Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

moen skrev 2016-07-21 16:35:09 följande:

Du ska inte be om ursäkt kela :) nu har vi varit gravida så pass länge, och det är faktiskt inte kul längre! Nu vill man bara få det överstökat. Önskar att min sambo kunde känna hur jävla ont man har hela tiden så hade han förstått. Ibland känns det som att han tycker jag överdriver. Blir också galen på det där med disken :) sa till honom för någon dag sedan att "så fort du kommer hem blir det kaos här hemma!". Ångrar mig lite nu och fått dåligt samvete.. Kändes inte schysst. Men ibland tar tröttheten och smärtan över och då klarar man inte längre av att vara en snäll och trevlig fästmö! Förstår såklart att han inte heller har det lätt :( uff

Ha ha ha ha tack snälla du för det svaret!
    När sambon kom hem från Kina i måndags så hann det gå typ 12 timmar innan jag utbrast " det ska fan inte vara lättare att vara höggravid och själv med en 2-åring än att ha dig hemma! Du stökar bara till det!"
    Han kände sig nog inte så välkommen :/ Men det är klart att jag inte vill vara utan honom! Fast ibland är det bara påfrestande på alla plan.

Känner av mina sammandragningar mer ikväll än vad jag brukar. Hade en precis som faktiskt gjorde lite ont. Nu känns det att man närmar sig och det är skönt!
    I denna värmen är det inte kul att vara gravid :/
  • Kela1981

Ja eller hur?
    Antar att det är en kombo av hormoner och att man är så nära nu att man blir otålig av detta eviga väntandet :)

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-22 12:58:59 följande:

Hej tjejer!

Har inte hunnit läsa alla inlägg, men det verkar hända grejer för flera nu ju. Skoj!

Måste få berätta att det verkar ordna sig för oss! Min man har fått en tjänst här i Helsingborg så han behöver inte åka tillbaka till Norge och jobba. Och vi har fått förstahandskontrakt på en nyrenoverad 4a mitt i centrum som vi just nu håller på att flytta in i :D En månad kvar till BF så gott om tid att packa upp och fixa inför bebisens ankomst.

Tack för allt stöd! Snart är jag äntligen hemma!!

Sa jag ju ;)
    Stort grattis till er! Skönt att kunna slappna av och bara njuta av förberedelserna resten av tiden <3
  • Kela1981

Vecka 36 börjar gå mot sitt slut och jösses vad jag är redo för bebis nu! Speciellt i den här värmen, puh!
    Satt med fötterna i dotterns pool medan hon serverade mig "kaffe" och bedrev vattenkrig mot sin pappa hela eftermiddagen. Det var lagom aktivitet :)

Hoppas att foglossningssmärtorna försvinner hyfsat fort efter förlossningen :/
    Någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar ungefär?

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-07-22 21:10:52 följande:

Hazel Graze haha min sambo är också chilenare xD

Kela jag frågade runt lite om foglossning efter FL, i vissa fall kan det hålla i sig under amningen. Men de flesta sa att det försvann efter FL :) bara en jag känner som hade fortsatta problem och hon hade riktigt grov foglossning under själva graviditeten.

Åh vad bra det låter! Då hoppas jag att mitt försvinner direkt :)
  • Kela1981
    Misszandra skrev 2016-07-23 01:43:03 följande:

Åååh, hur kan bebis gå från lugn som en filbunke hela dagen till världens yrväder nu mitt i natten. Herregud vad han bökar runt och verkligen försöker göra sitt utrymme större än vad det är, han borde komma ut om han inte är nöjd med spacet som finns för honom. 

Jag är i vecka 39 (38+2) idag, och jag är sååå himla trött på att vara gravid jag säger flera gånger om dagen, "när ska du komma ut?" Börjar känna mig otålig och desperat. Finns det verkligen inget man kan göra? Denna smärta har pågått i 2 månader, borde inte vara tillåtet. 

Jag har också en som inte verkar nöjd med utrymmet hon bor på ;)
    Känns som om hon kommer med fötterna först genom högersidan ibland :/

Nä det borde vara nån restriktion på smärtorna man får ha innan själva förlossningen.
    Tror tyvärr inte så mycket på dom där grejerna man kan göra för att starta förlossningen. Bebis kommer liksom när den känner att det är dags. Bara att härda ut tyvärr :(
    Men vi är i alla fall flera som lider samtidigt om det är till någon tröst ;)
  • Kela1981

Alltså min kropp är nog lite annorlunda XD
    För första gången på evigheter hade vi sex ikväll och helt plötsligt så lägger alla sammandragningar osv tvärt av!
    Det är nog inte lönt för oss att satsa på nån färdknäpp sen ha ha ha....

Tog en extra kopp hallonte men det hände inget för det XD

Känns som jag kommer att gå över hur många dagar som helst....blir ett oktoberbarn ha ha ha ha

Snart inne i vecka 37 och ordentligt trött på det! Tjock, svullen, svettig och myggbiten överallt. En riktig läckerbit med andra ord ;)

• Kela1981

Jag tänker lite likadant Mulan!
    Även om sjukskrivning inte är något roligt så har jag fått spendera mer tid med dottern nu innan hon måste dela med sig av mamma och pappa till lillasyster.
    I min skalle så har vi laddat lite egenmys och jag har fått njuta av henne på ett sätt som jag inte kommer få möjlighet till när tvåan kommer.

I morgon börjar dom bygga vårt uterum och det ska bli sååååå najs att få det färdigt innan bebis kommer! Var lite nervös över att behöva ha hantverkare hemma när man är nyförlöst men om allt går som det ska så är det färdigt långt före hon anländer :)
    Lite drygt dock att man kanske inte känner sig lika manad att sitta i bikini när trädgården är befolkad av okända män :/ Kanske skrämmer iväg dom XD

• Kela1981

Gud vad söt han är Zarisen!
    Hade glömt hur små och gosiga nyfödingar är....
    Nu längtar man ju ännu mer efter sin egen <3

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-07-24 21:05:26 följande:

Är det foglossning om man känner av ryggen lite nedre delen, eller bara allmän belastning i v 36?

Jag har kommit upp i 1 mil idag, 4km cykling och 6km promenad men nu på

Väg hem fick jag ont i ryggen, högg till liksom

Det kan nog vara vilket som tror jag.
    Jag hade dött om jag hade cyklat 4 km och promenerat 6km på en dag! 
    Det låter väl lite som en överansträngning men det är ju svårt att veta.
    Hoppas det lägger sig snart för dig <3
Svar på tråden BF Augusti 2016