• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Men va skönt! Här läcker det hela tiden gahh! O brösten e så stora o tunga så jag tycker det är obehagligt med bh. Glad att d finns mjölk iaf haha xD

• Nefermiw

Ringede BVC idag och berättade att det känns som att svampen är kvar så hon gav mig en tid hos en läkare på kvälsmottagningen. Hon sa att svampen nästan är borta men att jag fortfarande har mjölkstockning. Jag trodde jag hadde ammat bort den eftersom att jag inte kan märka att bröstet är hårt, men vist är det lite varmt och rödnat och jag får lite lätt feber på eftermiddagen och kvällen. De tog mitt infektionstal som var 19, men hon tyckte att det inte var tillräckligt högt till antibiotika även om det var större än vanligt.

Jag ska gå och köpa en bröstpump imorgon. Kan någon rekkomendera en bra pump? Vill ha en på batteri.

Dessutom så drack jag två stora glas mjölk efter två veckor nästan utan att dricka mjölk och vist fick bebis tre rinniga bajsblöjor snabbt efter varandra. Ska inte dricka mer mjölk på ett tag tror jag.

Orkar inte mycket mer problem. Satt bara och grät när jag ammade sist.

• Nmg

Nån som fått gråtattacker efter förlossningen? Hade en sån dag igår och förrgår, böttre idag men vissa stunder kommer det igen. Usch va jobbigt.

• Moorii
    Mulan91 skrev 2016-09-15 20:22:25 följande:

Men va skönt! Här läcker det hela tiden gahh! O brösten e så stora o tunga så jag tycker det är obehagligt med bh. Glad att d finns mjölk iaf haha xD

Samma här! Hade aldrig kunnat gå utan bh, dels för att de är så tunga, men också för att kläderna skulle skava mot bröstvårtorna. Usch, ryser bara jag tänker på det :P

Här funkar amningen också bra, men var supertufft i början. Ingen förvarnar om hur jobbigt det är!
    Nmg skrev 2016-09-15 21:02:39 följande:

Nån som fått gråtattacker efter förlossningen? Hade en sån dag igår och förrgår, böttre idag men vissa stunder kommer det igen. Usch va jobbigt.

Jag hade så i drygt en vecka efter förlossningen, sjukt jobbigt :/ grät för allting i princip. Men det gick över som tur var. Lite hormonell är jag väl fortfarande ibland, men det kanske hör till :)
  • Nmg

Ja haha slut jobbigt att gråta jämt.. Jag kan gråta bara av att kolla på ett foto på sonen eller när jag tänker tillbaka pp BB dagarna som jag saknar (!) även fast jag då inte tyckte det va så trevligt att gå runt med kateter osv men jag höll på att gråta nör jag vi skulle hem. Sen har jag gjort ivf så vi väntade 3 år innan han liksom föddes så det har varit en lååång resa. Därför så känns det lite tungt varje gång en grej tar slut, tex förlossningen, BB... Osv...

Moorii skrev 2016-09-15 22:06:01 följande:

Samma här! Hade aldrig kunnat gå utan bh, dels för att de är så tunga, men också för att kläderna skulle skava mot bröstvårtorna. Usch, ryser bara jag tänker på det :P

Här funkar amningen också bra, men var supertufft i början. Ingen förvarnar om hur jobbigt det är!Jag hade så i drygt en vecka efter förlossningen, sjukt jobbigt :/ grät för allting i princip. Men det gick över som tur var. Lite hormonell är jag väl fortfarande ibland, men det kanske hör till :)

• moen
    Nmg skrev 2016-09-15 21:02:39 följande:

Jag bölade jämt! Och utan anledning.. Fast just då tyckte jag att det va hela världen! Antingen att mig sambo varit dum, men egentligen typ bara sagt "skulle du kunna hämta en handduk?", eller nåt annat larvig som jag fått för mig och att det va jätte synd om mig ;) minns att sambon satt helt som ett fågetecken alla gångerna stackarn och visste inte riktigt vart han skulle ta vägen :'D
  • Moorii
    Nmg skrev 2016-09-15 22:36:24 följande:

Ja haha slut jobbigt att gråta jämt.. Jag kan gråta bara av att kolla på ett foto på sonen eller när jag tänker tillbaka pp BB dagarna som jag saknar (!) även fast jag då inte tyckte det va så trevligt att gå runt med kateter osv men jag höll på att gråta nör jag vi skulle hem. Sen har jag gjort ivf så vi väntade 3 år innan han liksom föddes så det har varit en lååång resa. Därför så känns det lite tungt varje gång en grej tar slut, tex förlossningen, BB... Osv...

Åh, nu blev jag lite tårögd av att läsa detta! Vad mycket ni gått igenom. Förstår verkligen det med att längta tillbaka till BB och förlossningen och så, det gör jag med!
  • Moorii
    moen skrev 2016-09-15 23:29:18 följande:

Jag bölade jämt! Och utan anledning.. Fast just då tyckte jag att det va hela världen! Antingen att mig sambo varit dum, men egentligen typ bara sagt "skulle du kunna hämta en handduk?", eller nåt annat larvig som jag fått för mig och att det va jätte synd om mig ;) minns att sambon satt helt som ett fågetecken alla gångerna stackarn och visste inte riktigt vart han skulle ta vägen :'D

Haha, samma här! Min man fattade ingenting och tror att han var lite orolig att det var permanent också.. :P
  • Nmg

Tänk att man kan längta tillbaka till nåt som man bara ville bort från just då. Usch va jag mådde dåligt när jag låg där och väntade på operation och var sjukt hungrig, maken fick äta "frukostbrickan " själv för Jah fick inte äta.! Han sa att han skulle skippa den men jag sa att pt honom att äta så nån av oss skulle orka i alla fall. Förv1 vecka sen nu låg man på härledningen och bebis var 15 min gammal. Helt sjukt, vill att tiden ska stå still så hag får njuta lite. Mitt äckliga avslag har inte blivit mindre snarare mer sen jag kom hem, säkert för att jag rör på mig, ska ringa ovh fråga idag om det ör normalt så här 1 v efter förlossning .

Moorii skrev 2016-09-16 04:16:31 följande:

Åh, nu blev jag lite tårögd av att läsa detta! Vad mycket ni gått igenom. Förstår verkligen det med att längta tillbaka till BB och förlossningen och så, det gör jag med!

Svar på tråden BF Augusti 2016