• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Haha just ja sen sa hon oxå "om jag inte kan ta ledig från jobbet så kan farfar vara hemma med honom". Då kan jag säga att svärfar satt där där bredvid och hade inte ens erbjudit sig att ta ledigt (eftersom vi inte ens frågat!) gaash hon är så jobbig

• Snuttispluttis

Förstår dig Nmg!

Det är så frustrerande när föräldrar och svärföräldrar inte har samma syn på hur mycket som är okej att umgås och så. Man vill ju inte vara otrevlig heller. Antar att de bara vill väl, men ibland känns det som att de mest är själviska. Liksom att de skiter i om de är till hjälp eller inte för DE vill ju vara barnvakt/hälsa på osv..

Jag är nog lite extrem, men vi kan medvetet flytta långt bort från familjerna för att slippa träffa dem så ofta.

• Nmg

Haha ja det förstår jag men vill ju inte bo för nära liksom. tänk om de kunde förstå att om de inte tjatar så VILL man lämna bort barnen till den, men tjatar de så börjar man nästan få onda ögat haha. Nä men jag väldigt glad att ha många runt om mig som vill ställa upp, men just den här gången när hobtjatar om att ta ledigt från jobbet så är bebis ca 8 veckor. Jag kanske inte ens ska gå på den där jobbgrejen dessutom har min chef sagt att jag kan ta med bebisen om jag vill komma och att hon till och med kunde passa honom haha.

Det där med att vara otrevlig är jobbigt jag kan inte vara otrevlig, för jag för snäll det är därför jag är rädd att hon kommer hänga med oss hela tiden. Så fort hon är ledig.

Snuttispluttis skrev 2016-07-18 07:30:05 följande:

Förstår dig Nmg!

Det är så frustrerande när föräldrar och svärföräldrar inte har samma syn på hur mycket som är okej att umgås och så. Man vill ju inte vara otrevlig heller. Antar att de bara vill väl, men ibland känns det som att de mest är själviska. Liksom att de skiter i om de är till hjälp eller inte för DE vill ju vara barnvakt/hälsa på osv..

Jag är nog lite extrem, men vi kan medvetet flytta långt bort från familjerna för att slippa träffa dem så ofta.

• Nmg

Hur ska ni bädda vagnen? Har ni köpt Åkpåse och annat? Jag har köpt olika filtar, fleece, galler bommul osv. Har inte köpt nån jacka eller så till bebisen. Svårt att Veta hyr det kommer bli i slutet av augusti, det brukar ju kunna vara sommarvärme då

• HJohannesson
    Nmg skrev 2016-07-18 10:50:57 följande:

Hur ska ni bädda vagnen? Har ni köpt Åkpåse och annat? Jag har köpt olika filtar, fleece, galler bommul osv. Har inte köpt nån jacka eller så till bebisen. Svårt att Veta hyr det kommer bli i slutet av augusti, det brukar ju kunna vara sommarvärme då

Jag får förhoppningsvis barn snart så jag har inte köpt ngn åkpåse. Jag har inte ens en kudde ännu haha.
    Men en filt borde väl räcka ganska långt?
    Och att bebisen har en varmare overall (alltså de i tyg) de kallaste dagarna.

Jag köper åkpåse sen när jag vet om det blir en pojk eller flicka :)
  • Mulan91

Jag har inte gjort nåt med vagnen alltså! Har köpt en vanlig kudde och en panda kudde, en ska till sängen en till vagnen men har inte bestämt mer än så haha.

Tänkte vänta med åkpåse till det blir lite kallare... Tänker också att en liggdel med lock och filtar borde räcka gott och väl. Vill också vänta tills jag vet könet :)

Spännande nu och veta vem som blir först ut :D hihi.

• Kela1981

Vi har köpt Åkpåse men den är inte tänkt att börja användas förrän senare i höst.
    Förhoppningsvis så är det ju hyfsat väder och då räcker det med filtar osv. Det enda man kan tänka på är att kylan kommer underifrån också på vagnen. Vi har ett fårskinn som bebis får ligga på. Det värmer på vintern och svalkar på sommaren och sen kan man justera med filtar, overaller, lock osv. Här nere i söder så blåser det ju typ alltid så då kan det dra kallt undertill i vagnen också :)

Idag är jag riktigt trött på det här att vara gravid. Vill ha ut ungen nuuuuuuuuu! Men inser ju att det är några veckor kvar :(
    Vecka 36 idag :)

• Mal Mal

Kom just från bm. För två veckor sen låg bebis med huvudet neråt, dock fullt rörlig. Idag v.37+5 fick jag beskedet att han ligger på tvären. Så ska in till spec.mvc i morgon. Blev plötsligt väldigt orolig för snitt.. Är det ngn här som har erfarenhet av det så här nära bf? Detta är nummer 3 och jag har fött två barn innan, vaginalt och utan fl-komplikationer.

• Mulan91

Jag är också sjukt trött på att vara gravid. Och allmänt sjukt trött :( vill bara sova typ hela tiden! Känt av hormoner också, jag o sambon bråka o vi bråkar nästan aldrig buhuu. Tråkigt.

Mal mal; min kollega/vänninas bebis låg också på tvären, de fick vända på bebisen och sen sätta igång henne. Men det gick jätte bra :) inga komplikationer alls.

• Misszandra

Ta inte illa upp nu tjejer men det känns skönt att höra att jag inte är den enda som har problem med min svärmor, hon är också väldigt pushig, hon säger också konstiga grejer som att vi inte borde ha vår bebis i sängen men när vi kommer och hälsar på (de bor 3.5h bort) så ska hon sova med honom i sin säng. Man bara, eh, nej!? skulle inte tro det va. Och till dig som skrev (minns inte vem det var) att du önska att du bodde längre bort, jag tror inte det är mkt bättre för mina svärföräldrar tänker typ flytta in när väl vår bebis kommit, eftersom de har så långt att köra, jag hade hellre haft över de på fika några gånger i veckan än ha de boende här i flera dagar/vecka. 

Måste också berätta, igår var jag 99% säker på att min förlossning hade startat. Jag har ALDRIG haft så ont som jag hade, jag visste inte vart jag skulle ta vägen och det blev bara värre och värre, kunde inte stå rakt upp och det bara högg i magen hela tiden. Tog en alvedon som inte hjälpte alls, sen hittade jag en ställning i sängen som var någorlunda bekväm så jag lyckades andas när det inte gjorde ont och jag var så trött efter att ha varit på IKEA hela dagen så jag somnade, men vaknade typ 100ggr på natten men när jag vaknade imorse var det som borta, puts väck. Ingen smärta alls, förutom lite molande som jag alltid har. Jag är sååååå himla trött på detta nu, kan han komma ut nån gång?

Svar på tråden BF Augusti 2016