• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii
    Hazel Grace skrev 2016-06-21 15:51:21 följande:

Är det någon som vet hur det är med att färga håret under graviditeten? Barret ser hemskt ut här. Hört att kemikalier eller något från färgen kan vara dåligt. Antar att det är att andas in det som är kasst eller? Måste åtminstone klippa mig tänker jag innan bebis kommer. Stackarn kommer bli helt förskräckt av sin mamma när han kommer ut :)

Finns inga restriktioner i Sverige, men vet att de har det i Danmark. Jag har dock en ganska snäll hårfärg, den svider inte och luktar inte starkt, så jag har faktiskt färgat håret två gånger under graviditeten och tror jag ska göra det en sista gång om nån vecka. Haha, känner likadant, tur synen är relativt bristfällig när de är så små
  • Nmg

Jag har färgat håra flera ggr, jag har tyvärr lätt att få gråa hårstrån (fick första bär jag va 21)!så jag färgar hårbotten ofta, köper färg hos frisören. Vill inte ha gråa hårstrån och vara gravid haha ser lite konstigt ut...

Är det någon som vet hur det är med att färga håret under graviditeten? Barret ser hemskt ut här. Hört att kemikalier eller något från färgen kan vara dåligt. Antar att det är att andas in det som är kasst eller? Måste åtminstone klippa mig tänker jag innan bebis kommer. Stackarn kommer bli helt förskräckt av sin mamma när han kommer ut :)

• Misszandra

Min svägerska jobbar som hårfrisörska och hon säger att det inte är farligt, för då hade ju inga hårfrisörskor kunnat få barn heller om andas in det hade varit det farliga, de står ju 5 dagar i veckan i detta, 8h per dag. 

Det jag däremot har hört är att det kan gå in genom huden i hårbotten och på de viset komma in i kroppen, men jag har inte hört att det heller ska vara farligt. 
  • Mulan91

Haha jag blir glad bara vi får ihop spjälsängen innan bebisen kmr xD det har blivit allt svårare att göra sånt med foglossning och en gigantisk mage !

• Mulan91

Jag har fått höra att man ska låta bli hårfärg när man e gravid pga kemikalierna som tar sig in genom hårbotten o på så vis in i kroppen... Och att andas in det är också skadligt...

Jag färgade håret svart (från blonderat) under min första graviditet just för att slippa färga utväxten hela tiden.. Vet inte om det påverkade nåt. Iofs fick han ADHD men det har förmodligen inte med hårfärgen att göra haha :P

• Hazel Grace

Tack för alla svar! Då ska jag passa på att göra det :) sant det där med att frisörer knappast kan skaffa barn då. Här ska piffas till!

Mulan, jag håller på att måla en isärplockad spjälsäng för tillfället och ångrade mig så fort jag börjat. Skulle gjort detta innan magen och foglossningen eller ännu hellre köpt en som var fin från början :p

• Kela1981

Färgen i sig är ingen fara men det kan vara så att ditt hår reagerar annorlunda på färgen när du är gravid. Dvs kan bli en annan nyans, färgas snabbare eller inte färgas lika mycket. Jag färgade när jag väntade dottern och det var inga problem :)
  • Kela1981

Kan tillägga att jag under denna graviditeten gjort ljusa slingor hos frissan och det var inga problem heller :)

• Misszandra

Hur tänker ni kring salva för blöjexem? Borde man köpa sånt när/om det uppstår, eller ska man göra det i förebyggande syfte? 

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-21 18:50:48 följande:

Hur tänker ni kring salva för blöjexem? Borde man köpa sånt när/om det uppstår, eller ska man göra det i förebyggande syfte? 

Inotyol har jag haft hemma sen innan dottern föddes. Den är jättebra och jag tror att BVC rekommenderar att man har den hemma. Dom blir i regel lite röda i rumpan så det är mest en tidsfråga bara :)
    Har för mig att man kan använda den till insektsbett också.
Svar på tråden BF Augusti 2016