• Mulan91

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-07-04 11:14:20 följande:

Ok jag kan posta det svarta och vita till dig idag

Förlåt haha skrev Kela. Jag vill inte skriva ner mina uppgifter här på forumet haha :/ hur gör man det smidigt?
  • Mulan91

Jag hade en läkare via MVC och han ordnade direkt med min sjukskrivning, kändes som att han knappt behövde höra mycket mer än att jag hade ont och var trött.. Det var enkelt. FK var lite jobbiga men d gick igenom till slut!

• Mulan91

Haha! Jag tycker att folk kunde vara jätte jobbiga på det viset när jag fick min son. De höll på och ibland blev jag arg haha typ när man höll bebisen o ville få honom o sova eller nåt så kmr nån främmande o ska hålla på -.-

För nån dag sen tog en tant sig friheten att krama honom o han är 6 år idag... Jag skulle ALDRIG få för mig att röra nåns barn :o

Jag kan bli irriterad på saker som ex i bussen att folk tar tag i vagnen för att stödja sig o sen står sådär och håller där jag brukar hålla i vagnen xD haha usch liksom don't touch.

• Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-07-05 00:43:31 följande:

Alltså jag håller på att bli galen!!!!! Det kliar ÖVERALLT!!!!

Bm tog prover förra veckan som inte visade något alls men jag ska be henne ta nya på onsdag när jag ska dit för det här börjar driva mig till vansinne!

Har så jäkla svårt att somna för jag bara kliar mig och sambon kan inte heller sova eftersom jag stör. Antar att han set fram emot att åka iväg på torsdag :/

Mina ben ser helt förjävliga ut av allt kliande!

Fortsätter detta så kommer hela jag att vara ett enda köttsår lagom till förlossningen :(

Jag har också fått lite problem med kliande :o fått eksem i nacke, panna och mellan fingrarna. Jätte konstigt! Jag använder sheasmör mot det, det hjälper mig. Finns det inget du kan testa? :( hoppas det går över snart!
  • Mulan91

Gud vad trött man e på att vara gravid. D e så svårt att sova bekvämt :( vakna upp med värsta migränen för jag ansträngde mig så för att kunna somna inatt-_-

Allt är typ förberett här hemma så man vill liksom att det ska vara dags men jag har mer än en månad kvar :((( 27 aug är så låååångt!!

Ursäkta gnället haha orkar inte gnälla mer till min sambo

• Mulan91

Vad e tanken med andningslarm, piper det om andningen upphör ? Ska man då göra första hjälpen? Läskigt o ens tänka på.

Skippar också andningslarm mest för att jag aldrig haft :P

Kan tänka mig att det är jobbigt att inte veta hur du ska förlösa :) hoppas det blir som du önskar.

• Mulan91

Gud det kliar bara jag läser det här. Klåda är bland drt värsta, minns när jag fick nässelutslag över hela kroppen... Förlorade nog förståndet där ett tag!

När du kör socker peeling, prova rent brunt rörsocker. Det ska fungera som lugnande och är anti inflammatoriskt <3 hoppas verkligen du mår bättre snart.

Undra om jag också fått klåda mellan fingrarna, nacken och pannan av samma anledning? Hmm :/

• Mulan91

Jag ville också undvika "för mycket" stöd så jag köpte en spandex grej på Lindex bara haha... :)

Jag blev smal ganska snabbt efter första men antar att Jag inte ska hoppas på en lika snabb återhämtning?

• Mulan91
    E81 skrev 2016-07-07 08:49:24 följande:

Hej tjejer!

Minns ni mig? Jag hann vara med någon vecka i slutet av maj/början på juni. Ville bara berätta att min lilla Abbe föddes på nationaldagen i vecka 30+6. Han vägde 1390 g och var 39 cm lång. Vattnet gick dagen innan och 26 timmar senare föddes han med akut kejsarsnitt. Allt har, efter omständigheterna, gått fantastiskt bra! Abbe är stark som tusan och efter bara 3,5 vecka på neo fick vi åka hem förra onsdagen (fortfarande inskrivna men med hemsjukvård). Han ammar duktigt och växer bra, igår vägde han över 2 kg! Hela familjen mår bra, även om vi är ordentligt trötta i perioder.

Lycka till med era små och kom ihåg att lyssna på era kroppar och lita på magkänslan! Ingen känner era kroppar och bebisen där inne bättre än ni.

Heej!

Åh Grattis! Måste ha varit superläskigt men vad glad jag blir av att läsa att allt gått bra! Ta hand om er<3 kram
Svar på tråden BF Augusti 2016