• Mulan91

BF Augusti 2016

Åh nej I know the feeling! Eller kanske inte det där me att slita av byxorna men liknande hahaha xD undra om man kmr sakna att vara gravid sen haha

• Mulan91

Kelahaha det tog sin tid! :) men v 35 e bra tid o börja. Tänkte också införskaffa det den här veckan och börja dricka nästa. Har läst att det ska vara bra för amningen men jag har aldrig provat det själv :)

Misszandra jätte tråkigt att läsa det där, tycker du själv ska säga till på ett snällt sätt att det inte är roligt och gör dig mer nervös när de skämtar så. Tråkigt att din sambo inte säger till! Större än 56 lär ungen inte ha ändå.. Försök att inte stressa för mkt <3

• Mulan91

[quote=76787547][quote-nick]Nmg skrev 2016-07-10 22:56:24 följande:[/quote-nick][/quote]

Tack för amningskläderna Nmg! :)) de var inte så stora så de blir bra spec här hemma ! Kram

• Mulan91

Ja vecka 35 ska vara bra tid så man inte skyndar på nåt som inte borde skyndas på om man säger så haha :) jag tänkte också börja nu på söndag!

Skönt att det verkade se bra ut, trösta dig med att du snart får se bebisen i verkligheten istället! <3 inte långt kvar nu!

• Mulan91
    mikamon skrev 2016-07-11 17:27:46 följande:

Ville bara kika in och berätta att vår lilla tjej tittade ut den 2/7. Hon var egentligen beräknad 1september. Jag hade onda sammandragningar och åkte in till spec-förlossningen för att kolla upp dessa bara dagarna innan. Blev så att jag blev kvar där då min tapp var förkortad och sammandragningarna gav sig inte trots värkstoppande dropp. Fick två kortisonsprutor för bebisens lungors skull. Själva förlossningen gick snabbt tycker jag. Vattnet togs ca 14.00 och 15.55 kom hon ut.

Hon mår bra och gör framsteg varje dag. Klarar sig utan kuvös och andningshjälp. Vår starka lilla tjej <3

Tack för uppdateringen och ett stort grattis! :) lycka till med allt! Kramar
  • Mulan91

Åh jag är inte ensam!! Jag har inte heller någon aptit!! :((( jag äter sjukt lite och försöker lite till för barnets skull. Gör lite smoothies eller äter frukt för att få i mig tillräckligt med näring men tror inte det är tillräckligt egentligen. Hoppas aptiten kommer tillbaka!

• Mulan91
    Hallonpajen skrev 2016-07-12 12:15:35 följande:

Hej tjejer!

Nyss hemkommen från 10 dagar i Stockholm (min pappa bor där) och intensiva dagar med Skansen, Junibacken, shopping mm Läser om era ökade Sd och förvärkar och jag har, precis som vid min förra graviditet, nästan inga Sd alls eller förvärkar! Det är så sjukt att jag har jättemycket problem med det flera veckor runt vecka 20 (då man absolut inte vill ha det!) men mindre ju längre graviditeten går...sjukt märkligt. Men, jag är såklart glad för det!!!

Hur aktiva är era bebisar i magen? Den här är galet stökig, inte alls lik det jag är van vid, är nästan rädd för att det är något fel...vid båda UL har han inte varit stilla en sekund och det är ett jäkla liv hela dagarna. Är såklart glad att känna honom så ofta och regelbundet men undrar om han typ redan har adhd eller något annat...

Går in i v 34 idag och förlossningen känns låååångt borta. Jag fortsätter fylla på högen med nysydda bebiskläder men vi har inte förberett något annat.

Synd att jag har aptit kvar, med mina 20 kg viktuppgång...

Ang. Föräldrautbildning så gick vi en med både förstagångs och omföderskor. 2 ggr 3 timmar och det behövdes verkligen! Vi hann ändå inte med allt och så himla bra att repetera och prata om allt. Jag brukar även lyssna på förlossningspodden när jag syr - rekommenderas varmt!

Vad handlar förlossningspodden om? Eller ja, om vad fattar jag men vad tar de upp för ämnen o så? :)

Min bebis nu är lugnare än min första.. Vet inte vad det beror på. Jag rör på mig mer och äter mycket hälsosammare den här graviditeten, och är lite äldre. Det är typ skillnaden. Socker vågar jag knappt inta för min första son har adhd och på nåt sätt får jag för mig att socker bidrar haha, jag dricker lugnande teer också nu i förebyggande syfte. Vet inte om det ger effekt men det kan ju inte skada haha.

Första sonen sparkade runt som en galning typ hela tiden, men BM sa att många barn som är aktiva i magen blir "lugna" barn när de kommer ut. Så oroa dig inte för mycket :) äter du mycket socker kan du ju prova att sluta och se om det blir nån skillnad där inne :)
Svar på tråden BF Augusti 2016