• Mulan91

BF Augusti 2016

Jag är också sjukt trött på att vara gravid. Och allmänt sjukt trött :( vill bara sova typ hela tiden! Känt av hormoner också, jag o sambon bråka o vi bråkar nästan aldrig buhuu. Tråkigt.

Mal mal; min kollega/vänninas bebis låg också på tvären, de fick vända på bebisen och sen sätta igång henne. Men det gick jätte bra :) inga komplikationer alls.

• Mulan91

HAHAHAHA skogsvarelse! Inga problem, har inget badkar :((((( ! Funderar också på det här med att raka benen. Jag vill men det går ju liksom inte, är rädd att jag ska ramla i duschen om jag försöker för mycket haha. Men lär raka ändå xD

Skönt med fint väder :D ska trycka i mig glass och njuta. Vill sola lite men shit va man inte orkar sola nuförtiden. Känns som att man kokar inifrån efter en liten stund haha.

• Mulan91

Ang besök efter FL så är jag inte så orolig. Mina vänner och familj förstår mig gott o väl. Tar gärna emot besök men kmr förmodligen vara ganska trött ett tag efteråt så det får bli korta besök, självklart ska alla få se bebben :)

• Mulan91

Hoppas du mår bättre snart Moen :) slemproppen ska ju gå så förhoppningsvis är något på G för dig :D Försök o ta det lugnt och viiiila! Ät också haha.

Kramis!

PS va duktiga ni varit som rakat benen. Jag som alltid rakar har typ inte gjort det på hur länge som helst. Aldrig sett mina ben så här sen jag började raka HAH.

• Mulan91
    Mal Mal skrev 2016-07-19 21:34:48 följande:

Tror det är svårt att känna det läget. Min bm kunde verkligen inte få grepp om hur han låg och det tog 20 min hon kunde finna hjärtljuden, eftersom de lättast hittas på rygg/skulderblad. När de ligger så, så är det rörliga delar överallt frampå magen. Dock var jag säker på att han låg ogynnsamt och kanske o på tvären. För som sagt gör det väldigt ont i hela magen/det spänner oavsett vad jag gör. Ikväll har jag fått riktigt ont i ländryggen också, kan beror på bebisens läge? Har inte ansträngt mig el nåt sånt... Har också känt mig väldigt bajsnödig hela dagen, utan att faktiskt vara det (ursäkta). Jag går in i v.39 imorgon.

Lycka till hos bm! Alltid skönt o gå dit tycker jag. Ska dit dagen före bf bästa gång.

Men åh va spännande, du är ju princip i mål! :))) hoppas bebben vrider lite på sig för dig.
  • Mulan91

Jag fick lustgas och epidural under min första förlossning. Lustgasen var okej, epiduralen räddade mig typ haha. Kunde slappna av och vara mig själv när den verkade. Hade inga problem med att kissa efteråt men däremot hade jag ryggproblem ett tag efter, vet inte om det var pga EDAn men d va runt området där nålen hade gått in...

Den här gången vill jag ha lustgas och testa TENS. Ryggbedövning om det behövs, läste att omföderskor inte alltid får epidural utan en annan ryggbedövning just för att förlossningen brukar gå snabbare. Tror den går ur snabbare också. Kommer väl lita mkt på personalen men ungefär så har jag tänkt :) värmekudden ska med!!

• Mulan91

Har ingen koll på miyt SF mått annat än att jag följer kurvan haha :/ är ganska irriterad. Har inte varit hos BM på 4 veckor eftersom att min ordinarie varit på semester. En vikarie bokade in ett besök för 2 veckor sen men gav mig fel tid så jag fick åka hem igen. Idag skulle jag haft tid med min ordinarie som vikarien också hade bokat in. Tror ni inte hon gett mig den tiden fel också?! BM ringde imorse o fråga vart jag var fastän vikarien hade skrivit 13:00 -.- så jaa jag har ingen koll på nåt nu.. Min ordinarie ordnade så jag kan komma in imorn, ska fråga om måttet då. Känner mig gigantisk iaf haha :P

• Mulan91

Är någon annan helt sjukt trött? Jag skulle kunna sova hela dagen, :( känner mig läskigt trött! Det började för två dagar sen och har hållt i sig.

• Mulan91

Tack för era svar, skönt att höra att man inte är ensam! Skrämmer mig själv nästan med hur trött jag är! Orkar ju nästan ingenting :( man känner sig lite som ett skal av en människa just nu haha! Jag är ju bara i vecka 35 :(((( hoppas inte det är så här flera veckor till!

• Mulan91

Jag har också fått sån där mensvärk nu, men jag e bara i v 35? Kanske e nåt vanligt xD BM verkade inte oroad.

Nån här frågade om SF mått, mitt ligger på 34 nu i v 35 :)

Mitt järn har jag lyckats höja! 113 nu :) var på 101 för 4 v sen ungefär.

Spännande för er som har så kort tid kvar :) åh jag e avis haha!

Svar på tråden BF Augusti 2016