteömma bröst, ligament som gör apont osv, kände lillen röra sig igår, men känner mig totalt ogravid idag?? Såg även på ul för 2 dagar sedan att allt var okey med henne, har jag hamnat i spökveckorna?

• Serah
    Snuttispluttis skrev 2016-02-26 11:07:43 följande:

Men se till att få ta blodprov så det inte är nåt fel på levervärdena! Hade massa klåda förra grav. Psoriasisskov, nässelutslag och klåda pga överansträngd hud samtidigt.. Sov inget ett tag så jag vet precis hur du har det :/

Kan rekommendera ett bad med nån badolja (så du inte torkar ut huden) och så smörja med mjukgörande, aloevera och salva med mentol (som jag skrev förut :p)

Hoppas att det bättrar sig!

Fick tid på måndag. Hon ville först ta gallprov men blev osäker sen när jag sa att jag hade utslag på hela kroppen. Så hon tyckte jag skulle träffa en bm som skulle ta beslutet få. Innan tyckte hon jag skulle sätta mig på min vc's drop in. Sa att det inte var möjligt då ja var henna med alla barn. Men maken kom till undsättning och sprang till tåget direkt. Så nu är jag på väg till vc... Får se vad de säger...

När började dina besvär? Och vad gjorde läkarna åt det?

Ska kolla upp salvorna du tipsade om, tack :)
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-26 12:09:45 följande:

Någon annan som gått in i d sk spökveckorna? Känner absolut ingenting idag, har haft jätteömma bröst, ligament som gör apont osv, kände lillen röra sig igår, men känner mig totalt ogravid idag?? Såg även på ul för 2 dagar sedan att allt var okey med henne, har jag hamnat i spökveckorna?

Tror jag är i den nu, eller var det innan iaf. Kände mig absolut helt ogravid. Var jättenervös vid kub för jag kände ju ingenting. Men ändå så var det en liten levande krabat där i :)

Läskigt när det blir så. Har fortfarande inga känningar i bröstet, molande värk har kommit tillbaka men jag könner inga rörelser alls än.

Tror du kommit i den ja, du har sett din lilla tös så hon mår nog prima fast du inte känner nåt för tillfället :)
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-26 12:23:48 följande:
    Tror jag är i den nu, eller var det innan iaf. Kände mig absolut helt ogravid. Var jättenervös vid kub för jag kände ju ingenting. Men ändå så var det en liten levande krabat där i :)

Läskigt när det blir så. Har fortfarande inga känningar i bröstet, molande värk har kommit tillbaka men jag könner inga rörelser alls än.

Tror du kommit i den ja, du har sett din lilla tös så hon mår nog prima fast du inte känner nåt för tillfället :)
    Åhh tack för svar, ja aså jag har haft jätteömma bröst hela tiden men vaknade idag och känner ingenting alls,är i v 15 enl mig själv men blev flyttad 4 dagar bakåt i förigår på ul. har haft jättemycket molvärk,ömma bröst..men idag ingenting!?

Jo vi såg ju henne sprattla omkring som en fisk i förigår och läkaren sa att allt ser helt normalt ut. Min enorma rädsla är att hon ska dö då jag varit med om det en gång innan, Men det var lite tidigare än nu, så varje dag är guld värd.

Kände henne röra sig igår kväll, men alla symtom bara försvann under natten.
    Din klåda, har du andra symtom? Illamående, kräkningar? enorm trötthet?
    Hoppas att du får hjälp nu.{#emotions_dlg.flower}
  • Snuttispluttis
    Serah skrev 2016-02-26 12:20:20 följande:

Fick tid på måndag. Hon ville först ta gallprov men blev osäker sen när jag sa att jag hade utslag på hela kroppen. Så hon tyckte jag skulle träffa en bm som skulle ta beslutet få. Innan tyckte hon jag skulle sätta mig på min vc's drop in. Sa att det inte var möjligt då ja var henna med alla barn. Men maken kom till undsättning och sprang till tåget direkt. Så nu är jag på väg till vc... Får se vad de säger...

När började dina besvär? Och vad gjorde läkarna åt det?

Ska kolla upp salvorna du tipsade om, tack :)

Vad bra! Pressa för att de tar alla prov de kan. Bättre att vara på den säkra sidan tycker jag. När jag hade klåda pga överansträngd hud tog jag prover regelbundet just bara för att utesluta påverkan på lever och så. Gallprov kanske det heter (glömt).. Visade sig sen att klådan berodde på ljusbehandlingen som jag fick pga psoriasisen så när jag slutade med den försvann klådan. Men hur ska man veta?

Gör så! Lite hydrokortisonsalva kan också vara skönt, men kanske svårt att använda om du har på hela kroppen. Helt ofarligt att använda på mindre områden vid megabehov dock.
  • Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-02-26 12:09:45 följande:

Vad skönt att du känner bebisen röra sig iaf! Här väntas det otåligt på det..

Tror att jag hade spökveckor typ 11-13. Nu växer brösten igen, magen stramar och det känns i ligamenten. Lite illamående nån gång om dan och megatrött.

Inga cravings dock. Förutom ett sug på smågodis som jag ska stilla över påsk när vi ska till Sverige och hälsa på svärföräldrarna. Godisaffärerna på gränsen är galet stora :P

Du kanske bara har en bra dag. Dina symptoms kanske är tillbaka med full styrka imorgon ;)
Svar på tråden BF Augusti 2016