BF Augusti 2016
Vem i gruppen var det som hade beställt en gördel från jollyroom? Ska beställa en idag och tänkte bara kolla om storleken var liten eller en normal. Tänkte ta S/M då jag i vanliga fall har SM i storlek.
Vem i gruppen var det som hade beställt en gördel från jollyroom? Ska beställa en idag och tänkte bara kolla om storleken var liten eller en normal. Tänkte ta S/M då jag i vanliga fall har SM i storlek.
Okej nu börjar tom STHLM bli överdrivet varmt!! Vilken natt :( hur har ni andra haft det?
Jag har fått låna en sjal av min svägerska. Vet inte vad det var för märke men nån ekologisk historia har jag för mig.
Har provat att knyta den nu innan bebis kommer och det känns som att den kommer att vara mer skonsam för ryggen än en sele.
Får också känslan av att bebis kommer närmare en själv liksom. Mysigare än en sele :)
Jaa jag har en babybjörn bärsele men känns inte lika mysigt! Tittade lite på sjalar nu och fy va dyra dom är?! Är ju bara lite tyg liksom? Kan man inte köpa en tygbit och knyta med? :'D Förstår inte skillnaden.. hört att det finns massa olika sorter.
Snuttis, jag har druckit en hel del chokladmilkshake den här graviditeten! Nu har jag fastnat för marängsviss. Inte bra för vikten men ser ändå ut som en val så orkar inte bry mig! :)
Min lilltjej är inte fixerad än och då har jag 8 dagar kvar till BF :( Tror inte hon tänker göra det heller..
Usch, mygg låter inget kul Kela. Var i Skåne är det? I Helsingborg märker jag inte av några mygg, men det kanske det aldrig är i städer när jag tänker efter.
Men värmen! Orka packa upp och hålla på i supervarm och kvav lägenhet från sekelskiftet :S Och min man vägrar köpa fläktar för "det kommer inte vara så här varmt länge till"... Hjälper ju inte mig och min valrosskropp nu! Ska se om vi kan hitta nån strand i närheten idag får lite frisk havsluft och bus i sanden för dottern :)
Angående bärsjal har jag en Sino (tror jag den heter). Dock aldrig provat för dottern gillade inte sjal, men bra recensioner av den iaf :P
Och hörrni! Milkshake! Jag kan dricka hur mycket chokladmilkshake som helst nu i värmen. Så galet gott!
Kela, jaa begagnat har jag inte ens tänkt på.. Jag brukar aldrig handla begagnat annars men varför inte :) Får kolla lite blocket kanske.
Jag bor oxå utanför Lund och här är massor med mygg!!! Jag är stungen överallt men då har man ju något att göra när man ändå är vaken på natten pga värmen... ;)
Vi är på Tosselilla idag och har gått alldeles för mycket men det är svalkande i vattnet iaf. Jag hade inte överlevt utan vår pool iaf, svalkar mig där flera gånger om dagen nu.
Ang bärsjal så ÄLSKAR jag det och har haft en tricot slen till båda barnen samt en ergobaby bärsele som jag använder när barnen blivit större. Tusen gånger mer bekvämt än baby Björn tycker jag iaf.
Är det någon av er som åkt in till FL pga ändrat rörelsemönster hos bebisen? Min annars så aktiva kille har varit väldigt lugn de senaste tre dygnen, jag känner honom ju, men mer sällan och mindre tydligt. Vet inte om man ska oroa sig...har tid hos bm på torsdag så om det inte blir markant värre får jag väl fråga då.
Ser att ni pratar om gördel - någon som har erfarenhet av en sådan sen tidigare? Hjälper det mycket?
Ringde förlossningen och hörde med dom. Va HELT proppfullt på SÖS och hon rådde mig att äta massor och dricka, och om jag inte känt rörelse på 1-2 timmar skulle jag höra av mig direkt. Åt glass, sen middag, sen mer glass och drack rejält med vatten. Satte mig i en ställning som gör att hon alltid börjar böka men hände inget. Väntade en timme och sen kom hon äntligen igång! Hann bli riktigt orolig :) Men fullt på förlossningen! Åååh och jag som bara har en vecka kvar till BF... Nu blir jag orolig för det istället haha! :D
Tänk vad nära det är nu tjejer!
Moen, du har bara en vecka till bf!!!!! Helt galet ju!
Så länge som vi följts åt och bollar tankar och känslor <3
Jag har fyra veckor kvar och hoppas verkligen att jag slipper gå hela vägen ut!
Eftersom dottern kom i KS så är jag verkligen spänd och nyfiken på hur det kommer att kännas när allt drar igång. Är så pirrig liksom :)
Ikväll har hon verkligen tagit spjärn och det känns som att hon trycker med fötterna mot revbenen och pressar sig neråt. Aj aj aj.... Förra veckan var hon fortfarande ruckbar så jag hoppas att hon har fixerat sig till nästa vecka trots att jag är omföderska :)
Åååååå vad jag längtar <3
Magbild kan komma i morgon :)