• Mulan91

BF Augusti 2016

Jag fick en sån smärta med min förra, det var normalt vad jag förstått :)

Åhhhh lyckosar som gått så låångt! Här är vi på ynka v 34 haha :(

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-07-13 06:32:25 följande:

Ja då vaknar man med att fötterna är lika svullna som när man la sig det blir så mycket värre av värmen så idag blir det stödstrumpor på usch.vaknade dessutom av lättare mensvärk typ i ljumskarna har hållt i sig ett tag nu, intr speciellt skönt.. gör ni Nåt speciellt när ni får "mensvärken", alltså För att den ska minska?

En fråga till er som haft väldigt låga järnvärden nu under graviditeten hur har det gått för er? Jag har blivit utredd nu och läkaren hittar inget "fel". Jag ska öka dosen av mina vanliga vitaminer och ta 2 om dagen för att få Bättre b12 värden och

Sänka Niferex från 2 till 1 då läkaren menade att det inte kommer nån större skillnad att jag tar 2. Hade 101 i värde sist (när de kollade via blodprov i armvecket) nu verkar det som att det är

bM och deras läkare som ska bestämma vad som är ok nivå inför en förlossning. Alltså jag är så less på detta nu! Vill verkligen inte få järnsprutor eller blod, allt kretsar kring järn nu, så leds usch!!!

Ska ringa Bm idag, få se vad hon säger. Så avis

På er som har kommit närmare, jag är bara i v 34 känns som en evighet tills det här är över...

God morgon! Jag hade också 101 i järn sist. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Fick öka dosen Niferex till två per dag och så sa BM att det förmodligen kmr att vända snart för att d e just nu barnet tar som mest järn sen lugnar det ner sig. Konstigt att de kan säga så olika! Utöver det så har hon inte sagt att vi ska göra något mer, antar att hon vill se om det ökar sen först.

Jag valde själv att beställa hem hälsokost med extra järn i också men har inte fått hem det än. Beställde Spirulina kapslar :) får se om de kanske tas upp bättre än niferex.
  • Mulan91

Ja väldigt frustrerande när man gör det man kan men inget händer :( vi får hoppas att det vänder snart!

• Mulan91

Nej jag har inte frågat än för jag inte hunnit få hem det! Tack för tipset ska kolla upp det :) i värsta fall får jag vänta tills efter graviditeten, bara några veckor kvar haha xD

Usch jag har en sån klåda i min hårbotten :(((( nån mer som fått problem med det?

• Mulan91
    Misszandra skrev 2016-07-13 20:29:11 följande:

Vet inte om jag skrev och frågade här förut, mitt minne är inte vad det brukar. Men jag chansar och frågar igen.

Är det någon här som har haft ont i underlivet när bf inte är allt för långt bort, jag menar till er som fött barn förut. Eller om nån annan haft det?

Jag har de senaste typ 2-3 dagarna fått mer och mer ont i underlivet, jättesvårt att förklara smärtan men det känns liksom inte i magen men ändå ganska långt upp, lite som ett tryck och spänningar och smärta helt enkelt. Har googlat lite och fick då fram att det både kan vara förlossningen som är på G, att kroppen börjat förbereda sig eller så kan det vara foglossning. Något som jag märkte igår var att när jag duschade och värme kom på, låter superskumt i know men det släppte lite då, för stunden. 

Jag fick som en strålande känsla neråt i fiffin och vet att min vännina fick ont som du beskriver nån månad innan förlossningen :) verkar vara normalt.

Fråga BM annars :)
  • Mulan91

Jag tror min mage har sjunkit och jag är också i vecka 34... Den e nog inte helt "nersjunken" haha men definitivt lägre än tidigare.. Min mage är mjuk ibland och stenhård ibland, beror på hur bebisen ligger också:) tror inte du bhvr oroa dig

• Mulan91

Åh va spännande :) vissa av er är nästan i mål!! 43 dagar kvar här -.- tycker tiden går sjukt långsamt nu. Iofs har jag inte så mkt att göra om dagarna... Alla jobbar så jag e mest med min son ute i nån park eller så. Nästan så man saknar jobbet, men bara nästan ;)

• Mulan91

Ja Gud det är ju verkligen inte samma sak att vara gravid utan barn tidigare, positivt och negativt. Min son håller igång mig vilket är bra men ibland blir jag helt förstörd spec när han trotsar!

Längtar så till BF haha. Förjäkligt att inte orka göra nånting, att gå till stranden bara tar ut mig helt. Heja oss :( haha snart så!

Tänkte också börja med hallonbladsté imorgon :D

• Mulan91

Min son har jätte bra kontakt med sin mormor och sin farfar. Farmor bor inte i landet och morfar skiter totalt i sitt barnbarn. Så det är 50/50 här. Har iaf en barnvakt som nästan alltid ställer upp när jag behöver henne :) (mormor). Jag är ensam vårdnadshavare om min son så all hjälp är verkligen guld värd !

• Mulan91

Jag har inte gjort nåt med vagnen alltså! Har köpt en vanlig kudde och en panda kudde, en ska till sängen en till vagnen men har inte bestämt mer än så haha.

Tänkte vänta med åkpåse till det blir lite kallare... Tänker också att en liggdel med lock och filtar borde räcka gott och väl. Vill också vänta tills jag vet könet :)

Spännande nu och veta vem som blir först ut :D hihi.

Svar på tråden BF Augusti 2016