• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Usch läskigt med foglossning! :(

Och till frågan om sex, har inte fått ont vid samlag faktiskt! Känner mig dock inte så sexig just nu med en mage mitt i smeten haha...

• Mulan91

Testade bikarbonattestet idag bara för att haha! Får se om det stämmer sen ;) visade på pojke vilket jag smått har känt på mig att det är i magen sen tidigare..

• Snuttispluttis
    Serah skrev 2016-02-23 15:38:02 följande:

Usch jag hoppas inte stt cystor är nåt som kan komma igen :( vill inte att lillen ska råka ut för samma smärta igen.

Vanligt med känningar vid nysning? Haha ingen aning :D jag känner mig lika novis för varje graviditet haha.

Usch hostan lät inget rolig alls :(

Så kan det ju vara. Har ju bara ätit i kansle en vecka nu så det kan vara att det dröjer

Jag är verkligen ingen expert så kan säkert ha fel, men tror att cystor gärna kommer tillbaka. Men såg de inget så är det säkert ingen denna gången :)

Haha, samma här :P Tänkte när förra grav. gick så smidigt att jo, vi skaffar en till på en gång. Har insett mer och mer att den här grav. inte alls behöver bli som den förra.. Men är väl spännande det också :)

Nä, den är rätt äcklig. Kanske bara hostar en eller två gånger på en dag, men kul att vara på gång att kräkas av det :/

Jaja, men då blir det nog bättre om ett par veckor. Svärmor har hälsokostaffär och hon säger att det tar typ en månad innan man märker skillnad.
  • Snuttispluttis
    Mulan91 skrev 2016-02-23 17:37:21 följande:

Helvete haha hopps det går över! Jag tar järn bara just nu, enligt blodprov såg resten bra ut. Vilket e bra men sugigt att inte kunna göra något åt tröttheten haha! Tror jag ska dra ner takten på jobbet dock, kan ju vara det som tröttar ut mig, är ju trots allt gravid och inte mitt vanliga jag. Svårt det där med att sakta ner spec när förväntningarna på jobbet är så höga! Blir nog bra när man pratat med BM och får höra hennes åsikt.

Jag har UL på fredag, det kostade inget. Vi ska fastställa graviditetens längd och RUL är en månad senare. Håll ut! :) hade enbart RUL på mitt först barn och vet att man verkligen längtar tills man får se knytet! Kram

Håller tummarna för det jag också! Kul att gå runt som en zombie, och då går jag ju hemma med dottern :/ Stackare som har jobb att sköta med sån trötthet! Hoppas att du kan ta det lite lugnare. Det är ju inte bra för bebisen om man stressar och tar ut sig för mycket.

Åh, fredag är ju jättenära! Hoppas att allt ser bra ut :)

Jag fick rul-tid i posten idag.. Alltså, Norge.. Jag är i vecka 18 i slutet på mars, jag fick tid den 7 juni.. Ska bli ett intressant samtal med dem imorgon och se hur de kom fram till den rul-tiden :P
  • Snuttispluttis
    Zarizen skrev 2016-02-23 18:39:24 följande:

När börjar magen formas som en rund fin gravidmage egentligen? Just nu ser man ju bara småtjock ut :(

Är ju olika för alla, men jag kollade magbilder från förra grav. idag och då fick jag ingen tydlig bebismage förrän i vecka 20 :/ Såg mest knubbig ut tills dess. Nu ser jag ut som om jag är i vecka 20 fast jag är i vecka 14. Vet inte vad jag föredrar faktiskt, haha :P
  • Serah
    Anonym (Ont vid samlag?) skrev 2016-02-23 18:04:49 följande:

Har en udda fråga tror jag- Kan man bli så rädd för något att bebis får hjärtinfarkt i magen? Dom säjer ju att bebis känner vad mamman känner?Jag har en hemsk spindelfobi och det har syster min med, En stor jäkel klättrade längs väggen jämte mig i köket när hon pekar och skriker spindel bakom mig.Jag skrek rakt ut och blev kallsvettig.Kan detta påverka bebis?

Ingen fara. bebis kanske märker sv din pulsökning skulle jag tro, inget mer. Är själv sjukt rädd för spindlar och småkryp. Får panik när jag ser dom. Och mina barn mår bra ^^
  • Serah
    Mulan91 skrev 2016-02-23 20:32:55 följande:

Testade bikarbonattestet idag bara för att haha! Får se om det stämmer sen ;) visade på pojke vilket jag smått har känt på mig att det är i magen sen tidigare..

Spännande! Är också nyfiken på att testa. Men hittade inget bikarbonat förra veckan då jag var ute och letade i Ica butiken här dår jag bor.

Har tre pojkar så det blir väl en till skulle jag tro. Alla tecken pekar på det också så.
  • Serah

Snuttispluttis: oj! Vilken galen tid ni fått till rul! De måste ju sett helt galet?! Hoppas de fixar ny, tidigare tid åt dig.

Ang mage, har en mage som heter duga just nu... Funderar på hur länge jag kommer kunna gömma den.... Har alltid fått en utåt mage. Och det ser ut som jag är i månad 4-5 redan nu :/

• Anonym (Ont vid samlag?)
    Zarizen skrev 2016-02-23 18:40:24 följande:
    Nej det kan jag inte tänka mig att barnet kan få.
    Tack så hjärtligt för svar. Kände mig jättedum över frågan och har gråtit och skällt på min man hela kvällen, den stackarn har inte gjort något fel..hua
  • Anonym (Ont vid samlag?)
    Serah skrev 2016-02-23 21:57:00 följande:
    Ingen fara. bebis kanske märker sv din pulsökning skulle jag tro, inget mer. Är själv sjukt rädd för spindlar och småkryp. Får panik när jag ser dom. Och mina barn mår bra ^^
    Tack för svar.kanske jag kan sluta att gråta ögonen ur mig nu då. man är ju helt hormonell {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF Augusti 2016