• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Haha är det bara jag som kommer att insistera på att min sambo ska stanna på BB? Min son kommer att ha min bästa vän som barnvakt och hon är jätte duktig med honom så det oroar jag mig inte för :) skolan kommer att ha satt igång då också och hans skola ligger närmare henne än oss.

Helst vill jag inte stanna så länge på BB, bara så jag får upp krafterna lite innan jag kmr hem till hemmet med barn och adhd tjat haha. En natt hade varit perfekt :D men beror på min återhämtning.

Alltså det här med BB väskan skrämmer mig nästan, helt plötsligt är det ju dags? Känns som att när den väl är packad så kan det börja när som helst. Vi som har suttit här sen början och skrivit o snart har vi nått mållinjen :) spännande men läskigt!

Vad ska ni köra på för bedövning ? Nån spec ställning o föda i?

• Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-06-22 13:23:31 följande:

Då har jag precis tvättat upp dom sista bebiskläderna och när jag la dom jämte dotterns tröja i stl 92 så ser dom ju så pyttesmå ut!!!
    Sen kom jag på att jag ju ska klämma ut den där pytten ur fiffi och då blev det ett annat perspektiv ha ha ha....aj aj aj XD

Hahah, så tänker jag också. "åh vad liten han kommer va" när man kollar på kläderna i storlek 50. Sen när tankarna vandrar åt - han ska faktiskt komma ut ur dig, så är han inte så liten längre ... Jag vill verkligen INTE gå över tiden, det får bara inte hända! :O haha
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-06-22 13:26:42 följande:

Haha är det bara jag som kommer att insistera på att min sambo ska stanna på BB? Min son kommer att ha min bästa vän som barnvakt och hon är jätte duktig med honom så det oroar jag mig inte för :) skolan kommer att ha satt igång då också och hans skola ligger närmare henne än oss.

Helst vill jag inte stanna så länge på BB, bara så jag får upp krafterna lite innan jag kmr hem till hemmet med barn och adhd tjat haha. En natt hade varit perfekt :D men beror på min återhämtning.

Alltså det här med BB väskan skrämmer mig nästan, helt plötsligt är det ju dags? Känns som att när den väl är packad så kan det börja när som helst. Vi som har suttit här sen början och skrivit o snart har vi nått mållinjen :) spännande men läskigt!

Vad ska ni köra på för bedövning ? Nån spec ställning o föda i?

Min sambo SKA stanna, annars åker vi båda hem. Vi kan knö ihop oss i en 90 säng i värsta fall :)

Ja denna BB-väska. Vet inte alls vad jag ska ha med ännu. V35 nu så jag kanske får lägga i det viktigaste snart.

Bedövning vet jag inte, helst ingen. Men jag har ju inte gjort detta innan så jag tar det som det kommer.
    Jag har haft många smärtsamma sammandragningar och när dom kommer så känns det skönt att stå på knä och luta/ligga mot ngt samtidigt som jag får massage. Så jag föreställer mig att det är typ så jag kommer känns på förlossningen med :)
  • moen

Hallonpajen, Jaa mental aktivering är ju bra! Ena min är superduktig på att lösa olika grejer, medans den andra inte ens kan lära sig sitt -.- Ibland undrar jag helt seriöst om hon har någon hjärnskada.. Har varit dålig på det där men kanske något man ska ta starta igen :)

Kela, Ibland tittar jag på kläderna och tycker dom ser stora ut (?!?!) och får lite smått ångest över att behöva klämma ut en sån där stor unge!

Mulan, Jag vill att min sambo stannar med mig! Skulle känna mig så vilsen annars helt ensam med bebis.. Men vi har ju inga andra barn att ta hand om så.. :) Vet inte hur länge jag vill stanna, om jag vill hem fort fort eller stanna så länge som möjligt. Får känna efter då men vill verkligen att det här med amningen kommer igång så kanske klokt att stanna :)

Ja tiden har gått läskigt snabbt! Nu är det bara några veckor kvar och här står man och har inte gjort nånting. Känns som att någon snodde tiden från mig! Samtidigt som jag vill ha henne hos mig känner jag att jag kanske skulle behövt några extra veckor för att förbereda allt.

Eftersom det är första gången jag föder så har jag ingen aning om i vilken ställning jag vill föda i :O Rekommendationer? Har sagt att jag inte ska ha någon smärtlindring. Lustgas på sin höjd men inget annat! Får se om det verkligen blir så ;) Man låter kaxig nu, men sen...

• Kela1981

Jag har ju inte fött vaginalt tidigare så detta blir första gången för mig.
    Är ganska tveksam till lustgasen, tycker inte om att andas in saker och blir väldigt lätt illamående :/ Annars är jag nog öppen för det mesta. Vill helst inte ha mer ont än jag måste och ser inget behov av att föda utan smärtlindring. Mitt enda mål (utöver att bebis kommer ut då) är att jag vill ha en positiv upplevelse av förlossningen :)

• Mika86

Oj 25 inlägg sen jag kollade igår , kan inte citera alla o kommer inte ihåg vem som skrev vad Vi har en gamling nu, labrador/border collie som fyller 12 i juli, när vi fick yngsta va han nästan 2 år, han va med o kollade när vi boade o hade oss o när vi kom hem från bb så hälsade han i lugn o ro o blev jätte glad, nu är han nog mer "hmmm en till" Jag vill komma hem efter de där 6 timmarna men insett att det nog inte blir, har bedömning kl 13 o räknar högt att han är ute vid 20-21 på kvällen, antagligen åker gubben hem direkt o avlöser barnvakterna o sen hämtar de oss dagen efter, iom att skolan inte ha börjat då så ha man iaf ingen tid att passa. Jag har haft alla möjliga förlossningsställningar, rygg, sidan o typ halvsittande eller så liggande som det bara gick i bilen Smärtlindring har jag bara haft lustgas när jag haft nåt o funkar jätte bra, iofs bara haft den i 1-1,5 timme som längst så vet inte om det kan bli för mycket av den

• Nefermiw
    Hallonpajen skrev 2016-06-22 13:04:15 följande:

Det var min BM på föräldrautbildningen vi hade via MVC nyligen (jag går i Bjärred) som sade att det var det allmänna rådet att man skulle stanna så kort som möjligt. Men jag hoppas inte det stämmer för jag vill gärna hinna varva ner där en stund innan jag kommer hem till vår 4H-gård (hund, katt, kanin, fiskar och 2 barn och 1 man ;D).

moen: det var det knäppaste jag hört! Hundar är lika mkt familjemedlemmar som andra! Kör du lite mental aktivering med hundarna? det är ju toppen när man inte kan röra på sig som förr. Bättre än vilken långpromenad som helst :)

Hmm... då måste jag fråga min barnmorska nästa gång jag ser henne. Jag bor i Lund och har inte hört att det skulle vara svårt att få plats på patienthotellet, men jag har inte frågat heller.

Jag vill gärna stanna på patienthotellet tills att jag mår bra och känner att amningen kommer att funka. Min man stannade inte över natten med första barnet, så det kommer han säkert inte göra nu heller, men planen är att dotterns mormor eller farmor passer henne och sover över ett par dagar tills jag kommer hem.
  • Nefermiw
    Kela1981 skrev 2016-06-22 13:23:31 följande:

Då har jag precis tvättat upp dom sista bebiskläderna och när jag la dom jämte dotterns tröja i stl 92 så ser dom ju så pyttesmå ut!!!

Sen kom jag på att jag ju ska klämma ut den där pytten ur fiffi och då blev det ett annat perspektiv ha ha ha....aj aj aj XD

Min dotter var 4,56 kg och 57 cm när hon föddes, så vi använde knapp storlek 56 på henne och jag hade inte köpt större, så jag fick skicka iväg min man efter fler och större kläder.

Nu är mitt problem om jag ska köpa ett par bodys i storlek 50 ifall lillebror är "kort", men han är uppskatat till att väga 4,2 i 40+0 så kanske han redan kan passa storlek 56.
  • Curlingmorsan

Det här med kläder och storlek tycker jag är jättesvårt. Dottern vägde 2400g och var 47cm lång när hon föddes. Hon hade stl 44. Sonen vägde 3050g och var 50cm så han hade stl 50. Min sambo har ingen direkt koll på hur stora hans barn var och vad de vägde. När jag var inne på koll på förlossningen för två veckor sedan så var Lilleman i magen normalstor sa läkaren. Men vad räknas som normalstor? Pratade med min bm idag och frågade vad mitt sf-mått var sist, det var 29 i v 29+6, lite över normalt sa hon. Vad har ni andra haft i v 29? Jag har köpt mest kläder i stl 50, börjar bli rädd att han inte kommer kunna ha dem.

• Curlingmorsan
    moen skrev 2016-06-22 12:27:15 följande:

Hahaha ja det är så att man skrattar :D helt sjukt är det! Skulle aldrig i hela mitt liv ens komma på tanken. Han kommer väl inte bli någon höjdare till farfar.. Efter att ha varit en fruktansvärd pappa till min sambo och hans syskon kommer han aldrig att få vara barnvakt till mitt barn. Aldrig! Han får va glad om vi ens låter honom träffa henne. Att oplacera honom?! Sjukt bra idé hahahah!

Det är super mysigt om barn får ha djur runt sig när de växer upp! Tyvärr är min sambo också allergisk så blir inga mer pälsdjur efter hundarna. Men jag har redan börjat prata om att skaffa orm eller nåt annat kul (sambo vill ha sköldpadda) :D

Orm kul??? Är du helt från vettet??? ;) Fy jag får rysningar bara av att läsa ordet orm. Ormar är nog min största fobi, det och höjder. Fyy!!! (Hoppas du tar det på rätt sätt och inte tar illa upp!) ;)
Svar på tråden BF Augusti 2016