• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Curlingmorsan, urs va tråkigt att höra! Det är inte deras liv eller familj, dom kan hålla sina åsikter för sig själva. Och sen att du mår dåligt, det är ju inget som du kan rå för. Även om det är första eller 3e barnet så är ett barn aldrig en dum idé?! Det är ert beslut och om ni tycker att det var bra så är det så! Det kan ingen annan säga något emot. Vet att det är svårt och tungt att höra massa negativa kommentarer om något så underbart men försök att skita i dom <3

Zarizen, åh vilken stark kille! Sköt att höra att det går så bra för er :)

• Mulan91

Tack för uppdateringen Zarisen! Vad kul att allt går så bra :)

Jag har glömt bort helt att koka napparna haha bra att du skrev det Kela. Ska nog ta och skriva en lista till BB-väskan idag :)

• Mika86

Lycka till curlingmorsan, hoppas det går bra o att du lyckas, hade hellre gjort så jag med, bättre än äcklig dricka o sen bara sitta o dryga i en obekväm soffa i 2 timmar. Kela jag håller med, det känns faktiskt rätt konstigt att det snart är dax, igår va det 7 veckor kvar till förlossningen o det är ju snart lixom o om mindre än 3 veckor till innan jag är beredd på att han kommer, shit alltså nu måste jag få allt färdigt både liggdelarna o babyskyddet är undanlagda än

• Kela1981
    Mika86 skrev 2016-06-21 13:00:53 följande:

Lycka till curlingmorsan, hoppas det går bra o att du lyckas, hade hellre gjort så jag med, bättre än äcklig dricka o sen bara sitta o dryga i en obekväm soffa i 2 timmar. Kela jag håller med, det känns faktiskt rätt konstigt att det snart är dax, igår va det 7 veckor kvar till förlossningen o det är ju snart lixom o om mindre än 3 veckor till innan jag är beredd på att han kommer, shit alltså nu måste jag få allt färdigt både liggdelarna o babyskyddet är undanlagda än

Ha ha ha jag känner igen det där.
    Allting från dottern ligger undanstoppat för "det är ju så lääääänge kvar" Sen hamnar man ändå och gör allting i sista minuten :)
  • Skogsnorpan

På torsdag ska jag göra glukosbelastning och måste fråga er som gjort den hur man står ut? Jag mår ju illa å blir yr om jag inte äter ordentligt, hur funkar det när man sitter å väntar? Hur har det gått för er? Någon som blivit "sjuk" under de där två timmarna utan mat? Maten är väl en sak är egentligen mer rädd över att jag inte kommer få lov att dricka....... 
    Tänkte kolla om det finns någon möjlighet att jag kan få lägga mig någonstans, hoppas att de har ett ledigt rum där jag kan få sova under väntan. 

• Kela1981

Man får lite vatten att dricka precis efter sockerlösningen så man kan skölja ner det värsta.
    Det är nog lite olika hur bm mottagningarna ser ut. Där jag går finns stora fåtöljer med fotpall och sen fick vi titta på en film om förlossning och amning under tiden som vi väntade. Hade jag velat så hade jag nog kunnat slumra i stolen en stund.
    Annars hade jag med mig en bok och en tidning så jag kunde underhålla mig och tänka på något annat än att jag var hungrig.
    Hoppas det går bra för dig. Ta med dig dricka och en smörgås så du kan äta något så fort dom har tagit proverna :)

• Kela1981

Sitter och sorterar lite kläder från när dottern var spädis. Herregud vilka mängder!!!!
    Storlek 50 och 56 är riktiga berg XD
    Nu blir det att köra ett par maskiner så dom blir lite fräschare :)

• Mika86

Kela haha ja precis, jagskulle gå in i viloläge v 30, är 30+4 nu o håller igång för fullt o långt ifrån klar, idag körde jag storstädning i köksskåpen Ang glukosbelastningen så va det jobbigt med fastän, få typ ont i övre delen av magen (typ magsäcken) i vågor. Min BM frågade om jag ville gå o lägga mig men hoppade över det o bara satt o svarade på massa grattis meddelande. Hade inga problem med illamåendet innan jag drack men va lite sen. Olika med beroende på vart man bor, en del får ett stort glas med nån sockerlösning o vi får en 2 dl flaska koncentrerad dryck o ett halvstort glas vatten

• Nmg

Usch för glukosbelastning inge roligt alls! Hoppas det gick bra idag!

Har en fundering om blodsockervärden, vad har ni för värden när ni kollar? Jag hade 4 ,0 fastande och 5,0 när jag gjort glukosbelastningen (2 Tim efter) vanliga stick i finger prover ligger jag på ca 4,5 nån timme efter att hag ätit. De säger att det är bra värden men det känns liksom lite lågt efter mat? Och att man inte ska hamna under 4...

Frågade bm idag om kolesterolvärdena och hon sa att de inte är tillförlitliga när man är gravid, skönt då har man fått svar på det...

Sen håller mina järnvärden att gå upp oxå, hade 96 10 juni, och igår 108. Ätit extra järn sen 5 dagar tillbaka. En extra Niferex samt blutsaft!skönt

• Hazel Grace

Är det någon som vet hur det är med att färga håret under graviditeten? Barret ser hemskt ut här. Hört att kemikalier eller något från färgen kan vara dåligt. Antar att det är att andas in det som är kasst eller? Måste åtminstone klippa mig tänker jag innan bebis kommer. Stackarn kommer bli helt förskräckt av sin mamma när han kommer ut :)

Svar på tråden BF Augusti 2016